• IngentingAlls

Tips om balsam och hårinpackning för JÄTTE torrt hår?

Mitt hår är alltid jätte torrt och blir tovigt lätt. måste använda mycket produkter för att det ska bli okej att tas med. Mitt hår blir även väldigt stort när det blir frizzig och det är inte alltid att föredra. Jag har testat olika hårinpackningar men tycker aldrig det har gett mig något. Har även använt olika balsam med inget resultat.

Skulle behöva tips på vad jag skulle kunna använda. som verkligen fungerar?

• Svar på tråden Tips om balsam och hårinpackning för JÄTTE torrt hår?
  • ElectroDiva

loreal total repair ?:)

• Ann Nelly

Gå till en hårsalong och köp inpackning för din hårtyp. De har MYCKET bättre produkter än de du hittar i vanlig butik. Jag köper inpackning hos min frissa som är jättebra men nu kommer jag inte ihåg vad den heter förstås. Men jag använder även (efter rek från frissan) en olja som jag har i håret efter jag tvättat och torkat håret, den heter Moroccanoil och vårdar verkligen håret. Mitt hår har blivit starkare och fått mycket mer lyster sedan jag började använda oljan för några månader sen. Den kostar ganska mycket men är väldigt dryg för du behöver bara en liiiten klick som du arbetar in i längderna. moroccan-oil.se/

• Pickeli

Tycker också moroccan-oil är bra!

Hur ofta tvättar du håret? Och hur ofta klipper du dig?

Google it!
  • ElectroDiva
    IngentingAlls skrev 2012-03-12 13:29:06 följande:
    Har du testat den själv? :)
    yes, den styrkte mitt hår väldigt bra :)

• Jeff

Jag gillar också Loreal Total Repair, schampo, sen inpackning och balsam som avslut.

• maaammaaa

Efter sommaren använde jag en av wellas produkter från frisören, minns inte vad den hette men den stärkte mitt hår, nu är det tillräckligt starkt så nu räcker wellas Sp Hydrate mask ( Intensly moisturises dry hair). Fungerar bevisligen bra. Håret var så torrt innan att en permanent inte skulle ta på. Nu kan jag permanenta hela mitt långa hår om jag vill.
    En frisör föreslog Goldwell Pure Repair 60 sec treatment för slitet och skadat hår, djupverkande och återuppbyggande, berikat med 100% noniextrakt och sheamjölk utvinnen ur sheasmör. Innehåller inga konstgjorda doft och färgämnen, silikoner, mineraloljor eller parabener. Den doftar underbart.

Jag har inte använt den än, måste göra slut på en annan burk först (hydrate mask). Jag har så tjockt och långt hår så det går åt mycket, men frisören tyckte ändå att jag använde för mycket per gång. Jag lät det sitta i håret i ca två timmar innan jag hastigt sköljde ut det. Resultat, starkt glänsande mjukt hår. Att äta tillräckligt med proteiner är också stärkande för håret. Kisel stärker håret.

• Jeff

Sorry, Absolut Repair heter den, finns bl a på lyko.se och en del salonger/specialbutiker.

• Jenna Dark

olivolja är också bra, men den gör nog bäst INNAN håret blir snustorrt...används som inpackning eller för mer glans i topparna...gärna lika många gånger som vissa andra fyller håret med ricinolja....

karma is a bitch if you are....
Svar på tråden Tips om balsam och hårinpackning för JÄTTE torrt hår?