Vad roligt!
Jag var toastmadame i somras, på en väns bröllop. Vi är inte jättenära vänner, så jag blev faktiskt lite förvånad när hon frågade. Hon bjöd hem mig på fika, och frågade om jag kunde sminka henne på bröllopet. (vilket jag tackade ja till, smink är ett av mina stora intressen)
Sen sa hon: "Jag har en till fråga, och du behöver inte svara nu, du får gärna tänka lite först. Jag vill jättegärna att du är toastmadame på bröllopet oxå, eftersom jag trivs så bra med dig, du är supersocial, och duktig på att prata inför folk."
Jag tackade ja direkt, kändes kul. Vet att hon valde mig pga min personligthet, så jag vet att hon ville att jag skulle vara mig själv, och vara spontan hela kvällen. (de ville inte ha ett alldeles för uppstyrt bröllop)
Är väldigt nöjd med möhippan, som jag fixade. Vi hade jättekul!
Sen är jag nöjd med att jag lyckades hålla allt väldigt enkelt (trots att det låg mycket planering och arbete bakom)
Det roligaste (och mest uppskattade av gästerna) var en "lek", som kallas för presentleken. Det är en humoristisk lek, där många av gästerna involveras, och avslutas med att brudparet får ett stort paket.
I det hade jag slagit in två tavlor, som de själva hade målat på möhippan/svensexan. (hade lite kontakt med han som var bestman, och vi kom överens om att det vore skoj att göra nåt gemensamt)