• härliga sommar

Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!

Jag har ont i min högra sida av magen varje månad ca 15-13 dagar innan mens. Ibland har jag ont en liten stund mitt på dagen och ibland har jag ont i flera dagar! Har googlat och hittat att det kallas mittelschmerz. Det jag undrar är när man har ägglossning i förhållande till smärtan/ömheten? Har man först ont sen ägglossning eller först ägglossning och sen ont?

Om någon utav er som känner smärta/ömhet vid äl har testat med stickor och vet om ni har ont före eller efter stegringen vore jag tacksam för svar! Jag verkar inte få några utslag på stickorna...

♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • Svar på tråden Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!
  • samara

Oj finns det ett namn för smärtan oxå =) Jag har liknande som du, ont jämt känns det som!

Känns som mensvärk i magen och molvärk bakom i svanken..för mig börjar det kanske en vecka efter mensen lite då och då..Sedan ökar det veckan innan ägglossning och är nästan konstant fram till mensen igen!

Har tidigare haft "stockningar" i mina äggstockar, vilket gjorde att kroppen släppte ägg men de skickades inte ut ur kroppen vid mensen utan "fastnade" och det samlades mer och mer för varje månad! Ont!!
    Trodde först att det kanske var något sånt som börjat hända nu igen, men då var mensen väldigt skum oxå, och det är den inte nu på det sättet...Nåväl jag har iaf använt mig utav äl-test och jag fick utslag på dem, så äl bör jag ju ha..men jag hade ont både innan jag fick positiv stegrning och även nu efteråt...     

• härliga sommar

Japp, det finns ett namn! ;)
    Oj,  det låter inte alls speciellt kul och hoppas verkligen du slipper stockningar igen!!
    Det verkar onekligen som att min ömhet/smärta är under en kortare period än vad din är. När jag var yngre hade jag mer som det du beskriver. Vissa månader blev jag sängliggandes för jag hade så ont!

Jag har haft ont i två dagar och är inne på den tredje med känningar idag. I morse hade jag ett lite starkare streck än vanligt på testet! Så vem vet, kanske är ännu starkare senare idag!? Jag lever på hoppet!! :D

♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • leverpåhoppet

Hejsan! :) 

Jag får alltid ont dagarna innan ägglossning och efter försvinner den värsta molvärken men istället får jag ömma bröst och ett humör som sviktar. :) 
    Testade med ÄL-test förra månaden och då stämde det in med värken jag får och som sedan avtar.

Själv är jag inne på den andra dagen med värk. Denna månad kör jag inte med ÄL-test då jag ska ta ett blodprov på måndag och kolla om jag ägglossat.  

Lycka till. :) 

• Lovi

Jag får äl-värk nästan exakt på dagens som jag har äl, alltså oftast dagen efter + på äl-stickan.

• härliga sommar

Nu är det POSITIVT! :) Skam den som ger sig! ;)

leverpåhoppet: Värken har börjat avta så det verkar vara samma som för dig! Men jag slipper ömma bröst. Det där med sviktande humör får min sambo svara på! ;) Lyx att ta ett blodprov, då vet man ju verkligen om det blivit nån lossning!!

Lovi: Det är nog det som egentligen räknas som mittelschmerzen. Men jag räknar mitt som det ändå! :P

♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • leverpåhoppet

Jippii, nu är det bara mysa på hela helgen. Skrattande

Kanske är det vi som sitter här med ett plus om några veckor. Skrattande 

• härliga sommar
    leverpåhoppet skrev 2012-03-09 12:11:13 följande:
    Jippii, nu är det bara mysa på hela helgen. Skrattande

Kanske är det vi som sitter här med ett plus om några veckor. Skrattande 

SOM jag hoppas!!!! :D

Mysig ska vi ha iaf! ;)
    ♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • samara

Jag var tvungen att googla på det där namnet, och det verkar väl kanske inte som att det är precis det jag har...med tanke på att jag har ont så pass länge! Är väl bara vanliga men ack så onda äl smärtor gissar jag...

Idag dock så är all värk puts väck..ända fram tills idag var det hemskt och nu är det ju ca 3-4 dagar sen jag hade äl..här är vi inte i någon direkt planering av fler barn just nu,skulle det hända så vore det roligt men vi försöker inte aktivt så att säga..men jag tror väl kanske att jag innerst inne önskar att det skulle ta sig lite mer än vad mannen gör =) 

Vi fick till det den 1,2,4:e denna månad, och äl testen visade utslag den 5:e..så jag tror ju inte att det hunnit bli något denna gång...men hoppet finns ju!!  

• emmass

Även jag har ont flera veckor kring ägglossning. Eller, itne jätteont, men det stramar och hugger lite. Sedan svullnar jag även upp och ser gravid ut från ÄL fram till mens. Dessa känningar hade jag aldig innan jag började på p-piller, utan det har kommit efter jag slutade. Någon mer som upplevt det så?

• linolle

Jag har superont idag och igår var det nästan värre men det visar neg på clearblue( Sen äl med pergotime verkar det som.  Någon som fått jätteont i några dagar och sen fått äl?     

Svar på tråden Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!