• Anonym

Vill testa drogerna

P P Potatisgris skrev 2012-03-06 23:19:41 följande:
    Och det dumma består i vad?
    Att testa var drog en gång, är inte förenat med hälsorisker.
    Eller risker att bli beroende.
    Har för mig att det sägs att man blir fast efter att ha provat heoin första gången. Och det av heroinister själva och dom bör ju veta!
  • Anonym
    P P Potatisgris skrev 2012-03-07 00:35:51 följande:
    Läsa till sig och uppleva är 2 skilda saker.
    Och på det sätt som TS beskriver, så kan han inte läsa sig till det han är ute efter.
    Det är liksom inte möjligt.
    Men det måste betyda att alla som jobbar med samma jobb som TS, assistent tror jag det var,  har provat droger själv för att förstå vad deras patienter har gått eller går igenom och vill sluta knarka.
  • Anonym

Vilka droger gäller det? Några specifika eller "alla" droger?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-07 00:00:24 följande:
    Har för mig att det sägs att man blir fast efter att ha provat heoin första gången. Och det av heroinister själva och dom bör ju veta!
    Betänk väl att det är heroinister själva som säger detta. Trots att vi inom svensk politik beslutat att missbruk beror på "knarket" så är det inte "vem som helst" som blir missbrukare, nästan alla har en "grund" till det i sin uppväxt.

Så att de som fastnat för heroin själva anser att man fastnar efter första gången är inte så konstigt. Jag har själv provat att berusa mig på opiater ett par gånger, var något av de tristaste jag varit med om i rusväg. Sitta och stirra in i väggen i flera timmar, visst kände jag mig ganska nöjd med det men roligt var det inte...
  • Anonym
    amirite skrev 2012-03-09 18:06:46 följande:
    Helt ärligt, vill du veta hur det känns så testa. Du kommer aldrig förstå så bra som när du själv får uppleva det. Det är samma sak som att beskriva hur ett äpple smakar. det bara går inte. du måste äta det själv.

Och nej, du blir inte beroende av att testa något en gång. Förutom om du är dum nog att "testa" det igen. Så länge du har ett starkt psyke, no problems..

med heroin som undantag såklart. finns ju liknande grejer som inte är lika starka man kan ta om du vill förstå.

och om du verkligen inte vill testa så här : www.flashback.org/f3
    håller med man förstår bättre när man upplevt det själv,men man ska va försiktig upplevelserna kan skada mer än att ge förståelse.
  • Anonym
    P P Potatisgris skrev 2012-03-10 11:54:07 följande:
    Skada mer?
    Hur menar du då.
    msn reagerrar olika, får olika upplevelser av det,så ibland e det inte säkert man kommer närmare förståelse, det kan bli tvärtom med.olika såklart
  • Anonym
    Minne00 skrev 2012-03-07 22:34:45 följande:
    Vat det någon som läste hela trådstarten?????
    Jag vill egentligen inte alls prova men önskar få hör a av andras erfarenheter hur det är, jag kan inte riskera att förolämpa mina "patienter" genom att be dem förklara för mig,, hade hoppats at det finns någon som kunde ge sin version av sin erfarenhet!

Jag gör ett jäkla bra jobb och vet att jag är till stort stöd för våra "patienter", det är inte det det handlar om, jag vill bara få lite mer kött på benen!

ja... TS är Minne00
    Hjälp!, jag har befunnit mig på många behandlingar och avgiftningar. Såna som dig skrämmer mig.
    Jag har ofta tankar att många som jobbar med sånt här säkert missbrukar själ, eller har tankar på det.

Både du och jag vet att missbrukare är en bra människo kännare, man kan dofta tills sig såna personer som missbrukar, eller om man bara svarar konstigt på vissa frågor kan få en missbrukare att ana oråd.

Jag tror de är bra att de finns personal som har missbrukat och som inte har!. Man behöver nog olika syn och synpunkter på vissa saker. att vårdare ens drar tanken att vilja pröva droger för att få mer "kött på bena" är helt galet. Framför allt du som jobbar med missbrukare, som ser misären och hur lvet blir,

Att testa en gång ger dig ingen erfaranhet, bara känsla av ruset. En missbrukare söker hjälp för misären, beroendet dom fastnat i,misären och allt dom förlorat, inte för själva ruset, för de är det ända dom älskar.

och de är misärens verklighet du borde få känna på om något.

Det här kanske blir långt och lite osammanhängande.

Jag hoppas du förstod ändå. Jag tror säkert att du är en bra personal, och jag tycker du ska fortsätta de och du behöver inte testa en drog för att bli en bättre personal.

• Anonym
    P P Potatisgris skrev 2012-03-10 15:59:25 följande:
    Förstod du ens själv vad du skrev där?
    Personen menar nog att man kan känna av ruset på olika sätt?
    Du kan snetrippa du kanske noddar av drogen, du kanske bara ligger i soffan. Eller så anske du blir effektiv osv.
    Eller kanske ligger och spyr?  Att du kanske känner och tycker en sak av substansen och jag en annan. Så måste personen mena???????
    Det beror ju på vilken substans det handlar om nu också. 
    Och de kan vara så i BÖRJAN, men i slutändan få alla samma typ av känsla och rus. I början kan de upplevelsen av ruset vara obehagligt innan man fattar de sköna med det.

• Anonym

Som jag förstår är du äldre än 14 då man inte förstår vad droger gör med en. Så om du inte är en total idiot så skulle jag avråda dig att inte testa. Självklart blir man inte beroende för att man testar en gång men droger är skit och jag förlorade 8 år utav mitt liv på skiten och skulle inte vilja att min värsta fiende var i skiten!

• Anonym
    P P Potatisgris skrev 2012-03-18 22:37:37 följande:
    Fail again:

Folk drar sina historier om sitt eget liv, och sen inbillar sig världen är formad efter detta.

Om så vore fallet, så går det inte missbruka cannabis.
    Socialbidrag existerar inte, för om vi ska gå efter min mall så har vi alla jobb, familj, hobbies(förutom röka då).
    Jag VET att detta är fel, och att det visst finns en del som får problem med sin konsumtion.

Jag har inte förlorat nått av mitt liv.
    Men såklart det är skillnad på att hantera droger och som du inte klara det.
    Som tur är de som inte klarar det inte så många.
    och tar vi bort de med psykproblem, ja då är de än färre.
    Fast jag tänkte på lite tyngre droger är cannabis då konsekvenserna inte blir så hårda, cannabis är en drog dom flesta kan hantera. Men idag är oftast inte cannabis inkörsporten!

Och visst finns det dom som kan hantera att ta droger på helgerna osv men det är inte allt för många! Men jag har sett den hemska utav den där världen men bara för jag var sprutnarkoman betyder inte det att man sitter med sprutan bara för att man testar cannabis eller någon annan drog för den delen.

Men mitt råd är att avråda då man inte har en aning om hur man reagerar på drogen. Antingen känner man avskräck och vill aldrig mer testa, eller så testar man och man är nöjd och tar då och då eller så har man en missbruksgen som jag tyvärr har då många i min släkt är missbrukare och jag ville bara ha mer och mer. Men jag tog centralstimulerande droger och även lugnande. Och speciellt det sistnämnde är ju beroende och jag vart torsk! Men det finns tusen olika bilder av hur det kan se ut.
Svar på tråden Vill testa drogerna