Inlägg från: Bellsi91 |Visa alla inlägg
  • Bellsi91

Svullen,varigt och värk i tandköttsficka

Hej! Jag har alltis haft problem med mina visdomständer, de värker och svullnar etc. Men har en dum jävla visdomstand, med djupa tandköttsfickor runt omkring. Blöder jämt, även på andra ställen i munnen, det gör ont.. Och nu är jag sjuk, förkyld typ.., svullen kind, kan knappt gapa och det gör ont och det blöder,smakar var också! Har svullnad i en fick, skulle rensa den idag, så sprack den :o, det kom ut massa var.. Sköljde snabbt som tusan! Men det smakar var fortfarande. Tror jag ska ta bort den jäkeln, borde nog få antibiotika oxå :@ , någon som vet om det är farligt nu när den sprack och massa var kom ut? Vet inte om allt försvann, känns som det finns mer! Gör jätteont. Ska ringa o boka tid hos tandl på måndag! Har gått dit innan, men dock hade jag ej så svullen ficka då, de grävde senast i den så den blev djupare, tack som fan... Det var dem som gjorde det värre!, :@:@ . Men någon mer? Hur gjorde ni, hur gick de osv? Hörde också att infektion/inflammation i fickorna kunde orsaka kärl o hjärtsjukdomar...

• Svar på tråden Svullen,varigt och värk i tandköttsficka
  • Bellsi91

Har kommit in med akuta smärtor till tandl och de rensar bara, de vill inte dra ut den... Men ska be dem göra det nu, är trött på detta. Spec nu när det har bildats massa var..själva inflammationen kunde ta sig runt i blodomloppet, ner till hjärtat. Spec farligt om var kommer ner i halsen, det kan ju åka vidare i kroppen och sätta sig där ist. Men tror inte min inflammation har pågått så länge så det har tagit sig ut via blodet! Men det är därför jag ska da ut skiten innan det är försent :)

• Bellsi91

Men då ska man nog ha haft inflammation ett bra tag, så det är ju inget jag tror har hänt, men vill gärna undvika det (a). Det är dumt av dem, eftesom jag har klagat så mycket och bett om det, men men denna gången ska det ske! Borstar noga och då försvinner det också, inte alltid men oftast :), men det kommer alltid tillbaka! Tack, det går nog bra :D , jag är också så feg! Men denna gången får jag samla ihop lite mod och dra ut den :)

Svar på tråden Svullen,varigt och värk i tandköttsficka