• bubbelmaja

Toastmadame

Jag ska vara toastmadame på ett bröllop i vår och planeringen är så igång. 
    Ge mig lite ny input snälla!

Berätta om något roligt som hänt på ett bröllop du varit på, något som toastmadame och toastmaster stått för.
    Om du varit toastmadame- vilket inslag är du mest nöjd med.

Så klart är bröllop högt personliga och alla vill ha det lite olika, men om du berättar kan jag kanske få någon ny idé till just detta.

Bröllopet går i medeltida tema, by the way!  Ingen där är lajvare (absolut inte jag, men kan en del om medeltiden så klart då jag är mellanstadielärare:)  

• Svar på tråden Toastmadame
  • Lena

Du kanske kan berätta om medeltida bröllopstraditioner?

• LinnéaHammar

Vad roligt!
    Jag var toastmadame i somras, på en väns bröllop. Vi är inte jättenära vänner, så jag blev faktiskt lite förvånad när hon frågade. Hon bjöd hem mig på fika, och frågade om jag kunde sminka henne på bröllopet. (vilket jag tackade ja till, smink är ett av mina stora intressen)

Sen sa hon: "Jag har en till fråga, och du behöver inte svara nu, du får gärna tänka lite först. Jag vill jättegärna att du är toastmadame på bröllopet oxå, eftersom jag trivs så bra med dig, du är supersocial, och duktig på att prata inför folk."

Jag tackade ja direkt, kändes kul. Vet att hon valde mig pga min personligthet, så jag vet att hon ville att jag skulle vara mig själv, och vara spontan hela kvällen. (de ville inte ha ett alldeles för uppstyrt bröllop)

Är väldigt nöjd med möhippan, som jag fixade. Vi hade jättekul!
    Sen är jag nöjd med att jag lyckades hålla allt väldigt enkelt (trots att det låg mycket planering och arbete bakom)

Det roligaste (och mest uppskattade av gästerna) var en "lek", som kallas för presentleken. Det är en humoristisk lek, där många av gästerna involveras, och avslutas med att brudparet får ett stort paket.