Inlägg från: härliga sommar |Visa alla inlägg
  • härliga sommar

Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!

Jag har ont i min högra sida av magen varje månad ca 15-13 dagar innan mens. Ibland har jag ont en liten stund mitt på dagen och ibland har jag ont i flera dagar! Har googlat och hittat att det kallas mittelschmerz. Det jag undrar är när man har ägglossning i förhållande till smärtan/ömheten? Har man först ont sen ägglossning eller först ägglossning och sen ont?

Om någon utav er som känner smärta/ömhet vid äl har testat med stickor och vet om ni har ont före eller efter stegringen vore jag tacksam för svar! Jag verkar inte få några utslag på stickorna...

♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • Svar på tråden Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!
  • härliga sommar

Japp, det finns ett namn! ;)
    Oj,  det låter inte alls speciellt kul och hoppas verkligen du slipper stockningar igen!!
    Det verkar onekligen som att min ömhet/smärta är under en kortare period än vad din är. När jag var yngre hade jag mer som det du beskriver. Vissa månader blev jag sängliggandes för jag hade så ont!

Jag har haft ont i två dagar och är inne på den tredje med känningar idag. I morse hade jag ett lite starkare streck än vanligt på testet! Så vem vet, kanske är ännu starkare senare idag!? Jag lever på hoppet!! :D

♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • härliga sommar

Nu är det POSITIVT! :) Skam den som ger sig! ;)

leverpåhoppet: Värken har börjat avta så det verkar vara samma som för dig! Men jag slipper ömma bröst. Det där med sviktande humör får min sambo svara på! ;) Lyx att ta ett blodprov, då vet man ju verkligen om det blivit nån lossning!!

Lovi: Det är nog det som egentligen räknas som mittelschmerzen. Men jag räknar mitt som det ändå! :P

♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • härliga sommar
    leverpåhoppet skrev 2012-03-09 12:11:13 följande:
    Jippii, nu är det bara mysa på hela helgen. Skrattande

Kanske är det vi som sitter här med ett plus om några veckor. Skrattande 

SOM jag hoppas!!!! :D

Mysig ska vi ha iaf! ;)
    ♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • härliga sommar

Du och jag har samma BIM leverpåhoppet! För informations skull så hade jag utslag i ett dygn på äl testet... Nån som vet hur långt efter stengeten ägget släpper mer exakt?

♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • härliga sommar
    samara skrev 2012-03-17 20:57:4följande:
    Tog ett grav test nu på kvällen mest bara för att övertyga min halvt besatta hjärna om att jag inte är gravid, och fram kom ett svagt plus, mkt mkt svagt men ändå! Har bim imorn sön eller tis, brukar diffa på ett par dagar. Så nu sitter jag här med ett bultande hjärta, för i ärlighetens namn trodde jag inte alls på något annat än ett negativt test...men det var så svagt så kanske det bara var ett spök..ska testa imorgon med morgonurin så får man ju se..     

Vad spännande!
    ♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • härliga sommar
    leverpåhoppet skrev 2012-03-18 18:09:04 följande:
    Hur går det för dig härliga sommar? Har du några gravsymptom? :) 

Hahaha! Massor så klart! ;)
    Närå, men jag anar mens.. Hade mensvärk igår. Har sjuk PMS hugger på sambon för minsta lilla och ibland på stackars sonen... Jag har aldrig PMS annars, men känner mig tjock och finnig som jag brukar innan mens. Har känt på min tapp under den här månaden och den känns lite öppen sedan igår. Har läst mig till att den öppnas från ett par dagar till några timmar innan mens. Hoppas på sätt och vis att mensen ska dröja så ÄL kommer senare än vanligt, då kanske vi missar december om vi lyckas nästa månad! :P

Själv då? Hur mår och känner du?   :)
    ♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • härliga sommar

leverpåhoppet:
    Hoppas du äl lossade lite senare bara!! :) Får man lämna prov om man ber om det eller ska det vara pågående utredning? Hur sent efter äl kan man få positivt resultat?
    Det är som sagt tur att PMS är kortvarigt! ;)

samara:
    Håller tummarna att det stegrar sig om några dagar. Imorgon borde det ju synas riktigt, men alla är vi olika! :) Vågar nästan säga grattis till liten bebis! ;)

♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • härliga sommar
    samara skrev 2012-03-20 09:37:39 följande:
    Testet från imorse är starkare än gårdagens..så nu hoppas jag bara det fortsätter stiga =) herre gud det känns så overkligt att det nästan är svårt att ta till sig!

Grattis! Själv fick jag ett mycket svagt test idag. Hoppas det blir starkare om någon dag, då kan jag börja hoppas! Var och kollade uvi idag. Börjar tro at det inte är uvi utan en bebis. Tror jag känd samma när jag precis blivit gravid med sonen! Säkert mest önsketänkande.....
    ♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • härliga sommar
    leverpåhoppet skrev 2012-03-22 15:48:46 följande:
    *Wiii* Vad roligt. :D Så underbart. Hur känns det? Svävar du bland moln? :D

För mig går det så där. Jag väntar på svar ifrån det andra progesteron- testet  så än är inte hoppet ute. Jag har börja småblöda nu så den riktiga mensen kommer nog snart. 
    Vi får se det positivt att nu kommer vi iaf få hjälp ifrån gyn. :)

Så glad för din skull. :) 
    TACK!!! Ja, många fina bulliga rosa moln!!!! :P Men jag vet inte om jag riktigt greppat det än...

Det är bra att du ser på det på det sättet!! Får ni hjälp så kan det gå hur fort som helst! :) Kramar!
    ♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • härliga sommar
    samara skrev 2012-03-26 12:25:34 följande:
    Här slutade det i mf...blöder sen igår kväll, och testen blir allt svagare..så denna gången blev det inget...blir nya tag senare i framtiden! Nu känns det som att det får vara ett tag framöver!
    NEJ!!! Så får det ju inte bli....  Hur mår du? Hoppas det känns bättre snart ändå....
    ♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
Svar på tråden Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!