Inlägg från: Anonym (Kämpar på) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kämpar på)

Nya tag i kampen om en 3:a.

Hur går det för dig floris?
    Här travar det på, v 7 idag och än så länge går allt bra. Illamåendet kommer och går och brösten ömmar, så jag känner mig ganska gravid. Ändå bokade jag tid för vul nästa måndag, jag måste få bekräftat att bebis mår bra!! Vad läskigt allt är den här gången, jag är mycket mer orolig nu än vad jag var med tjejerna. Lite mer än en månad kvar tills jag kan börja andas ut på riktigt. Utmattande!

• Anonym (Kämpar på)

JAAA!!! Grattis!! Å så kul Skrattande.
    Själv gick jag in i v 9 igår enligt sista mens, men enligt vul ligger jag några dagar före. Vulet gick jättebra, fick se en liten groda med tickande hjärta. Mår snuskigt illa till och från, men värst är ändå den här totala utmattningskänslan jag lider av. Riktigt så här trött och sliten kände jag mig inte med tjejerna!
    Då har vi bara några veckor emellan oss nu, gud så kul Glad!

• Anonym (Kämpar på)

Näe, jag tror inte det är någon fara med en förkylning. Det behöver du inte vara orolig för!!

SÅÅ skönt att få se ett tickande litet hjärta, en jättelättnad. Ändå kan man inte slappna av riktigt Drömmer. Jättenojigt den här gången! Men nu ska det gå vägen för oss båda två och hör sen Flört!!

Vi berättade för våra närmsta ganska tidigt, efter vulet vågade vi berätta för några fler (mest för att det redan syns och man vill inte möta en kompis på stan där man går med en mage i vädret och inte ha berättat något kände jag). Vi berättade ganska tidigt för tjejerna oxå, främst för att jag kräktes en del och var helt utslagen på kvällarna så de inte skulle bli oroliga utan faktiskt veta orsaken. Vi var dock noga med att berätta att man inte vet riktigt om bebisen vill stanna kvar innan det har gått ett visst antal veckor. Nu börjar vi känna oss ganska säkra, enligt vul är har jag gått in i v 10 nu. Snart kan vi pusta ut ordentligt Flört.

• Anonym (Kämpar på)

Usch, jag lider med dig Rynkar på näsan. Kan inte föreställa mig hur tungt allt måste kännas nu. Angående din pappa kan jag inte mer än säga att jag är jätteledsen för att någon ska behöva gå igenom det. Både att bli så svårt sjuk, men också att vara närstående och se någon man älskar lida. Skickar en kram.

Jag hoppas att du inte har börjat blöda och att det "bara" är en rejäl växtvärk du har haft. Med första tjejen hade jag så ont så jag trodde jag skulle svimma, mensvärk *1000. Det visade sig sen att jag hade en bakteriell infektion som kunde framkalla sammandragningar. Antagligen var det det som gjorde mitt onda.

• Anonym (Kämpar på)

Åå, vad skönt för dig att få ett vul så snart, bara några dagar kvar ju Glad. Och vad skönt att höra att du inte började blöda!!

Jag vet inte riktigt hur jag ska räkna veckorna, enligt vul går jag in i v 11 på fredag men enligt sista mens går jag in i v 11 på måndag. Tror jag räknar efter vulet, så blir jag lättad fortare Flört. Tiden har verkligen gått fort sista veckorna! Jag börjar må bättre, vet att de värsta gravsymptomen började släppa i v 10 med tjejerna också. Inte lika illamående längre, tröttheten håller dock i sig. Det är läggdags kl 20 varje kväll, känner mig otroligt social med min stackars man. På fredag har vi inskrivning på mvc, helt galet. Börjar känna att det här nog går vägen Glad.

• Anonym (Kämpar på)

Vill bara önska lycka till imorrn på vul:et. Hoppas att du har det bra, trots allt runt omkring Hjärta.

• Anonym (Kämpar på)

Vilken otroligt tuff tid det blev för dig Rynkar på näsan. Jag är så ledsen för din skull och önskar dig bara allt gott efter det som hänt dig och din familj. Hoppas ändå på att det ser bra ut idag på vul:et. Massor med styrkekramar till dig Hjärta.

• Anonym (Kämpar på)

Jaa!! Åå, nu gråter jag en skvätt för din skull.

Jag mår faktiskt riktigt bra nu, inget illamående längre och tröttheten är inte lika påtaglig. Väldigt gråtmild har jag blivit sista veckan! Vecka 13 idag enligt det tidiga vul:et så nu andas vi ut ordentligt Glad. På onsdag ska vi på ul och titta på det lilla livet. Är redan nervös, men chansen att det ser bra ut på onsdag är ju vida större än att nåt är på tok och jag försöker hålla fast vid det Flört.

Jag fortsätter hålla tummarna för er skull nu!!

• Anonym (Kämpar på)

Idag var vi på ul. Allt såg bra ut och vi fick precis samma datum på det här ulet som på vulet så nu går jag in i nya veckor på fredagar och bf blev 7 december. Vecka 12+5 idag. Pratade också om förlossning och kanske, kanske, kanske slipper jag snitt Glad.

Hur har du det..? Hoppas att det inte dykt upp någon blödning och att du får se en välmående liten krabat nästa vecka!!!

• Anonym (Kämpar på)

Undrar så hur det går för er, hoppas att ni fick ett positivt besked på vulet..!

• Anonym (Kämpar på)

Åå, grattis!!! Gud så skönt Glad. Förstår ju om det är svårt att ta in, men nu ska ni faktiskt få en liten ni med Hjärta.

Själv går jag in i v 16 idag, tiden har gått så otroligt fort! Bebis börjar puffa ganska ordentligt nu och från att ha känt lite sprattel i någon vecka så känner jag nu små små sparkar och det är sååå mysigt. Så där så man inte vågar röra sig en millimeter OM den slutar sparka då, man bara stannar upp och håller andan Drömmer. 4 juli har vi tid för rul, så det är nästa milstolpe, då hoppas jag att bm ser vad det blir för en parvel! Har en känsla av att det kanske blir en liten kille den här gången, så vi får väl se.
    Vad roligt att vi kan följas åt!!!

Kramar

• Anonym (Kämpar på)

Vi vill absolut veta vad det är för kön, här är vi alldeles för nyfikna för att låta bli att ta reda på det Glad. Om bm inte ser på rul så ska vi tillbaka till läkaren i v 22 och den läkaren brukar leeeta efter könet, tur för oss Drömmer!! Hur har ni gjort vid de andra graviditeterna, har ni tagit reda på kön? Och kommer ni göra det nu?

Bor i Strängnäs, så det är en bit ifrån Sthlm. En timmes bilfärd ungefär. Jag har inte någon endaste kompis som är gravid just nu, så det hade varit jätteroligt med en fika! Var är det du bor?

• Anonym (Kämpar på)

Hej!
    Nu är det jag som har haft fullt upp och inte varit här på ett tag. Fick nån rejäl influensasläng och har varit dålig och febrig ett tag. Men nu känns det bra igen Glad.
    Vägde mig faktiskt i helgen, då hade jag gått upp 2 kg sen inskrivningen och det tycker jag var såå skönt och helt lagom! Tror dock att jag från början hade gått upp mer, men att jag gick ner nåt kg när jag inte mådde bra.
    Idag har vi varit på rul Glad!!! Vi fick se en välmående liten krabat  som hade det så väldigt bra så. Bm tittade efter könet och nog såg det ut som en lillebror allt. Vi fick se ngt som absolut såg killigt ut, hon ville inte säga till 100 men är det inte en kille efter det vi såg så har den tjejen en väldigt konstig utväxt Flört. På nästa ul i v 22 kommer man nog se klart och tydligt hoppas jag!

Hur har du det, vad är det för vecka nu?

• Anonym (Kämpar på)

Hej!
    Å, snart är det dags för er utlandssemester Glad. Låter väldigt trevligt med den här struntsommaren vi har haft! Vi åkte till Grekland varje år när jag växte upp. Mestadels till Kos men vi åkte till Rhodos ett år. Jag var 14 år och hade en kompis med mig och det mesta vi gjorde var att smyga iväg på kvällarna och smet in på diverse klubbar där de glatt serverade oss jättegoda (och alldeles för många) drinkar Flört. Kommer inte ihåg så mycket mer av den resan faktiskt men har för mig att Rhodos har riktigt bra stränder..? Fritidsresor brukar ju vara jättebra och jag tror inte att du behöver vara nervös, njut av den goda maten och framförallt av tzatzikin!!
    Snart dags för ert rul också, spännande Glad. Vi ska på nästa ul den 8 augusti, blev visst i v 23. Ska bli kul att se skrutt igen!

• Anonym (Kämpar på)

Vad roligt att ni fick en bra semester Glad!! Själv gillar jag regnet och den lite kallare temperaturen just nu, så jag förstår om värmen tog musten ur dig.

Vad skönt också att allt såg fint ut på rul och superkuligt med tre tjejer jöh, det var lite det jag hade föreställt mig när vi skaffade en trea men precis som du så är jag glad vilket som. Det visade sig i onsdags att det absolut är en liten kille som kommer den här gången; med 110 % säkerhet. Vi fick en väldigt tydlig bild på hela paketet Flört. Så nu ska vi tapetsera om bebisrum med lite killiga tapeter (för en gångs skull). Känns lite nytt och lite spännande, hur gör man med en kille liksom Flört..?

Kram

Svar på tråden Nya tag i kampen om en 3:a.