Inlägg från: bubbelmaja |Visa alla inlägg
  • bubbelmaja

Toastmadame

Jag ska vara toastmadame på ett bröllop i vår och planeringen är så igång. 
    Ge mig lite ny input snälla!

Berätta om något roligt som hänt på ett bröllop du varit på, något som toastmadame och toastmaster stått för.
    Om du varit toastmadame- vilket inslag är du mest nöjd med.

Så klart är bröllop högt personliga och alla vill ha det lite olika, men om du berättar kan jag kanske få någon ny idé till just detta.

Bröllopet går i medeltida tema, by the way!  Ingen där är lajvare (absolut inte jag, men kan en del om medeltiden så klart då jag är mellanstadielärare:)  

• Svar på tråden Toastmadame
  • bubbelmaja

Tack för era synpunkter, ser gärna fler. 

Tycker ni att man kan skoja, dra en anekdot osv om den kommande talaren?

• bubbelmaja

Tänkte försöka få in lite om medeltiden i det hela också, typ digerdöden :)  men också tex sång mellan bordet a Ronja. Något om det höviska mellan tex riddare och hovdam. Känner du igen din man i rustning.

De vill ha det lättssamt, är inga stela på något vis. Men det gäller att få det kul, inte tramsigt eller trashigt. 

En spännande utmaning :) 

• bubbelmaja

Roligaste "leken" ni upplevt under ett bröllops? 

Hoppas det kommer anmälan om tal i tid bara, så man inte behöver sitta och göra en massa utifall-att-tal själv!  

• bubbelmaja

Puffar upp denna tråd lite och hoppas på några fler svar. 

Vi har en kort sketch på g, med rörelser från någon annan, med brudparets bakgrund och uppfostran som om det vore på medeltiden- som adelsdam och riddare. 

Ska maila alla gäster och be om små anekdoter som brudparet och alla andra sedan kan få gissa vem det handlar om.

Några fejktelegram ska också skrivas, ifall det inte kommer så många riktiga :)

Men snälla, ge lite mer roliga tips!  

• bubbelmaja

Någon som är duktig på telegram och kan inspirera lite till falskt telegram från medeltiden?

Svar på tråden Toastmadame