Har nyss blivit diagnostiserad med underproduktion i sköldkörteln, och det är klart symptomen känns igen. Vet inte hur länge jag har haft problem, men jag har vägt under 50kg och kunde i princip inte gå upp i vikt, till för 3år sedan då jag gick upp 25kg på ett år! Åt ju på som vanligt, och hann liksom inte riktigt fatta vad som hände. Gick sedan ner 10, och gick upp till nästan 90kilo under graviditeten förra året, väger väl strax över 70 idag.
Är tröttare än tröttast, har ont i kroppen och leder, yr, kort stubin, dålig hy, svettas mycket, konstant huvudvärk, hungrig, koncentrationssvårigheter, kasst minne... ja, mår inte sådär jättebra. Hörde av mig till vc och sade att jag hade svårt att ta hand om mitt barn om dagarna då jag blev så galet yr (som att vara full) framåt kvällen, och fick tid dagen efter. Läkaren trodde mest det var ren utmattning, är ju ju inte alltid lätt att ta hand om ett barn själv om dagarna, men det togs 5rör blod och det visade sig vara sköldkörteln.
Har skrivit det i andra trådar, att det skadar ju inte att kolla. Kostar ju nästan inget och mår du dåligt så är det klart du får hjälp. Något annat kan jag inte tänka mig. Har iaf inga sådana erfarenheter själv av sjukvården. Och om det är en underproduktion i sköldkörteln så behöver en ju medicinering så det inte blir ännu värre. Se till att få det kollat helt enkelt!
Lycka till!