• Nasrin

Barnen bakvända till 7 års ålder?

Jag startade en tråd för att se vid vilken ålder det är ok att vända framåt om barnen växt ur bilstolen, fick en liten glimt i att detta verkar VÄLDIGT olika så tänkte att vi kunde visa lite statistik på hur det ser ut egentligen!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barnen bakvända till 7 års ålder?
  • Vintergatan

hahaha skrattar så jag kiknar...min 14 åring sitter i bilstol bakvänd........!!!! Ja med det resonemanget en del har här på familjeliv så skulle det inte förvåna mig. hahahah....

• lövet2

7-åringen vändes vid 2 år enligt försäljarens rekommendationer.

• Mother of 4

Jag vände dottern vid 6, då hon var 122 cm. 5 åringarna sitter fortfarande bakåt.

• Sisisisi

Mina barn får byta till bältesstol när den bakåtvända stolen är urvuxen. Första barnet var 5 år och tvåan följer samma kurva men är bara 3,5 år nu.

Eftersom de flesta barn som skadas och dör i olyckor skulle överlavt/klarat sig mycket bättre om de hade åkt bakåtvänt så vill jag att mina barn åker så säkert som möjligt så länge de kan, alltså tills de väger 25 kg eller för långa för den största bakåtvända stolen.

• Dr Mupp
    lövet2 skrev 2012-03-10 14:33:54 följande:
    7-åringen vändes vid 2 år enligt försäljarens rekommendationer.
    vad var det för idiot försäljare. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • lövet2
    Dr Mupp skrev 2012-03-10 17:58:16 följande:
    vad var det för idiot försäljare. 
    Tja, det var strax innan de nya rekommendationerna kom, så han (och vi) gick helt enkelt efter vad som stod i tillverkarens rekommendationer.
  • pigglet
    lövet2 skrev 2012-03-10 18:36:38 följande:
    Tja, det var strax innan de nya rekommendationerna kom, så han (och vi) gick helt enkelt efter vad som stod i tillverkarens rekommendationer.

VA? När vår 9-åring var liten var i alla fall rekommendationen den samma som nu - bakåtvänt till MINST 4-5 år.
  • PrincessDalia

Dottern är 3 och sitter bakåtvänt och vi planerar att ha henne så så länge det bara går förmodligen till 5årsåldern.

Svar på tråden Barnen bakvända till 7 års ålder?