• samara

Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!

Oj finns det ett namn för smärtan oxå =) Jag har liknande som du, ont jämt känns det som!

Känns som mensvärk i magen och molvärk bakom i svanken..för mig börjar det kanske en vecka efter mensen lite då och då..Sedan ökar det veckan innan ägglossning och är nästan konstant fram till mensen igen!

Har tidigare haft "stockningar" i mina äggstockar, vilket gjorde att kroppen släppte ägg men de skickades inte ut ur kroppen vid mensen utan "fastnade" och det samlades mer och mer för varje månad! Ont!!
    Trodde först att det kanske var något sånt som börjat hända nu igen, men då var mensen väldigt skum oxå, och det är den inte nu på det sättet...Nåväl jag har iaf använt mig utav äl-test och jag fick utslag på dem, så äl bör jag ju ha..men jag hade ont både innan jag fick positiv stegrning och även nu efteråt...     

• samara

Jag var tvungen att googla på det där namnet, och det verkar väl kanske inte som att det är precis det jag har...med tanke på att jag har ont så pass länge! Är väl bara vanliga men ack så onda äl smärtor gissar jag...

Idag dock så är all värk puts väck..ända fram tills idag var det hemskt och nu är det ju ca 3-4 dagar sen jag hade äl..här är vi inte i någon direkt planering av fler barn just nu,skulle det hända så vore det roligt men vi försöker inte aktivt så att säga..men jag tror väl kanske att jag innerst inne önskar att det skulle ta sig lite mer än vad mannen gör =) 

Vi fick till det den 1,2,4:e denna månad, och äl testen visade utslag den 5:e..så jag tror ju inte att det hunnit bli något denna gång...men hoppet finns ju!!  

• samara

Jag har ont i flera dagar innan äl, men har dock inte fått pergotime...

• samara

Inatt var jag tvungen att kliva upp, värma vetekudden och ta alvedon för att det gjorde så jäkla ont..mest i svanken men även i magen..är just nu på äl+5 eller bim -7...nåt sånt om jag räknat rätt!
    Skulle det vara så att ett litet frö börjat gro inne i magen, så står man ju ut med att ha ont..men annars börjar jag bli väääldigt less!! Känns som att man har ont hela månaden igenom, inte bara vid mens och äl!

Tycker också att både äl smärtorna & mens värken blivit värre sen jag fick barn..inte till en början, men nu det senaste halvåret kanske..bra på så sätt att man känner av äl bättre..men i övrigt puh!! 

• samara

Jo säkert är det så..är ju bara så jobbigt när man känner av varenda liten ilning! Blir så lätt att man börjar överanalysera och hoppas. Sen blir man besviken när mensen kommer..

• samara

Jo nästan så att man blir smått besatt mellan varven av sånt här =) försöker verkligen också att inte tänka så mkt, för mensen kommer ändå komma som ett brev på posten vare sig jag vill det eller inte!
    Lever på hoppet: Har ni försökt länge?

• samara

Oj, då hoppas jag verkligen att det tar sig för er nu =) Vi har en dotter, innan henne 1 missfall och 2 utomkveds och "stockningar" i äggstockarna..försökte sammanlagt ca 2 år innan hon kom till världen! Men nu börjar det längtas efter en tvåa...

• samara

Hon är 14 månader, så det är väl eg inte så super bråttom med ett syskon..men det känns ändå på något sätt som att bejbis längtan har kommit tillbaka =) och det vore ju roligt om det hade varit relativt tätt mellan, kul för de små när de växer upp och så!

Så hoppet om att ett litet frö ska gro där inne finns ju, men som sagt så tror jag inte det är så i mitt fall..jag sitter nog bara och över-tänker och extra-känner varenda känsla kroppen ger ifrån sig! Blir galen på mig själv! =)

• samara

Verkar ju som att när man väl fått tanken i huvet så blir man ju inte av med den =) varje dag funderar man ju på ifall det kaaaanske blivit nåt, och när man kan ta ett test! Här var man sugen att börja testa redan dagen efter äl..hahaha men det hade ju varit lönlöst =) man blir ju smått knepig av sånt här!!

• samara

Vet ju inte om det stämmer, men har hört att ägget släpper 12-24 tim efter positivt utslag om man har utslag i ett dygn...och 24-48 tim om man har i två dygn!

fast samtidigt sägs det ju att ägget släpper 24-48 tim oavsett om man har utslag i ett eller två dygn, så där blir man ju förvirrad tycker jag! =) 

• samara

Tog ett grav test nu på kvällen mest bara för att övertyga min halvt besatta hjärna om att jag inte är gravid, och fram kom ett svagt plus, mkt mkt svagt men ändå! Har bim imorn sön eller tis, brukar diffa på ett par dagar.

Så nu sitter jag här med ett bultande hjärta, för i ärlighetens namn trodde jag inte alls på något annat än ett negativt test...men det var så svagt så kanske det bara var ett spök..ska testa imorgon med morgonurin så får man ju se..

• samara

Jag har tyvärr ingen bild att lägga upp..mobilkameran är så kass att det bara blir blurrigt =( men jag tog nytt test imorse, och det är ännu positivt fast svagt! Så vi får väl se..känner av lite molvärk i magen från och till, känns ju som att mensen ska komma. Men jag fortsätter väl att testa på morgonen igen och hoppas på att det blir starkare =) Känns ju alltid så nervöst med svaga test även fast man vet att det tar ett tag för hcg att gå upp i styrka, speciellt om man testar tidigt...

• samara

Testet från imorse är starkare än gårdagens..så nu hoppas jag bara det fortsätter stiga =) herre gud det känns så overkligt att det nästan är svårt att ta till sig!

• samara

Här slutade det i mf...blöder sen igår kväll, och testen blir allt svagare..så denna gången blev det inget...blir nya tag senare i framtiden! Nu känns det som att det får vara ett tag framöver!

• samara

Nej det känns skit jobbigt, även fast denna grav inte var direkt planerad på det sättet..så visst hade man ju hunnit börja längta o tänka! Tänker dock att det är bättre att det hände nu än att det hade hunnit gå ännu längre...

Måste på gyn nästa vecka ändå så de får kolla att mf kommer ut som det ska, och att det inte sitter något i äggledaren...får göra så varje gång vid graviditet nu efter x:en!
    Känns jobbigt att gå dit, varit där pga så tråkiga omständigheter varenda gång och alltid gått därifrån med negativa besked och dåliga bemötanden...så det är inte nåt jag ser fram emot, även fast det är ett nödvändigt ont!

Men skönt att det är först om en vecka så man hunnit "landa" lite..hinner förbereda sig lite på nåt sätt! 

Svar på tråden Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!