• floris

Nya tag i kampen om en 3:a.

Anonym (Kämpar på) skrev 2012-03-08 10:58:21 följande:

Jag och min man har 2 tjejer tillsammans. Första tjejen kom till utan ansträngning 1 månad efter att jag slutat med p-piller. Andra tjejen blev till 1 månad efter att jag tog ut spiralen. Nu har det gått 11 månader sedan vi började försöka få till en trea och det vill inte ta sig!! Jag behöver gnälla av mig känner jag Flört.
    Läget känns inte mindre surt för att en av mina bästa vänner och hennes man "hakade på" vår bebisverkstad och lyckades bli gravida med sin trea efter någon månad och i detta nu bara väntar på att bebben ska komma. Kul för dem förstås och jag låtsas som att jag tycker det är sååå roligt med en bebis i bekantskapskretsen och att det inte alls är sååå viktigt för oss med en trea , vi har ju ändå två fina tjejer, fast jag egentligen skulle vilja kräkas på min kompis namnfunderingar, barnvagsinköp och bebisrumsinredande Kräks.
    Nu har jag gått ner 10 kg, beställt bidrottninggelé och börjat tugga i mig vitaminer för att maximera chansen till den här envisa trean! Det skulle väl vara själva faen om det inte vill ta sig efter det här {#emotions_dlg.djavulsk}. Försöker bestämt intala mig att vi startar bebisverkstad om 1 vecka och förskjuter tankarna på att det snart har gått ett helt år.
    Någon som har nåt annat trevligt tips på vad jag ska hitta på? Stå på händer efter älskog (här får nog min man hjälpa mig för jag skulle väl antagligen ramla ihop och bryta nacken), vräka i mig bisolvon (försöker ivrigt övertala maken till det för det verkar ju funka på männen med) lr spendera en förmögenhet på dyra kosttilsskott från hälsokostaffären..!?
    Neej då, jag är inte så desperat som det låter och vissa månader har jag till och med glömt bort barnagörandet men just IDAG är jag jäkligt frustrerad Drömmer.

Hej!!Jag vill gärna haka på din tråd då jag är i likande situation som dig...Jag och min man har också två underbara flickor som börjar bli alldeles för stora.Vi bestämde oss sommaren 2011 att börja bebisverkastaden och få en 3:a. Då jag snabbt blivit gravid jag också med tjejerna tänkte vi att det skulle bli en lätt match,på fjärde försöket blev jag gravid men lyckan blev kortvarig då jag fick tidigt missfall i v 7.;((( Nu är det det över fyra månder sen och det händer nada....lika besviken varje månad och jag fööörstår inte varför jag inte blir gravid.vi använde äggtester som är så lustdödande i vårt sexliv så det finns inte...båda jag men framför allt min man blir såå stressad de dagarna det gäller och hur kul är det.Precis sdag fick jag positivt på äggstickan och det var ju bra för vi hade sex igår men nu blir det till att måste ha ikväll igen!!Suck,det enda man vill är ju att man ska få det där underbara plusset istället för mensen...
    Hur går det för dig ts??? 
  • floris

Hej igen:) Är så glad nu för igår fick jag utslag äntligen och vi hade sex både dagen innan och samma dag. Så nu är det bara hoppas och hoppas och hoppas igen att det kanske kanske blir nånting utav det. Jag menar varför skulle det inte det?Vi har ju två barn så det har ju funkat förut,men visst,det kan ju vara så att spermierna eller ägget inte är dugliga...suck!!!Nej,nu jäklar ska det gå vägen!!!! Smart av dig att hålla dig borta från stickorna,det är som du säger man blir fanatsik,helt besatt!!!Testade för skoj skull imorse också och då var det inte positivt längre vilket betyder att ägget faktsikt måste ha släppts,alltså fanns massa där på kö för att befrukta:))Förhoppningsvis!!!
    Håller tummarna för dig också nästa helg.  Hur kämpar du med vikten??Har du övervikt?? Själv kämpar jag också med ca fem kilo som jag vill bli av med men min stora last är ett jätte jobbigt sockerberoende,men vet det sjuttsingen hur jag ska bli av med det. Nåväl,nu är det bara bebisen som är viktig.:) 

• floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-03-11 15:39:37 följande:
    Och så slår det en från och till att yngsta tjejen snart fyller 5 och att alla ägg kanske har blivit jättegamla, lr att alla spermier har dött!!! Sen tänker jag efter lite till och antar att det inte är så troligt och att jag inte är såå värst gammal; 28 år, så det borde ju rimligtvis funka Flört.
    Ååh, då håller vi tummarna för er nu Glad. Jag är fortfarande överviktig och behöver väl gå ner åtminstone 10 kg till. Dock hade jag nästan samma övervikt när jag blev gravid med båda tjejerna så det borde ju kunna ta sig nu ändå tycker jag. Har kört lite Modifast nu, för att få en kickstart, sen tror jag att jag hoppar på Viktväktarna. Ser det som så att allt jag lyckas gå ner innan en graviditet är bra; bättre utgångspunkt för en hälsosam graviditet Glad.
    Vad roligt, min yngsta flicka fyller också fem år snart,och jag är också 28 år.:))) Låter som att vi har e hel del gemensamt:)) Jag kämpar också med mina kilon men farmför allt med mitt jobbiga sockerberoende.Skulle absolut behöva lite pepp till att sluta äta allt skräp jag gör varje dag.Mår så dåligt över det och det är ju inte allas bra inför en kommande grav.att äta godis varje dag.Är rädd också att gå upp för mycket men känner att jag vill ta tag i det här innan. Var i Sverige bor du föresten? Jag bor söder om Sthlm. Fy,hela dagen idag har jag gått och känt i "tjejmagen"efter något som är omöjliigt att känna så det har redan börjat och jag kan inte slappna av.Hur bra kan det vara på en skala.14 jätte jobbiga dagar av väntan har tagit sin början,men känns ju bättre så här än om vi inte hade lyckats få till det alls....:))Skönt att familjeliv och trevliga trådar finns under väntans tider:)
  • floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-03-12 08:17:30 följande:
    Bor en bit väster om Sthlm Glad.

Jaa, varje litet stick lr lite molvärk i magen kan vara ett tecken på en eventuell graviditet, man blir helt tossig. Nu har jag lyckats hålla mig borta från gravtesten ett tag, förut var jag total testmissbrukare. Det gick 20 test i månaden, INTE bra för den psykiska hälsan kan jag säga Flört. Ser man en enda liten yttepytteantydan till ett streck så börjarju  hoppet trappas upp. Egentligen borde man köra på enbart digitala, men kostnaden känns inte riktigt motiverad.

Socker är hemskt! Igår fuskade jag faktiskt med en liten skål godis, kändes välbehövligt. Så länge det inte händer för ofta så är det väl okej tycker jag. Jag måste nog bli lite snällare mot mig själv oxå, för också när det gäller vikten blir jag lätt fanatisk. Som tur är har vi ingen våg hemma, så jag förlitar mig på kompisens våg och väger mig sällan. Går efter klädernas passform istället Glad.

Med min första tjej gick jag upp 32 kg!! Trots att jag verkligen försökte undvika extrem viktuppgång och åt ganska bra lades kilona på fortare än kvickt Obestämd. De fick jag kämpa bort sen. Med andra tjejen gick jag upp 23 och efter 4 veckor hade jag gått ner 21 av dem Glad. Sen gick jag förstås upp i vikt senare men men... Nästa graviditet (om det nu blir någon) MÅSTE jag hålla mig till runt 15 kilos viktuppgång! Det får nog bli att äta efter viktväktarkonceptet (men självklart kommer jag lägga på points och inte viktminska).
    Hej igen!!Nu går jag ju i väntas tider för att få ett svar,blev det nått eller inte...Det känns verkligen som att jag är gravid tills motsatsen har bevisats...jag har varit såå gravid varje månad fram till att tant röd kommit och tom trots den har jag ibland trott att "det säkert bara är en blödning"...så naiv man kan vara. Nu är jag på dag 4 från min ägglossning och jag tycker mig känna saker hela tiden i "tjejmagen"men än inget annat och så tänker jag att jag booorde jag ju känna nått så kommer jag på att det bara är dag 4....haha,man är ju otolig alltså!!Men jag hoppas så innerligt på ett plus denna månad,då min pappa är dödssjuk i cancer så vill jag ha en litet ljus som tänds i den jobbiga tillvaron...men tyvärr är det inget som är säkert,Det är bara vänta och se.

Håller med dig om det där med vågen...fy vilken hemsk apparat.Självklart måste man gå efter känsla och passform,man känner ju själv när man trivs eller inte.Jag väger 5 kg mer än när jag blev gravid med tvåan men då tränar jag regelbundet 2-3 gånger i veckan så det måste ju vara lite muskler också eller nått.Känns bra att tro det i alla fall. Har abslout kilon jag vill bli av med men vem har inte det och leva måste man ju få.Gick upp 9 med första 12 med andra och det lär ju klart bli mer med tredje.om det blir.

Hur går det för dig??   
  • floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-03-16 12:07:56 följande:
    Vad tråkigt att läsa om din pappa, låter som att ni kan behöva lite ljus i tillvaron och håller verkligen tummarna för att det har blivit nåt.
    Jag har fått nytt hopp på nåt vis. Det känns som att kroppen är mer i balans än vad den varit det senaste året, har väl säkert med viktminskningen att göra, så nu kanske det kan få vara vår tur. Äl är absolut på ingång och känns tydligt. Vet inte om det är bidrottninggelén som har verkat eller om det bara är en slump. Det ska bli mycket spännande att se om mensen kommer nästa gång Glad. Annars får jag deppa en dag och så är det väl bara på't igen.
    Hej!förlåt att jag dröjt så.Har haft så mycket att jag knappt hunnit vara inne på fl.Blir ändå så glad av att titta in:) Föargligt och jätte trist nog fick jag idag på bim neg test....visste ändå att det skulle vara då eftersom jag känner noll men hade änfå hoppats.Besvikelsen är stor men jag kan inte gräva ner mig,det blir nya tag nästa månad och vem vet,kanske en bebis vid jul:)))

Hur går allt för dig???? 
  • floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-03-23 14:43:18 följande:
    Undrade just hur det går för dig. En bebis till jul är ju en ganska trevlig julklapp Flört.
    Här känns det inte som att det har blivit nån bebis den här månaden heller. 9 dagar kvar till bim så jag kan ju inte veta förstås, men det är bara en känsla jag har. Dessutom har det gått sämre med dietandet nu, är bara sugen på massa onyttigt hela tiden Rynkar på näsan. Äter jättenyttig mat, men sen slinker det ner onyttigheter mellan måltiderna lite för ofta så det är inte tal om nån viktnedgång här inte.
    Hoppas att du får ett jättefint, starkt plus idag trots neg igår. Annars hejar vi på julbebisen Glad.

Hej!Förlåt att jag inte skrivit på länge,har varit mycket och tyvärr inget plus utan jobbig mens som nu är på väg bort.Så nya tag nästa månad!!:((( Hur har det gått för dig???Kram
  • floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-03-29 08:43:09 följande:
    Vad tråkigt Rynkar på näsan. Men då håller jag tummarna stenhårt för att det tar sig nästa gång!!
    Jag är på bim -3 idag och tjuvtestade i morse. Trodde absolut inte att det skulle visa ett dyft, lade det i badrumsskåpet och gick tillbaka efter 5 minuter för att kolla. Döm om min förvåning när testet visade ett extra streck! Svagt, men rosa, och syns i alla vinklar. Nu är jag otroligt skeptisk och vågar inte alls tro på det, testar imorrn bitti igen så får vi se. Spännande såklart, men vill inte få upp förhoppningarna för att sen bli dunderbesviken igen Obestämd.

Åh vad spännande,det låter ju som att det absolut kan vara nått.Hoppas hoppas!Uppdaterna mig imorgon:))
  • floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-03-31 08:31:50 följande:
    Idag fick jag ett otroligt efterlängtat "gravid" på digitalt cb. Jag är lite i chocktillstånd och vågar fortfarande inte riktigt tro det, men det sjunker väl in så småningom. Nu hoppas jag att det här går vägen. På tolfte försöket tog det sig!
    Jag hoppas så på att du oxå plussar snart, att det blir en bebis till jul för er Glad!! Håller tummarna stenhårt och hoppas verkligen att du håller mig underrättad här i tråden. När det nu tog sig för oss efter nästan ett års försök så funkar det snart för er med, det tror jag Hjärta.

Jätte stort grattis till dig,åh vad underbart och spännande!!!!Vad glad jag blir för din skull.

Hoppas hoppas allt går bra nu,uppdatera gärna om hur du mår och så.Jag lovar att uppdatera när jag får mitt efterlängtade plus,och tack för dina fina ord.

Har haft min mnes klart nu så nästa vceka är "det gäller" veckan...Är bara att vänta och se.

Ha det bäst nu och grattis igen!!!!!     
  • floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-04-16 19:59:48 följande:
    Hur går det för dig floris?
    Här travar det på, v 7 idag och än så länge går allt bra. Illamåendet kommer och går och brösten ömmar, så jag känner mig ganska gravid. Ändå bokade jag tid för vul nästa måndag, jag måste få bekräftat att bebis mår bra!! Vad läskigt allt är den här gången, jag är mycket mer orolig nu än vad jag var med tjejerna. Lite mer än en månad kvar tills jag kan börja andas ut på riktigt. Utmattande!

Hej igen!! otroligt och fantastiskt nog fick jag också mitt efterlängtatde plus förra veckan. Så nu är jag gravid i vecka 5 och bara hoppas innerligt på att det ska gå bra denna gång. Har fått tid på mamma mia för tidigt vul den 22 maj så tills dess är det bara att hålla andan:)
    Hur mår du?Vore super roligt att föjas åt!!! :)))

• floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-05-01 19:12:59 följande:
    JAAA!!! Grattis!! Å så kul Skrattande.
    Själv gick jag in i v 9 igår enligt sista mens, men enligt vul ligger jag några dagar före. Vulet gick jättebra, fick se en liten groda med tickande hjärta. Mår snuskigt illa till och från, men värst är ändå den här totala utmattningskänslan jag lider av. Riktigt så här trött och sliten kände jag mig inte med tjejerna!
    Då har vi bara några veckor emellan oss nu, gud så kul Glad!

Tack vad gullig du är:)) Ja det känns så hilma bra,är lycklig för varje minut jag är gravid,men vågar såklart inte ta ut lyckan i förskott. Har ett mål datum nu i alla fall,24 maj blir det vul,då i vecka 9. Så det är bara hålla tummarna tills dess. Nu till råga har jag dragit på mig en jäkla förkylning så hoppas inte det gör att jag får missfall. Vad tror du är det nån fara??

Annars mår jag faktiskt läskigt bra. Också lite trött med uppstötningar konstant men annars inget annat.

Åhh,blir tokig av denna väntan!!

Jätte grattis till dig och vad underbart för er att fått se lilla knodden. Vill också vara där nu:)

Har du berättat för många om graviditeten?
    Själv har jag hållt mig till de allra närmaste men gud så svårt,man vill skrika ut det till hela världen för man är så glad.Men efter vul så...om det blir nått.

Kram         
  • floris

Åh vad underbart för er. Vad glad jag blir för din skullÖnskar så att jag kommit så långt som dig....

Nej vet du,jag hade sån hilma mens värk inatt....var helt säker på att nu är det kört.det har hållt i sig hela dan till och från mer kraftigt ibland och lite mindre ibland.Ringe gynakuten och undrade och de sa att jag skulle avvkta tills om/när jag börjar blöda. Känns så himla orättvist om det händer igen.
    Men än har det inte börjat blöda men blir inte förånad om det kommer inatt.
    Dessutom är min pappa svårt sjuk i cancer och lever högst några veckor till så har suttit brevid honom hela efermiddagen men en sorg och med huggen i magen som den andra sorgen.Så det är tugnt nu....
    pappa finns det tyvärr inget hopp med längre men jag hoppass innerligt att jag inte börjar blöda nu.
    Vet inte hur jag ska orka med det också.Och pappa vet ju att jag är gravid men vill absolut inte säga att jag fått missfall nu när han ska dö...en tredje bebis ska det bli hur som helst. Frågan är bara när... :((
    Kram       

• floris

Tack för dina fina ord....otroligt nog så började jag aldrig blöda trots min övertygelse om missfall och nu är värken helt borta.Rådgjorde med en bm som sa att det är helt normalt att känna som jag gjorde.Och hon gjorde mig glad för jag fick en vul tid redan på måndag om en vecka då jag är i vecka 7+3 så då ska man se om det ser bra ut.Så nedräkningen har börjat och jag är såå hoppfull.

Tack för tipset om att det skulle kunnat vara en infektion också,ska faktiskt kolla det då det ibland svider då jag kissar...

Hur mår du nu???

Vilken vecka är det nu???

Åh vad jag hoppas det går vägen för oss nu men dina chanser är ju redan mycket goda:))))       

• floris

Hej!!Och förlåt att jag inte skrivit på länge...Vulet gick sådär...de såg en tidig graviditet och därför ska jag tillbaka nu på ondag men det känns rätt kört tyvärr:(((((

Sen på tisdagen somnade min pappa in så jag har haft en så jäkla tuff vecka,den svåraste i mitt liv.
     Om eller när jag får missfall som ännu inte börjat blöda kommer det kännas jätte konstigt med tanke på den otrolig smärta jag känt denna vecka. Det jag fasar mest inför nu att på onsdag få svaret att det inte finns nått foster vilket det säkert blir sen få tabetter för att sätta igång missfallet....är så rädd för det och hatar min kropp just nu.

Jag hör vidare av mig. Hur mår du???

Tack för att du är så gullig och roligt att du fortätter skriva.
    Kram       

• floris

Tack snälla...
    fick goda men chokerande nyheter idag.Ett litet litet foster med en fin hjärtaktivitet fanns igår...varken jag eller läkaren förtod någonting. Den visade ca 6+5 och det är ju för lite i praktiken för min del.
    Men det fanns ju ett hjärta som slog.Så min dramatik fortsätter och det ska bli spännande att se hur det slutar.Har fått ett nytt datum på sös speciallist mödravård den 5 juni så det blir att hålla andan tills dess.
    Har inga större förhoppningar faktiskt men man vet ju aldrig.

Hur går allt för dig??Kram     

• floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-06-10 12:19:46 följande:
    Undrar så hur det går för er, hoppas att ni fick ett positivt besked på vulet..!
    Hej!!!Förlåt att jag dröjt så att skriva!!Har kommit av mig lite på fl,men är så trevligt att du är kvar i tråden:)

Vet du,jag går in i vecka 11 idag. Ultraljudet gick bra,det hade växt till sig och hjärtat tickade fint igen:))

Var lite i chok ett tag och är väl än idag,men börjar ta in att jag faktiskt är gravid och ska ha barn igen,och det är ju helt fantastiskt från att i en månbadstid gå och tro missfall.

Mår så hilma illa hela tiden nu,är extremt trött och hungrig så nu får jag tillbaka det där att jag inte hade nå symton...haha!

Är just nu beräknad till 10 jan.

Åh,hur går allt för dig???Berätta!!!!Kramar         
  • floris

Tack!!Ja det känns jätte skönt att den svåra nervösa tiden snart är förbi.Nu går jag in i vecka 12 på fredag och så är det inskrivning imorgon:))

Åh vad spännande med rul,vill ni ta reda på vad det är??Jag tror också att det är en liten kille imogron eftersom jag mår så hilma illa hela tiden veilket jag aldrig gjorde med tjejerna.

Men vi får väl se....:))

Vart var det du bodde nu igen??Det var inte i sthlm va??Tänkte det hade vart skoj att typ ta en fika nån gång om det hade varit rimligt avstånd. Själv har jag ingen kompis som väntar litet nu,känns lite trist men man får väl lära känna sen senare när bebben är född:) Har du kompisar som är gravida nu?

Kramar       

• floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-06-21 10:03:09 följande:
    Vi vill absolut veta vad det är för kön, här är vi alldeles för nyfikna för att låta bli att ta reda på det Glad. Om bm inte ser på rul så ska vi tillbaka till läkaren i v 22 och den läkaren brukar leeeta efter könet, tur för oss Drömmer!! Hur har ni gjort vid de andra graviditeterna, har ni tagit reda på kön? Och kommer ni göra det nu?

Bor i Strängnäs, så det är en bit ifrån Sthlm. En timmes bilfärd ungefär. Jag har inte någon endaste kompis som är gravid just nu, så det hade varit jätteroligt med en fika! Var är det du bor?

Åh vad spännande, det vill vi också faktiskt helt klart!Och jag kan säga att jag blir förvånad om det inte är en liten kille jag har i magen nu:) Men åh vad mysigt det skulle va med en flicka till också.Så det känns självklart att ta reda på det men såå skönt att det inte spelar någon roll!! Kommer gå på rul i mitten av aug,och det kommer säkert ga jätte snabbt med fem veckors semester emellan.

Jag bor i Farsta i sthlm men helt klart måste vi ta en fika nån gång:)) Nån gång har vi väl vägarna förbi när vi åker nån annanstans,eller om du nån gång är i Sthlm??

Det bara måste vi få till.Men är ju så kul att vi kan maila lite här på fl så länge.

Fy jag mår bara så illa jämt och ändå måste jag äta jämt.Kommer gå upp hundra kilo.:) Har du gått upp mycket än????       
  • floris

Fy Stackars dig som varit sjuk,det är inte kul när man är gravid...Känns ju ändå som att man redan jämt är sjuk då illamåendet finns där hela tiden,tröttheten och halsbrännan som är ihållande...Skönt att du mår bättre nu i alla fall.

Åhh vad roligt och jätte spännande att få veta att det troligtvis blir en liten kille:)) Grattis!! Jag tror verkliugen att jag också bär på en liten kille men det bästa är att det så inte spelar någon roll.Jag kunde inte vara mer tacksam för det här lilla knyttet.Har tid den 10 aug för rul så det får vi troligtvis veta!   Så spännande!Jag är i vecka 14 nu och bara väntar på att få börja må lite bättre.Har ingen mage än vilket känns trist men det lär jag hinna ångra snabbt sen,haha. Känner dock en boll växande lite smått på morgonen när man känner uner naveln.Har inte varit jätte stor med någon av tjejrna.

Nu har jag äntligen semester och det är så skönt.Kommer vara mest på landet och lite dagliga utflykter inrikes men sen har vi faktiskt precis bokat en resa till Rodhos den 2-9 aug.Var jätte glad först men nu börjar jag bli nojjig över tänkt om man blir magsjuk eller nått annat tråkigt.Jag är nog mer nervös nu när jag är gravid...

Vad ska ni göra i sommar??Har du varit på Rodhos nån gång?Vi åker med fritidsresor så det borde väl va ganska säkert.

Kram     

• floris

Hej igen!:))

Vi kom hem igår och har haft en toppen semster!Det var en underbart fin ö men det var väldigt hett, mellan 38 och 42 grader varje dag från morgon till kväll.Tack för det med min gravida kropp.

Men det var härligt att bada i alla fall.

Idag var vi på rul:)) Allt såg bra ut och vi fick veta att det troligtvis är en flicka vi väntar.Hihi,tre tjejer,hur blir det i tonåren!!:))
     Vi är jätte lyckliga,det spelade verkligen ingen roll och det känns fantastikt att få ha tre tjejer hemma!!

Åh vad spännande med nästa ul.Skriv sen och berätta!!

Kram          

Svar på tråden Nya tag i kampen om en 3:a.