Lampsken skrev 2012-04-07 04:52:52 följande:
Det är ju så att båda 2 oftast ändras med åren som går och även om man matchade som hand i handsken på DEN tiden så oftast matchar man inte alls i nuläget eller tvärtom.
Fanns en kille jag avskydde för några år sedan, han hade en sjujäkla inställning så man höll på att tappa andan i förvåning och man hade bara lust att knuffa honom i sjön så fort man sågs och han yttrade sig.
Efter några år träffades vi av en slump och visst även om vi träffades så ledde det inte till någon längre romans men han är en av mina allra bästa vänner idag och han är på samma nivå som jag är idag.
Då.. hade vi varken kunnat bli bästisar eller dejta eftersom vi var alldeles för olika.
Människan ändras ständigt om än man inte tror att man gör så.
Jag har alltid tänkt på honom mer elller mindre, önskat att jag handlat annorlunda när det blev slut osv. Men visst är det så att det är lätt att tänka på bara dom bästa stunderna, hur mysigt det var osv istället för det dåliga. När han addade mig på fb och var nästan lika fin som förr blev det mer påtagligt att jag har känslorna kvar. Inte blir det bättre av att han uttrycker sig på samma sätt och jag känner igen allt så väl. Känns som om vi båda är ganska lika ännu, men man vet ju inte. Jag tycker visserligen hans liv verkar rätt trist nu.. Men ja..Lätt att drömma sig iväg :)