Efter sommaren använde jag en av wellas produkter från frisören, minns inte vad den hette men den stärkte mitt hår, nu är det tillräckligt starkt så nu räcker wellas Sp Hydrate mask ( Intensly moisturises dry hair). Fungerar bevisligen bra. Håret var så torrt innan att en permanent inte skulle ta på. Nu kan jag permanenta hela mitt långa hår om jag vill.
En frisör föreslog Goldwell Pure Repair 60 sec treatment för slitet och skadat hår, djupverkande och återuppbyggande, berikat med 100% noniextrakt och sheamjölk utvinnen ur sheasmör. Innehåller inga konstgjorda doft och färgämnen, silikoner, mineraloljor eller parabener. Den doftar underbart.
Jag har inte använt den än, måste göra slut på en annan burk först (hydrate mask). Jag har så tjockt och långt hår så det går åt mycket, men frisören tyckte ändå att jag använde för mycket per gång. Jag lät det sitta i håret i ca två timmar innan jag hastigt sköljde ut det. Resultat, starkt glänsande mjukt hår. Att äta tillräckligt med proteiner är också stärkande för håret. Kisel stärker håret.