Svullen,varigt och värk i tandköttsficka
Hej! Jag har alltis haft problem med mina visdomständer, de värker och svullnar etc. Men har en dum jävla visdomstand, med djupa tandköttsfickor runt omkring. Blöder jämt, även på andra ställen i munnen, det gör ont.. Och nu är jag sjuk, förkyld typ.., svullen kind, kan knappt gapa och det gör ont och det blöder,smakar var också! Har svullnad i en fick, skulle rensa den idag, så sprack den :o, det kom ut massa var.. Sköljde snabbt som tusan! Men det smakar var fortfarande. Tror jag ska ta bort den jäkeln, borde nog få antibiotika oxå :@ , någon som vet om det är farligt nu när den sprack och massa var kom ut? Vet inte om allt försvann, känns som det finns mer! Gör jätteont. Ska ringa o boka tid hos tandl på måndag! Har gått dit innan, men dock hade jag ej så svullen ficka då, de grävde senast i den så den blev djupare, tack som fan... Det var dem som gjorde det värre!, :@:@ . Men någon mer? Hur gjorde ni, hur gick de osv? Hörde också att infektion/inflammation i fickorna kunde orsaka kärl o hjärtsjukdomar...