lykantrophona skrev 2012-03-10 11:13:50 följande:
För det första: att vara bisexuell betyder inte nödvändigtvis att man är poly. De flesta bisexuella lever med en partner, inte en av varje kön. Det verkar vara du som är förvirrad.
"Binyfiken" (bicurious) ser jag inte som ett riktigt ord, utan slang, och framför allt använt av de som inte vågar kalla sig själva för bisexuella. Sen, om det handlar om att man inte VET vilken läggning man har, så känns det som om det finns bättre sätt att uttrycka det på...
Det är känslorna (alltså vad man är sexuellt intresserad av) som definierar läggningen, inte handlingarna. Så det spelar liksom ingen roll ifall du lever med en man eller en kvinna. En person som känner attraktion till båda könen är bisexuell, även om personen ifråga aldrig varit i ett förhållande eller haft sex. Samma sak ifall personen skulle vara gift med motsatta könet i hela sitt liv.
Vill du ta avstånd från bisexuella av någon anledning? Finns det en anledning till varför du blir irriterad över att folk tror att du är bi, när du uttrycker sådana tendenser?
tack för din inlägg fick mig att tänka efter, det är så det ska vara ..
Jag har ej något emot bisexuella har vänner som är det . Men kanske som du säger jag är inte riktig bekväm med att kallas bi när jag inte ens har provat ännu ?
Har bara för 6 månader börjat Swingerslivet och där med kommer en del känslor som man inte visste man hade....Tack ännu en gång för din inlägg