Inlägg från: Anonym (aha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aha)

Vill testa drogerna

Nu ska jag ge dig en riktig aha upplevelse!

Om du testar drogerna så kommer du fortfarande vara lika oförståndig som du är nu. För att veta vad de pratar om(så vida de inte är vanliga helgpundare) så måste du gå ned dig lika illa som dem.

Droger är bara bra de första gångerna, så är det:)

Men, däremot tror jag det är bättre att före detta missbrukare tar hand om missbrukare för det är som du är inne på, svårt att veta vad det handlar om. MEN, det är stor skillnad på att veta hur droger verkar och att veta vilka KONSEKVENSER det har.
    För all missbruks problematik är egentligen konsekvenser!

• Anonym (aha)
    Anonym skrev 2012-04-01 17:30:31 följande:
    Med den logik vissa av Haschrökarna i den här tråden tänker så skulle man få lov att ge sig ut och bli gruppvåldtagen för att kunna ta hand om människor som blivit utsatta för sexuella övergrepp alltså?
    Lika med läkare som behandlar mördare och liknande på psyk, de måste ut på praktik och mörda 5-6st innan de klarar av jobbet?

Sen en massa flumsnack om hur stor del av alla människor som egentligen får problem med drogerna? Fan spelar det för roll, av de patienter som TS möter så har ju 100% problem uppenbarligen..

Ni gör ingen vidare reklam för Cannabis iallfall..

Tror inte TS behöver känna till exakt hur varje drog känns, det är misären, avtändningarna och samhällets skamstämpel på dessa personer hon behöver förstå, inte själva rusens känsla.

Vidare är det Alkohol som är den allra vidrigaste drogen:

www.reuters.com/article/2010/11/01/us-drugs-a...
    Men jösses vilket trams om våldtäkter hit och dit. Förstår du verkligen inte poängen?

Det är en stor fördel att ha vart utsatt själv och det anses också vara en merit när man söker vissa jobb inom psykiatri osv.

Jag gick i en sk mammagrupp på alla kvinnors hus bla. där var "mentorerna" offer själva som valt att hjälpa andra att ta sig upp.

Som missbrukare så är det lättare att slå ifrån sig hjälp från människor som inte vet än vad det är om vårdaren har erfarenhet!
  • Anonym (aha)
    Anonym skrev 2012-04-01 17:30:31 följande:
    Tror inte TS behöver känna till exakt hur varje drog känns, det är misären, avtändningarna och samhällets skamstämpel på dessa personer hon behöver förstå, inte själva rusens känsla.

Vidare är det Alkohol som är den allra vidrigaste drogen:

www.reuters.com/article/2010/11/01/us-drugs-a...
    Detta håller jag dock med om. Om man ska jobba med missbrukare och utsatta så måste man ha en djupgående förståelse för vad missbruket har för konsekvenser. Hur det känns att ta sina första trippar är oväsentligt.
  • Anonym (aha)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-01 21:58:38 följande:
    Att med första hands koll på vad saker och ting är, kan en bok eller ens ett livslångt arbete någonsin ge.
    Behöver man ha testat droger för göra ett bra jobb, nej det tror jag inte.
    Men har man testat så får man en förståelse som man inte kan få annars.

Sen var ju TS frågeställning om hur droger är för få en förståelse.
    Inte att denne skulle bli missbrukare för att förstå.
    Missa du detta?
    Jag gissar du inte vill helt enkelt, för det skulle ju innebära att du kanske är tvungen använda logik och din intelligens.
    Man får inte förståelse för tunga missbrukare endast genom att veta hur det känns att kicka droger för första gången. För Missbrukarna är detta långt ifrån deras problematik! Det ger Ingenting!

Det är k o n s e k v e n s e r n a av drogerna man måste ha förståelse för!
  • Anonym (aha)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-01 22:15:22 följande:
    Varför jag drog upp intelligens och logik är ju enbart för du inte klarar av att uppvisa detta.
    Du uppvisar en stark indoktrinering, där avvikande fakta inte kan rubba denna indoktrinering.
    Och verkar då inte spela roll hur tillförlitliga dessa uppgifter är.
    Förlåt, men vad är det jag missat? Har du källvisning till dina fakta?
  • Anonym (aha)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-01 22:50:28 följande:
    Nu var ju frågan inte den, utan att TS ville veta vad som lockade.
    Och vad mer representativ är en första gångs dos då?

Finns inget som säger det måste finnas konsekvenser av droger, vad har du fått din konstiga iden från?
    Ja, en mindre del får, men bara kolla på vad socker, tobak, koffein ger för konsekvenser.
    Då bleknar drogers konsekvenser rejält.
    Tala då om vad i helvete TS skulle få ut av att testa knark i förhållande till det hon jobbar med!

Du säger: Finns inget som säger det måste finnas konsekvenser av droger, vad har du fått din konstiga iden från?
    Om man jobbar med missbrukare, inte brukare, då har man med största sannolikhet drabbats av konsekvenser! Begriper du inte det?
  • Anonym (aha)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-01 22:47:00 följande:
    Vad är det för fakta du önskar källa på?
    Eller ska jag bara koppla upp hela nätet till dig här?
    Om du uttrycker dig så här: Du uppvisar en stark indoktrinering, där avvikande fakta inte kan rubba denna indoktrinering. Och verkar då inte spela roll hur tillförlitliga dessa uppgifter är.

Vilka uppgifter? Ska Queenie70 leta över hela nätet då menar du?
  • Anonym (aha)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-02 07:33:12 följande:
    Det är väl rätt tydligt vad TS ville ha ut ut av att testa, h*n ville förstå upplevelsen och vad som lockade dom.

Sen är jag fullt medveten om att det är en liten klick som får problem med sin konsumtion.
    Men skrika missbrukare bara för man nyttjar lite droger, är lika obstinat som skrika missbrukare för man tar sig ett glas vin.
    Men vad skulle det hjälpa TS att testa? Hon jobbar inte med brukare, hon jobbar med missbrukare!

Sen kan man se det så här, rent krasst, att många är redan förprogrammerade för missbruk. Frågan är bara om de kommer att trigga det.
  • Anonym (aha)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-02 15:51:13 följande:
    Läs det fetstilta ett par hundra gånger och sen återkom med en riktig kommentar.
    Ja, och jag anser att TS är ute och cyklar om hon inbillar sig att hon kommer att få någon slags "förståelse" bara för att hon testar knark vilket jag nämnt tidigare i tråden.

Men det tycker inte du. Du anser att det är såpass riskfritt att TS har mycket att vinna på att testa?

Vilken symbios hon kommer att uppleva! Eller inte..
  • Anonym (aha)
    Anonym skrev 2012-04-02 16:49:39 följande:
    Vare sig hon defacto har nytta av det i sitt yrkesutövande eller inte så kommer hon gå ifrån det många erfarenheter rikare.
    Hur man vänder och vrider på det så missar jag det negativa.
    Oj, jag önskar att jag tillhörde den skaran som kunde säga att jag blev en erfarenhet rikare.

Tyvärr så tillhör jag den bråkdel av de som trillat dit och som klarar av att leva nykter och drogfri efter ett häftigt blandmissbruk där Amfetamin var min högra hand medan resten tjänade som livsuppehållande substitut.

Jag önskar ingen min erfarenhet. De ögon man ser världen med..
    Jag är glad att jag idag återfått delar av mig själv, men det har också tagit mig tre år.
    De flesta ger upp inom loppet av ett par veckor.

Jag håller inte med, det är Aldrig värt det, aldrig. Och där går våra åsikter helt skilda vägar, tyvärr..
Svar på tråden Vill testa drogerna