-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Barnen bakvända till 7 års ålder?
-
hahaha skrattar så jag kiknar...min 14 åring sitter i bilstol bakvänd........!!!! Ja med det resonemanget en del har här på familjeliv så skulle det inte förvåna mig. hahahah....
-
7-åringen vändes vid 2 år enligt försäljarens rekommendationer.
-
Jag vände dottern vid 6, då hon var 122 cm. 5 åringarna sitter fortfarande bakåt.
-
Mina barn får byta till bältesstol när den bakåtvända stolen är urvuxen. Första barnet var 5 år och tvåan följer samma kurva men är bara 3,5 år nu.
Eftersom de flesta barn som skadas och dör i olyckor skulle överlavt/klarat sig mycket bättre om de hade åkt bakåtvänt så vill jag att mina barn åker så säkert som möjligt så länge de kan, alltså tills de väger 25 kg eller för långa för den största bakåtvända stolen. -
Min unge fyller 5 i höst. Hon åker fortfarande bakåtvänd men kommer att få en ny stol när hon är ca 5,5 år.
-
vad var det för idiot försäljare.lövet2 skrev 2012-03-10 14:33:54 följande:7-åringen vändes vid 2 år enligt försäljarens rekommendationer.
-
Tja, det var strax innan de nya rekommendationerna kom, så han (och vi) gick helt enkelt efter vad som stod i tillverkarens rekommendationer.Dr Mupp skrev 2012-03-10 17:58:16 följande:vad var det för idiot försäljare.
-
lövet2 skrev 2012-03-10 18:36:38 följande:Tja, det var strax innan de nya rekommendationerna kom, så han (och vi) gick helt enkelt efter vad som stod i tillverkarens rekommendationer.
VA? När vår 9-åring var liten var i alla fall rekommendationen den samma som nu - bakåtvänt till MINST 4-5 år. -
Och som svar på ts - de sitter bakåtvända tills de är 5 år.
-
Dottern är 3 och sitter bakåtvänt och vi planerar att ha henne så så länge det bara går förmodligen till 5årsåldern.