• läängtar87

    Erfarenheter av gravitetstest Clear Blue digital

    Heej!!


    Jag har en fråga ang Clearblue digital gravitetstest. Vad fick ni för resultat av testet??


    Jag testade på samma dag som mensen skulle komma, eller dagen efter mensen skulle komma. Jag fick resultatet "gravid 3+", Jag tror inte det var mer än tre veckor sen jag blev befruktad, jag får inte ihop det iaf.


    Kan det tyda på att det är mer än ett barn? Har man högre hcg värde om man väntar mer än ett barn?

    Snälla någon, HJÅLP!!!

    Läängtar87

  • Svar på tråden Erfarenheter av gravitetstest Clear Blue digital
  • vinter32

    JO Jaghar anv varje gång den är toppen. Du kanske hade en ändring typ i stället för 30 dag kanske du hade 26. Därför är det vecka 3 + på testet.

  • magda102

    Jag hade tvillingar i magen de är ett nu och när jag testade på samma dag som meneden skulle komma fick jag med gravid 3+ ha ha men om det skulle betyda nått är jag tveksam till. Hade varit kul och veta sen om du hade en eller två ;)

  • tinis77

    När jag testade med cb fick jag gravid 3+, men jag var bara i v 3 när jag testade. Däremot så var det 2 bebisar.

  • läängtar87

    tack för era svar!!!

    mmmm hoppas att det bara är en, jag kan bara se allt jobb med tvillingar!!!
    Men jag blir inte förvånad om det är två, har blivit spåd till det, en pojke och en flicka. Men vet ine om man ska tro på det!

    Ni som har tvillingar, är det mycket jobb? Kan man ta sig till fiket lika lätt som med ett barn? Orkar man vara social?, bege sig till kompisar, babygrupper? Berätta om era erfarenheter!!!

    Jag ska uppdatera er om det är en eller två, men är bara i vecka sex så det är länge tills jag/vi får redan på det!! :(

    /// Läängtar87

  • magda102

    Ja vi har haft det tufft med dubbel kolik och andra mag/tarmproblem. Allt är nu bra och det är hur kul som helst.

    Jag har varit och fikat, träffat andra mammor, varit på babycafe och öppna förskolor, men visst vissa dagar är man bara inne och ja jag tycker det va jobbigt med två och tycker det fortfarande vissa stunder. Har ju en till så tre barn har jag som vi fick på mindre än 2 år.

    Måste ändå säga att tvillingar är nått väldigt speciellt och man klarar mer än vad man tror och be om HJÄLP ska man aldrig vara rädd för. :)

  • lilaemma
    läängtar87 skrev 2012-03-09 11:14:04 följande:

    tack för era svar!!!

    mmmm hoppas att det bara är en, jag kan bara se allt jobb med tvillingar!!!

    Men jag blir inte förvånad om det är två, har blivit spåd till det, en pojke och en flicka. Men vet ine om man ska tro på det!

    Ni som har tvillingar, är det mycket jobb? Kan man ta sig till fiket lika lätt som med ett barn? Orkar man vara social?, bege sig till kompisar, babygrupper? Berätta om era erfarenheter!!!

    Jag ska uppdatera er om det är en eller två, men är bara i vecka sex så det är länge tills jag/vi får redan på det!! :(

    /// Läängtar87


    Var det en eller två?
Svar på tråden Erfarenheter av gravitetstest Clear Blue digital