Vill inte sova.
När mina barn krånglade funkade det med en bra bok. När jag läst ca 10 minuter så var dom tillräckligt nedvarvade för att kunna sova. Dessutom tyckte dom boken var så bra så dom såg nästan fram emot läggning :)
När mina barn krånglade funkade det med en bra bok. När jag läst ca 10 minuter så var dom tillräckligt nedvarvade för att kunna sova. Dessutom tyckte dom boken var så bra så dom såg nästan fram emot läggning :)
Kan ju vara vad som helst som spökar i kroppen just nu som gör att barnet har svårt att varva ner.
Du säger att det är en placering ni har sedan 1år tillbaka, barnet kanske försöker testa nya gränser?
Har kanske haft nya jobbiga umgängen med bioföräldarna? evn, saknar föräldrarna?
Att läsa en saga inför natten brukar funka för de flesta barn.
Kan ni inte ligga med barnet tills han somnar? Om det i alla fall bara tar en kort stund för honom att somna. Då kanske han tycker det är mysigare att lägga sig
Varför kallar du dig mamma?
Min bror kallade mamma för mamma och fosterföräldrarna för mor och far. Tror mig veta att det varit viktigt för honom att känna sig som en "riktig" familjemedlem där. Barnet kommer inte glömma sina biologiska föräldrar för den sakens skull.