• Finamamma

Bästa barnprogrammen för 2,5-åring?

Vi har ingen TV så vår tvåochetthalvtåring har nästan aldrig sett på barnprogram. Bara lite youtube-klipp ibland men jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter förutom Pingu. 

Om man ska introducera barnprogram så småningom, vad finns det för något som är bra?

Jag ser fram emot att titta på Astrid Lindgren-filmer med honom, och Fem myror är fler än fyra elefanter, och andra program jag kommer ihåg från när jag var liten, men vad finns det för modernare program? Tycker jag brukar bli helt vimmelkantig när jag råkar sätta på någon barnkanal, men det måste väl finns program som inte är uselt tecknade i hysteriskt tempo? 

Mvh Ingen_koll_74  

• Svar på tråden Bästa barnprogrammen för 2,5-åring?
  • vinkelslip

Om du menar bra som sänds på tv så tycker jag att de flesta programmen på SVT Barnkanalen/Bolibompa är snälla och bra. I dvdväg rekommenderar jag Postis Per, Teletubbies och Elias räddningsbåten.

• Giraff

Vår pojke som är lika gammal gillar Molly Mus, Mamma Mu och Thomas tåget. Alla är väldigt harmlösa.

Glad

• Maja201203

Pomos piano på Bolibompa  och nalle har ett stort blått hus  cirkuskiosken  som sänds på bolibompa tycker mina barn om favoriten på hösten är flygande mattan som är som ett litet allsångsprogram fast med barn är absoluta favoriten.

• Lena

Fåret shaun har älskats här hemma sen dottern var drygt ett.

• Kaffegalningen

Då min pojke var som din började han älska Astrids filmer

Vem?-filmen som baserar sig på Vem?-böckerna är en riktig höjdare i övrigt!

• 3tjejer

Molly Mus, Greta Gris (har bara sett på engelska då hon heter Peppa pig), Drömmarnas trädgård har varit stora favoriter här.

• ankis79

Vår tjej älskar Lilla spöket Laban, finns 4 relativt nya filmer m Maria Lundkvist som 'rösten'. Och 'Nasse' av Sven Nordkvist, hon kan se dem om och om och om... Lugnt tempo och inte massa skrammel och snabba klipp.

• pluvdo

Min son är i och för sig bara knappt två år, men han är väldigt förtjust i "I drömmarnas trädgård" med några fåniga Teletubbieliknande varelser.

Sedan verkar han gilla Katja Katt, Piggley Winks äventyr, de hemska sjungande fåren med ljusblå ögon på SVT:s barnkanal. Dinosaurietåget gillar han nog tror jag. I alla fall introlåten. Så gillar han "Tillbaka till Vintergatan" också verkar det som. Någon otecknad serie med vuxna. Han gillar nog det mesta egentligen.

Tinga tinga-sagor tycker förresten jag är lite gulliga. Enligt eftertexterna så är de grundade på afrikanska folksagor som förklarar varför djur ser ut på ett visst sätt och så.

• Ia LJ

Nalle puh, (finns som klipp på you tube.) Byggare Bob, Findus och Petson, Mulle meck Är vår sons favoriter. Han får inte titta så mycket, max 20min/dag. Men det brukar mest bli en snutt på helgen. Harmlösa och småroliga för oss vuxna. Längtar jag med till Astrid Lindgrens filmer! Lycka till!

Svar på tråden Bästa barnprogrammen för 2,5-åring?