• Besa

    Blir inte gravid efter jag har förlorat min dotter i magen :-(

    Blir så ledsen arg. Jag har en son på 7 år och en dotter på 5 år. Jag miste min dotter i magen den 15 maj 2011 v 39. Efter hennes bortgång har längtan efter en bebis varit enorm. Vart jag än vänder mig ser jag bebisar gravida magar. Blir så ledsen varför det inte tar. Som tur är att läkaren hjälper oss med utrednin, jag äter nu min tredje kur med pergotime dubbeldos men ändå så tr det inte. Känns så himla jobbig när min dotter säger snälla mamma när kommer nästa bebis, vi väntade evigheter med den andra sen till slut fick vi inte behålla henne. Blir så ledsen när jag hör henne säga så en kniv rakt i hjärtat känns det som. Snälla kan någon ge mig hopp och gnistan tillbaka.

  • Svar på tråden Blir inte gravid efter jag har förlorat min dotter i magen :-(
  • Besa

    Oj der va inte många respons man får här trots att folk läser. Jag menade någon kanske kan ge mig hopp och berätta om att det går att skaffa fler barn efter många års försök. Läkaren säger ju att allt är normalt inte öns dem vet varför vi har blivit sekundär barnlösa hoppas någon kan ge mig solsken historier

  • Besa
    ekke skrev 2012-03-11 21:32:19 följande:
    Har tyvärr ingen solskenshistorna, men jag vill komma in och ge dig en kram. Hoppas att det tar sig snart för er. KRAM 

    Tack för omtanken det va ju roligt att någon kunde skriva även om det inte är solskenhistorier
  • GakkenLive

    Hej, visst blir man ledsen då man skriver något i från hjärtat o det blir noll respons.
    Jag har heller ingen historia o ge dig, utan jag hoppas att du snart kan få ett plus men samtidigt vara SÅ otroligt glad för de barnen du har. Förlåt men som ofrivilligt barnlös så skulle jag bli så glad om jag kunde få ett endaste. Inte för att förringa att folk vill ha fler, det kan jag förstå men se vilka mirakel  de två barnen som du har verkligen är.
    Kram 

  • LillaJag06

    Neej! Blir så ledsen när jag ser dig här. :(

    Jag vet inte vad jag ska säga, det finns inget jag kan säga för att trösta. Vi förlorade vår dotter för 3 år sedan i maj. Nu går jag visserligen på nedeglering men jag vet hur det känns att månad efter månad få ett negativt test :(

    Jag hoppas så att ni snart kan få ert efterlängtade barn.

    Men vad säger läkaren? Vet dem varför det inte går?

    Kram

  • Besa
    GakkenLive skrev 2012-03-14 11:43:12 följande:
    Hej, visst blir man ledsen då man skriver något i från hjärtat o det blir noll respons. Jag har heller ingen historia o ge dig, utan jag hoppas att du snart kan få ett plus men samtidigt vara SÅ otroligt glad för de barnen du har. Förlåt men som ofrivilligt barnlös så skulle jag bli så glad om jag kunde få ett endaste. Inte för att förringa att folk vill ha fler, det kan jag förstå men se vilka mirakel  de två barnen som du har verkligen är. Kram 

    Jag är tacksamm för mina underbara barn för varje minut som går. Dem är det bästa som har hänt mig. Jag förstår dig som inte har alls att man vill åtminstånde ha en. Det som tär i hjärtat på mig när jag hör henne säga snälla mamma vad väntar du på du måste skaffa en till. Ja lycka till alltså när det inte går. Dem sörjer fortfarande varje dag som går. Deras smärta tär djupt på mig . Tack för dem varma orden det värmer i hjärtat kram
  • Besa
    LillaJag06 skrev 2012-03-14 11:59:36 följande:
    Neej! Blir så ledsen när jag ser dig här. :( Jag vet inte vad jag ska säga, det finns inget jag kan säga för att trösta. Vi förlorade vår dotter för 3 år sedan i maj. Nu går jag visserligen på nedeglering men jag vet hur det känns att månad efter månad få ett negativt test :( Jag hoppas så att ni snart kan få ert efterlängtade barn. Men vad säger läkaren? Vet dem varför det inte går? Kram

    Hej så kul att se dig här? Vad menas med nedlegrering ?? Nyfiken?? Hur går det för dig?? Min läkare säger inte ett jävla piss att är normalt jag tänker mycket på det därför går det inte enligt han. Men nu har jag bytt till en privat fertilitetsklinik jag ska dit på fredag vi får se vad dem säger, hoppas hoppas på lite goda nyheter. Jag hopps att allt är bra hör av dig berätta hur det går. Jag tänkter på dig. Jag känner mig inte ensam. Kram
  • LillaJag06
    Besa skrev 2012-03-14 19:11:13 följande:
    Hej så kul att se dig här? Vad menas med nedlegrering ?? Nyfiken?? Hur går det för dig?? Min läkare säger inte ett jävla piss att är normalt jag tänker mycket på det därför går det inte enligt han. Men nu har jag bytt till en privat fertilitetsklinik jag ska dit på fredag vi får se vad dem säger, hoppas hoppas på lite goda nyheter. Jag hopps att allt är bra hör av dig berätta hur det går. Jag tänkter på dig. Jag känner mig inte ensam. Kram
    Hej

    Hittade din tråd av en slump. Jag är försatt i ett konstgjort klimakterie för att torka ut mina endo härdar :( det är ett helvete och läkarna lyssnar inte när jag säger att jag mår riktigt dåligt. Smärtorna har inte släppt alls utan bli bara värre, ärren på magen gör ont och jaa ush :(
    Ohh, ska hålla tummarna för er så ni får hjälp snabbt nu!
    Det är som vanligt med mig :( förlåt för att jag är så negativ men det är så det ser ut just nu, sen oroar jag mig för en framtida graviditet vet inte om jag orkar få fler negativa tester igen.

    Jag tänker på dig med, trodde att jag hade svarat på ditt mail men det hade jag visst inte haha, så är det när man är så snurrig i bollen ibland :)

    Kram
  • Besa
    LillaJag06 skrev 2012-03-15 12:37:56 följande:
    Hej Hittade din tråd av en slump. Jag är försatt i ett konstgjort klimakterie för att torka ut mina endo härdar :( det är ett helvete och läkarna lyssnar inte när jag säger att jag mår riktigt dåligt. Smärtorna har inte släppt alls utan bli bara värre, ärren på magen gör ont och jaa ush :( Ohh, ska hålla tummarna för er så ni får hjälp snabbt nu! Det är som vanligt med mig :( förlåt för att jag är så negativ men det är så det ser ut just nu, sen oroar jag mig för en framtida graviditet vet inte om jag orkar få fler negativa tester igen. Jag tänker på dig med, trodde att jag hade svarat på ditt mail men det hade jag visst inte haha, så är det när man är så snurrig i bollen ibland :) Kram

    Haha du är rolig du usch då va hemskt det låter. Men kärra nån kan du inte få tag på en annan vettigare läkare kanske på någon privat klinik??? Jag förstår att man blir negativ du behöver inte alls be om förlåtelse, det är helt naturligt att vara negativ vad du går igenom. O vad jag hoppas innerligt du får gnistan tillbaka kanske med en liten plus. Ge inte upp det får vi inte, annars når vi inte våra mål. Hur mår du annars då?? Själv så mår jag okej jag har ÄNTLIGEN förståt att jag kanske inte kommer få fler that it bara. Jag är tacksamm för mina två underbara barn jag har. Nu ser jag framåt och börjat läsa lite. Man måste tänka på något annat än bara bebisverkstad kram
  • HjalmarsElin

    Hej!


    Jag har inte förlorat ett barn men jag vet precis hur ont det gör i hjärtat när ens barn vill ha syskon och det inte går.


    Själv har jag en son som blir 8 år och han säger ofta att han vill ha syskon. Han är avundsjuk på alla kompisar som har syskon för det har verkligen alla andra. Känner inte till någon i vår bekantskapskrets som har detta problem.


    Är ju också så himla tacksam för att vi har honom i alla fall men det tar ju inte bort längtan att vilja skaffa syskon.


    Livet är så himla orättvist ibland! :(


    Vi har genomgått ett Ivf-försök av 3... Första tog sig men det blev missfall tidigt... Tappade hoppet men nu måste jag ta nya tag!


    Hade ju inte heller någon solskenshistoria men jag förstår hur du har det! Hoppas du får bättre hjälp hos annan läkare, ge inte upp!


    Kram!

  • Skytten

    Vilken otrolig sorg. Och så hemskt när syskonen väntat på den lilla..... Jag finner inte ord.

    Har de gjort en ordentlig utredning? Kollat alla värden? Kollat så att du har ägglossning som du ska?  
    Det finns många kloka trådar där det pratas om till exempel TSH, immunologiska faktorer, blodkoaguleringsproblem och så vidare. Kika i trådarna där vi är lite äldre, exempelvis Provrörsbefruktning/IVF där det finns en kring 40-tråd och +35-tråd med många kloka människor. Ställ din fråga där så ska du se att du får råd.

     

  • Besa
    HjalmarsElin skrev 2012-03-17 15:52:43 följande:
    Hej! Jag har inte förlorat ett barn men jag vet precis hur ont det gör i hjärtat när ens barn vill ha syskon och det inte går. Själv har jag en son som blir 8 år och han säger ofta att han vill ha syskon. Han är avundsjuk på alla kompisar som har syskon för det har verkligen alla andra. Känner inte till någon i vår bekantskapskrets som har detta problem. Är ju också så himla tacksam för att vi har honom i alla fall men det tar ju inte bort längtan att vilja skaffa syskon. Livet är så himla orättvist ibland! :( Vi har genomgått ett Ivf-försök av 3... Första tog sig men det blev missfall tidigt... Tappade hoppet men nu måste jag ta nya tag! Hade ju inte heller någon solskenshistoria men jag förstår hur du har det! Hoppas du får bättre hjälp hos annan läkare, ge inte upp! Kram!

    Tack snälla du, jag blir så glad att ni skriver och ger mig tröst. Jag känner mig inte ensam. Vägen till en ny bebis känns mycket bättre när jag får höra varma öma ord. Jag hoppas innerligt att du plussar snart så din son kan då den eftelängtad syskon kram och tack en gång
  • Besa
    Skytten skrev 2012-03-17 19:00:38 följande:
    Vilken otrolig sorg. Och så hemskt när syskonen väntat på den lilla..... Jag finner inte ord. Har de gjort en ordentlig utredning? Kollat alla värden? Kollat så att du har ägglossning som du ska?   Det finns många kloka trådar där det pratas om till exempel TSH, immunologiska faktorer, blodkoaguleringsproblem och så vidare. Kika i trådarna där vi är lite äldre, exempelvis Provrörsbefruktning/IVF där det finns en kring 40-tråd och +35-tråd med många kloka människor. Ställ din fråga där så ska du se att du får råd.  

    Tack snälla du för den råden jag fick och omtanken. När vår dotter gick bort läkaren har gjort världens undersökningar för att hjälpa oss att bli gravida. I januari skrev dem ut pergotime som stimulerar ÄL men tyvärr så hjälper inte än det. Dem har gjort FSH, alla dessa viktiga prover men allt är normalt men änndå det tr inte. Jag får höra mycket att jag sörjer fortfarande darför tar det inte. men ge upp tänker jag inte göra. Men får bara hoppas bättre lycka nästa gång kram och tack än gång
Svar på tråden Blir inte gravid efter jag har förlorat min dotter i magen :-(