När vi gifte oss så köpte vi titanringar, både för kostnaden och för vi tyckte att just titan står för att det alltid håller. Våra (enkla) kostade oss runt 1200 kronor för båda på guldfynd, för där hade de "betala hälften för den ena" eftersom det egentligen är förlovningsringar. Det fínns också en sida som heter "titanring.com" (tror jag) som har lite mer dekorerade ringar för vettigt pris.
Mat då: när vi döpte sonen så gjorde jag (som nån föreslog ovan) bulgursallad (inte couscous, bulgur med större korn, har lätt att bli grötigt annars) med ruccola, småtomater, röd lök, oliver och vinägrett. Till det serverade jag dubbelmarinerad kycklingfilé. Marinera-stek i ugn-skiva-häll över örtolja, hur enkelt som helst. Sen hade jag lax som jag gravat själv med koriander, ingefära, lime och chili. Köper man hela fileér eller hela fiskar brukar man komma hyfsat billigt undan. Av lax kan man också göra fishcakes, små biffar med samma smaksättning + ägg, lite ströbröd, fisksås och sweet chili. Till den kan man ha en nudelsallad med tex finstrimlade morötter, salladslök, strimlade sockerärtor och en dressing av tex lime, fisksås och chili. Googla thailändsk gurksallad så hittar du också ett gott tillbehör.
Sen då... tapasinspirerat behöver inte heller bli dyrt. Saltkokta potatisar, kycklingfilén funkar här med, oliver, ostar, smågurkor och grejor som man kan marinera. Chorizos, små köttbullar i paprika- eller tomatsås, halloumi med örtolja (jag gillar örtolja, halloumi kan man köpa billigt i orientaliska butiker...:) och mojo rojo.
Det här är ett av mina favoritämnen, kan hålla på hur länge som helst! Var bor du förresten, har du tillgång till "invandrarbutiker"? DE är en guldgruva om man vill ha en buffé med goda, billiga och ovanliga saker.