• Finamamma

Bästa barnprogrammen för 2,5-åring?

Vi har ingen TV så vår tvåochetthalvtåring har nästan aldrig sett på barnprogram. Bara lite youtube-klipp ibland men jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter förutom Pingu. 

Om man ska introducera barnprogram så småningom, vad finns det för något som är bra?

Jag ser fram emot att titta på Astrid Lindgren-filmer med honom, och Fem myror är fler än fyra elefanter, och andra program jag kommer ihåg från när jag var liten, men vad finns det för modernare program? Tycker jag brukar bli helt vimmelkantig när jag råkar sätta på någon barnkanal, men det måste väl finns program som inte är uselt tecknade i hysteriskt tempo? 

Mvh Ingen_koll_74  

• Svar på tråden Bästa barnprogrammen för 2,5-åring?
  • TeamHansson

Jag har själv börjat göra barnprogram och lägga upp på YouTube och min testpublik som
    bestått av 2-6 åringar har verkligen gillat det.

Här är första avsnittet om Kung Edward som är en muppdocka jag byggt ihop själv.

Hoppas detta kan glädja honom =)

• dazazz

Fågelvägen 3 och Småpotatis är väldigt poppis här, både hos 3-åringen och 1-åringen. Gå in på svt.se och Bolibompa så hittar du massa bra, Barnkanalen har riktigt mycket bra program.

• Mumin80
    dazazz skrev 2012-04-15 16:04:59 följande:
    Fågelvägen 3 och Småpotatis är väldigt poppis här, både hos 3-åringen och 1-åringen. Gå in på svt.se och Bolibompa så hittar du massa bra, Barnkanalen har riktigt mycket bra program.
    Här hemma är vi av åsikten att även om Fågelvägen 3 och Småpotatis går an för dottern (dock inga jättefavoriter tack och lov), så borde skaparen straffas med förbud att producera tv för all framtid, för omänsklig tortyr av vuxenpublik. Tycker att just dom två programmen är helt outhärdligt vidriga faktiskt
  • dazazz

Haha, vad lustigt, Mumin80, vi tycker att det är några av de bättre barnprogrammen även för oss vuxna. Av ren nyfikenhet, vilka tycker du (som vuxen alltså) är mest uthärdliga?

• spökplumpen

Jag låter sällan min 2,5-åring kolla på tv, men när han gör det så tittar han på Pippi, fem myror är fler än fyra elefanter eller Nicke nyfiken. Rasmus på luffen har vi också sett en gång, men den var inte alls lika intressant som Pippi.

• Mumin80
    dazazz skrev 2012-04-16 10:11:40 följande:
    Haha, vad lustigt, Mumin80, vi tycker att det är några av de bättre barnprogrammen även för oss vuxna. Av ren nyfikenhet, vilka tycker du (som vuxen alltså) är mest uthärdliga?
    Fåret shaun och Timmy Lamm är nog favoriter för både oss och dottern. Nicke Nyfken funkar också. Lilla Charlie Björn och Dinosaurietåget funkar några repetitioner, men inte lika många tusen gånger som Timmy  
  • gryning2

Emil i lönneberga älskade min son i den åldern, likaså Pippi Långstrump. Han har också gillat "I drömmarnas trädgård", väldigt gulligt program för små barn (uttråkande för den vuxna bara...haha)

Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • IsDimma

När jag bodde på Irland så var favoriterna för dom barnen (1.5-3.5 år var dom stora barnen under tiden jag var där) dora, byggare bob och mama mirabel. Stora favoriten för mig var klart mama mirabel. Hur bra barnprogram som helst!
    Jag har inga egna barn med det händer faktiskt att jag ser ett avsnitt då och då på svt-plat faktiskt

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • dazazz

Jaa... Det är ju helt enkelt tydligt att man är olika även om barnprogramstoleransen, Charley Björn kan jag också se många gånger, men de andra hade jag nog inte fixat många gånger om... :)

• TeamHansson

Nu har jag även gjort klart avsnitt 2 av min barnprogramsserie om Kung Edward.
    Hoppas det kan glädja nån då jag fått mycket fin respons från 2-6 åringar =)

• Lapparn

Det är är riktigt bra, för både vuxna och barn, fantastisk musik och pedagogiskt. Durdjur & Molltroll

Svar på tråden Bästa barnprogrammen för 2,5-åring?