• Petrah

underaktiv sköldkörtel

jag undrar om någon kan hjälpa mig med en fråga ang. låg sköldkörtel? jag har gått upp mycket i vikt det sista året och har även mycket svettningar och blivit väldigt trött, orkelselös och orkar ingneting. kan det vara tecken på för låg sköldkörtelsfunktion tro?

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden underaktiv sköldkörtel
  • SoStylish

Kan vara, men det kan också vara mycket annat. Gå till Vårdcentralen och ta ett blodprov och kolla dina värden!

• Petrah

jag tänkte göra det, jag ska ringa imon men är rädd att bli nekad :((

Wild, Raw and Beautiful
  • SoStylish

Att få komma och ta ett blodprov blir du säkerligen inte nekad till om du säger att du inte mår bra!

• YummyMami

Kan vara även överaktiv? Jag får massa levaxin (har hört om en som får värre tydligen men tillbaka till miiig) och jag har överdos av det, jag svettas, är trött och överviktig.

Mest bara om kanske cancer igen.. nertystad.bloggplatsen.se/
  • Petrah
    YummyMami skrev 2012-03-11 17:38:35 följande:
    Kan vara även överaktiv? Jag får massa levaxin (har hört om en som får värre tydligen men tillbaka till miiig) och jag har överdos av det, jag svettas, är trött och överviktig.
    jag brukar vara möycket överaktiv men nu sen i höstas bara trött slö och lat. och gått upp 14 kg på ett år. beretta om dina symtom hur du upptäckte det?
    Wild, Raw and Beautiful
  • Scream2
    YummyMami skrev 2012-03-11 17:38:35 följande:

Hur menar du nu? Att du har en överaktiv sköldkörtel? Eller att du äter så mkt Levaxin så du får överdoseringssymtom?
  • SoStylish

Är den överaktiv så brukar man väl inte få symptom som viktuppgång och trötthet? Snarare det motsatta.

• YummyMami
    Scream2 skrev 2012-03-11 17:42:28 följande:
    Hur menar du nu? Att du har en överaktiv sköldkörtel? Eller att du äter så mkt Levaxin så du får överdoseringssymtom?

Ja hm, min finns visserligen inte alls (bortopererad) men äter sköldkörtelhormon och lite i överdos så att värdet ligger över det normala.

Jag är trött ändå, svettas lätt en hel del och har övervikt.
    Mest bara om kanske cancer igen.. nertystad.bloggplatsen.se/
  • JJJPKP

Hej!
    Jag har kämpat till mig en tid hos läkaren då jag känt en förlamande trötthet.I onsdags fick jag sjukskriva mig då jag helt enkelt inte hade kraft att ta mig upp ur sängen. Är så trött på detta, Nu får jag vänta en vecka till läkartiden så får vi se sedan..

Svar på tråden underaktiv sköldkörtel