• Anonym

    Finnar AV p-piller?!

    Började med p-piller för snart 2 månader sen, & nu har jag fått jättedålig hy, massa finnar i pannan.
    Har aldrig haft problem med finnar innan, men nu har jag säkert 8-10 finnar i pannan på en gång!!

    Är detta något som bara kommer nu i början eller bör jag byta sort?!

    Dom funkar så bra i övrigt så skulle kännas synd att byta..men vill inte ha dålig hy.

  • Svar på tråden Finnar AV p-piller?!
  • Anonym

    Jag skulle byta sort. Av mina erfarenheter så ändrar inte bieffekterna av preventivmedel karaktär efter två månader, utan kommer fortsätta så. Jag hade bett om att prova nått annat. Jag menar i värsta fall så är inte de andra bättre, men vad gör det då för skillnad då kan du ju lika gärna ha de nya.

  • Anonym
    Loppan8604 skrev 2012-03-08 20:28:58 följande:
    Du kan absolut få dålig hy av p-piller!! Vilken sort går du på?
    Typiskt!
    Brukar det inte vara så att man oftast får bättre hy av p-piller?
    Jag äter Cilest 28.
    Anonym skrev 2012-03-08 20:29:52 följande:
    Jag skulle byta sort. Av mina erfarenheter så ändrar inte bieffekterna av preventivmedel karaktär efter två månader, utan kommer fortsätta så. Jag hade bett om att prova nått annat. Jag menar i värsta fall så är inte de andra bättre, men vad gör det då för skillnad då kan du ju lika gärna ha de nya.
    Ja precis..åh, känner mig så nöjd med dessa i övrigt så vill inte byta.
    Jag hoppas verkligen att detta försvinner, ser helt prickig ut
  • Loppan8604

    Ja tror du ska prata me dem om att du gått finnar å att du vill prova jasmin. Den ger inte dålig hy! De som har problem med sin hy tekommenderas att ta dem för att få bättre, så de ska i alla fall inte ge dålig hy! Ja trir inte din hy blir bättre av att du går längre på dem du har nu i alla fall. Lycka till!

  • Anonym
    Loppan8604 skrev 2012-03-08 21:01:56 följande:
    Ja tror du ska prata me dem om att du gått finnar å att du vill prova jasmin. Den ger inte dålig hy! De som har problem med sin hy tekommenderas att ta dem för att få bättre, så de ska i alla fall inte ge dålig hy! Ja trir inte din hy blir bättre av att du går längre på dem du har nu i alla fall. Lycka till!
    Typiskt..var hos barnmorskan idag, & hon visade mig ett relativt nytt p-piller som heter Qlaira som också ska vara jättebra för hyn, och på den kartan finns bara 2 sockerpiller, så man har bara en jättekort blödning.
    Tyvärr var det inte bestämt ifall dessa piller skulle vara subventionerade eller inte, och utan subventionerat pris skulle dom kosta 1200:- (!!) för ett år, vilket är ganska dyrt för mig.

    & eftersom jag inte mår jättedåligt över min dålig hy (än) så kom vi fram till att jag kunde fortsätta med mina Cilest ett tag till..så hämtade ut 1års recept kostade dock bara 60 kronor för mig så det är ju inte så farligt ifall jag nu ska byta snart igen.

    Har för mig jag läste att finnar av p-piller brukar försvinna efter ett tag, därför oroade jag mig inte så mycket..

    Hm..
  • Loppan8604

    Kolla om 1-2 månader å ifall de inte blivit bättre kolla med henne igen om jasmin för de e vanliga piller som inte ska kosta skjortan:(

  • Anonym
    Loppan8604 skrev 2012-03-08 21:19:56 följande:
    Kolla om 1-2 månader å ifall de inte blivit bättre kolla med henne igen om jasmin för de e vanliga piller som inte ska kosta skjortan:(
    Ja, jag avvaktar lite till, annars ska jag nog be om Yasmin.
    Men vet att jag frågade om dom innan jag fick mina Cilest, och dom är inte heller subventionerade, tror dom skulle gå på runt 800-900 också men bara att punga ut isåfall..
  • annafanny

    Jag åt också Yasmin 28 förut, fick snarare sämre hy när jag slutade med dem. Däremot tappade jag VÄLDIGT mycket aptit pga dem, gick ner ca 7kg. det kan även bero på att jag äter levaxin (mot underfunktion i sköldkörteln) vilken påverkar ämnesomsättningen. Annars, så trivdes jag bra med dem, jag fick dille på exotisk frukt och kesella.. Men det var inget som störde mig, Glad

    lycka till!  

  • Anonym
    Loppan8604 skrev 2012-03-08 21:01:56 följande:
    Ja tror du ska prata me dem om att du gått finnar å att du vill prova jasmin. Den ger inte dålig hy! De som har problem med sin hy tekommenderas att ta dem för att få bättre, så de ska i alla fall inte ge dålig hy! Ja trir inte din hy blir bättre av att du går längre på dem du har nu i alla fall. Lycka till!
    Fast det är väldigt olika. Jag fick världens sämsta hy av det p-pillret. Däremot hade jag superfin hy när jag åt Neovletta och nu när jag har slutat med p-piller har jag fin hy.
  • Febreg

    Min hy ordnade upp sig efter ett tag, det var bara i början som den krånglade. Slutade dock med mina p-piller för 2 dagar sen, så nu återstår det att se hur min hy blir nu.

  • Anonym

    Akne står som "vanlig biverkning" för ditt p-piller, så det är mycket möjligt att du fått finnarna av pillerna!
    Själv blev jag finnig som tusan av Trinovum 28... uggh. Tog mig mer än ett år att bli kvitt det! 

Svar på tråden Finnar AV p-piller?!