• IngentingAlls

Tips om balsam och hårinpackning för JÄTTE torrt hår?

Mitt hår är alltid jätte torrt och blir tovigt lätt. måste använda mycket produkter för att det ska bli okej att tas med. Mitt hår blir även väldigt stort när det blir frizzig och det är inte alltid att föredra. Jag har testat olika hårinpackningar men tycker aldrig det har gett mig något. Har även använt olika balsam med inget resultat.

Skulle behöva tips på vad jag skulle kunna använda. som verkligen fungerar?

• Svar på tråden Tips om balsam och hårinpackning för JÄTTE torrt hår?
  • LitetBus

Jag har samma problem som dig TS och har testat mig genom ett flertal produkter (Tigi, Redken, Matrix osv). Det som funkat bäst på mig är Matrix Sleek Look och Matrix Biolage (den lila serien). Båda serierna har varit väldigt fuktgivande och bra, plus att de inte är så dyra. La nästan 1000 kr på Redken (schampo, balsam och inpackning) och blev grymt besviken. Nu har jag Biolage och betalade 350 kr eller något sådant för samma, men bättre, hårprodukter

• Dohgon

Jag har börjat använda ricinolja i håret 1-2 gånger per vecka. skall ha i det i håret innan man duschar. bara i hårbottnen. låta det verka i 30 min. sen duscha med vanligt shampoo och balsam. shampoo kan behövas flera gånger.

• Pickeli

Dohgon. Jag kan rekommendera dig att sluta med det om du inte vill få problem med mjäll, torr hårbotten och eksem. Ricinolja är uttorkande och bör INTE användas om man har problem med torrt hår/ torr hårbotten.

Samtliga av mina vänner som använt det regelbundet en längre period har fått problem. Varenda en!

Men håret växer fortare, sen om det beror på massagen av hårbotten eller själva oljan är väl inte helt klart

• Eber

Kan rekommendera er som köper frisörprodukter lookfantasitc.com där köper jag redken schampoo för 7-8 pund fraktfritt finns massa där:) och det har aldrig krånglat man har grejerna inom 5-7 dagar... Ps köpte även ghd plattång för under 1000 kostar nästa det dubbla hemma :)

• maaammaaa

En frisör föreslog Goldwell Pure Repair 60 sec treatment för slitet och skadat hår, djupverkande och återuppbyggande, berikat med 100% noniextrakt och sheamjölk utvinnen ur sheasmör. Innehåller inga konstgjorda doft och färgämnen, silikoner, mineraloljor eller parabener. Den doftar underbart.

Köp inte den, den ger bra volym och gör håret mjukt men håret får ingen glans..

• Indianica

Bra schampoo och balsam för torrt hår är ett nåste. Gärna balsam som inte sköljs ur håret eller en så kallas leave in produkt efter du tvättat och balsamerat håret. Typ hårolja, men jag föredrar mer matiga produkter, t ex hårkrämer (typ Sebastians potion 9). När du är klar med allt kan du spraya lite glansspray över håret.

Du kan börja med att göra en djupverkande inpackning hos frisören, här kan man t ex göra SPA-klippning där man klipper sig, masseras och inpackas mm. (frisörer har mer djurverkande produkter som sätter sprutt på håret, vilket är bra) och där också be om råd om schampoon, balsam och inpackningar att göra hemma.

Tillsätt gärna värme till dina inpackningar, det gör susen, blir en otrolig skillnad eftersom hårfjällen då öppnas och håret tar emot produkten bättre. Antingen packar du in håret i en badmössa av plast eller sätter plastpåse på huvudet Ta hårfönen och stå och föna dig så länge produkten ska verka.

Du kan göra samma sak, fast medan du sitter i bastun, lite enklare. Men svårt om man saknar bastu hemma.

• Tina83

Använd inte balsam. Köpa leave-in balsam istället. Balsam du köper i affären torkar ut håret och innehåller massa alkohol. 

• lövet

Gå in och läs råden här istället: www.lockig.se/ I korthet  torrt och frizzigt hår blir så mycket bättre om man rensar ut alla konstiga produkter med alkoholer och silikon och skippar schampo. 

• maaammaaa

Jag köpte en billig hårolja gulaktig genomskinlig "flaska" Loreals tror jag. Utlovade glans och repair tror jag. Den gav inte tillräckligt bra resultat. Jag tar min gamla frisörsalongs kur. Sp. Den var bra.

• Samaa

Hej jag har även samma problem mitt hår är både tjockt och har självfall= kräver mera fukt för att inte se ut som fn. Mina tips då jag verkligen testat allt

Shamponera endast 1 gr sliter mindre på håret använd hårolja efteråt matrix har bästa produkterna deras serie för torrt hår är bäst! Använd ej oliv olja cocos and so on det skapar en hinna som blockerar håret från fukt? Låt håret självtorka när det är fuktigt kan man föna på lägre värme . Desstu mindre produkter du använder = bättre hår lovat dig detta funkar! Good luck

• Micki
    Schwarzkopf Professional? Supreme Keratin
    Har haft samma problem som dig men efter att ha använt detta så är håret helt annorlunda. Säljs dock enbart hos vissa frisörer.
    ♥ Amanda 090331♥Philip 110204 ♥
  • Beya

Min frisör tipsade mig att använde en mask eller inpackning varje gång istället för balsam som inte gör mycket nytta. Har tyvärr glömt vad märket jag använder heter men kan återkomma

Svar på tråden Tips om balsam och hårinpackning för JÄTTE torrt hår?