• gladtjeej

Problem med finnar under graviditeten, vad kan jag använda?

Jag har fått mer finnar i ansiktet och på ryggen nu under min graviditet. Vilka produkter kan jag använda?
    Är det något som är skadligt?

Innan jag blev gravid använde jag stioxyl på ryggen och till ansiktet använde jag neutrogena.
    Har ni använt något av detta? 
    Eller någon som vet om man kan använda dessa produkter?

• Svar på tråden Problem med finnar under graviditeten, vad kan jag använda?
  • Loppan8604

Hej!

Du ska kolla i din produkt om den innehåller A-vitamin! De kan också stå retinol/ a-vitaminsyra i innehållsförtäckningen. Om de gör de ska du INTE använda den då de kan ge skador på barnet! Annars har ja inte hört att man ska vara uppmärksam på något å ja e ändå hudterapeut:) Men e du osäker kontakta din barnmorska. Lycka till!

• cj2

Hur skadar det barnet om krämen innehåller A-vitamin?

• vildovacker1

Noggrann med reng etc. Peela någon gång i veckan. Lavendel är lugnande men kan även hjälpa mot högre talgprod.

• Loppan8604

För hög halt av A-vitamin i mat å produkter kan ge fosterskadet som brock i ryggen. Därför får du exempel inte äta acne piller under graviditet eller 6 månader innan graviditet. De som gpr på den kontroleras nogrant varje månad med gravtest å blodprov. Fostret får de via blodet fran modern.

• Vinterankan

Jag får generellt dålig hy när jag är gravid. Torr och med finnar. Fick en burk med ansiktsmask från min mamma i julklapp och när jag använder den på kvällen så är både det torra och finnarna borta när jag vaknar. Den heter honey & oat och är från body shop.

• gladtjeej

Tack för upplysningarna!

Vinterankan skrev 2012-03-12 06:02:23 följande:
    Jag får generellt dålig hy när jag är gravid. Torr och med finnar. Fick en burk med ansiktsmask från min mamma i julklapp och när jag använder den på kvällen så är både det torra och finnarna borta när jag vaknar. Den heter honey & oat och är från body shop.

Det lät som en mirakelkräm! Den måste jag prova, hoppas den funkar lika bra på mig =)

• Mauritius

Det ska jag oxå prova. Har extremt dålig hy nu när jag är gravid och helt normal hy annars. Man känner sig så ful.Rynkar på näsan

• TeamCaz

Jag har Basiron 10%
    O hittar inget på nätet om att det ska vara skadligt (slarvat bort lappen)
    Vet ni om det är ok o använda den ändå?

För övrigt tycker jag den är kanon, finnarna försvinner med otroligt snabbt

Jag Älskar Min Fina Familj
  • Vinterankan

Hoppas den funkar för er också. Är sådan som hade mycket problem med finnar när jag var yngre. Nu när de kommer är de inte stora utan mer en massa små. Hade varit överlycklig över att bara ha såna finnar i tonåren men nu när jag är över 30 så vill man ju att problemen ska vara borta.

• gladtjeej
    Vinterankan skrev 2012-03-13 09:56:59 följande:
    Hoppas den funkar för er också. Är sådan som hade mycket problem med finnar när jag var yngre. Nu när de kommer är de inte stora utan mer en massa små. Hade varit överlycklig över att bara ha såna finnar i tonåren men nu när jag är över 30 så vill man ju att problemen ska vara borta.

http://www.thebodyshop.se/web/ansikte/for_ansiktet/Honey___Oat_3_in_1_Scrub_Mask-1077.aspx

Är de den du menar? =) Eller var det daglig rengöring?  
  • Loppan8604

Har du fortfarande problem med finnar så rekommenderar ja att du kontaktar en hudläkare! Ja e 26 å har fått diagnosen vuxen acne. Har använt receptbelagd creme i 4 veckor å min hud e helt fin:) den heter skinoren:)
  • Loppan8604

Har du fortfarande problem med finnar så rekommenderar ja att du kontaktar en hudläkare! Ja e 26 å har fått diagnosen vuxen acne. Har använt receptbelagd creme i 4 veckor å min hud e helt fin:) den heter skinoren:)
  • Vinterankan

Det är bara nu när jag är gravid som det kommer finnar. Men tack för tipset. Gladtjej: ja det är den jag har.

• gullehjärtat

Enligt min hudläkare ska man inte använda varken receptfria eller receptbelagda krämer mot acne :(

Jag använder en grön tub med rengöring från biotherm som är jätte bra mot min hud iaf :) Och aco peeling en till två gånger i veckan..
    Mycket fukt men inte olja...

• gladtjeej
    gullehjärtat skrev 2012-03-13 17:43:23 följande:
    Enligt min hudläkare ska man inte använda varken receptfria eller receptbelagda krämer mot acne :(

Jag använder en grön tub med rengöring från biotherm som är jätte bra mot min hud iaf :) Och aco peeling en till två gånger i veckan..
    Mycket fukt men inte olja...

Ska man inte använda det överhuvudtaget eller när man är gravid?
  • Loppan8604

Ja sa till min hudläkare att ja skulle försöka bli gravid å då sa hon att alla cremer å piller förutom den ja har va uteslutet! Alltså att skinoren va så pass mild att de inte va några problem. De va vad ja har fått veta:)

• gladtjeej
    Loppan8604 skrev 2012-03-13 19:05:32 följande:
    Ja sa till min hudläkare att ja skulle försöka bli gravid å då sa hon att alla cremer å piller förutom den ja har va uteslutet! Alltså att skinoren va så pass mild att de inte va några problem. De va vad ja har fått veta:)

Ahaaa okej! Jag läste nyss på någon sida att den jag använder (neutrogena) var mild och att man kunde använda den under graviditet..
    Det du använder, vart köper du det? är det apoteket?  
  • gullehjärtat

När man är gravid. Sen är det fritt fram ;)

• Loppan8604
    gladtjeej skrev 2012-03-13 19:56:59 följande:
    Ahaaa okej! Jag läste nyss på någon sida att den jag använder (neutrogena) var mild och att man kunde använda den under graviditet..

Det du använder, vart köper du det? är det apoteket?  

Ja den e från apoteket. Men receptbelagd:/
Svar på tråden Problem med finnar under graviditeten, vad kan jag använda?