-
-
Är ny här så tänkte presentera mig.
Jag är en anonym kvinna på 29år som försöker med min man som är 38år.
Han har två barn sen tidigare. Vi har försökt sen Juni 2009.
Har genomgått ett IVF som vi fick ut 9 embryon varav en återfördes och de övriga 8 odlades till blastocyter och 5st frös in.
Nu håller jag på och behandlas för att få tjockare slemhinnor inför FET.
Som om allt går vägen med behandlingen kommer ske nu under november. -
Hehe ingen fara. Verkar som om skälet är att jag har för tunna slemhinnor.EEJ skrev 2012-11-27 17:14:36 följande:Läste som en kratta, ser nu du inte har barn sedan tidigare. Sorry!
Fertilitetsutredningen visade då inget fel på någon av oss men jag har i flera år blivit sagd av gyn att jag har tunna slemhinnor men aldrig vetat att det kunde påverka min förmåga att få barn.
Nu får jag Femanest för att förhoppningsvis få slemhinnor som är tjocka nog för en graviditet, får jag det inte inom 2 veckor lär jag få avbryta och börja om igen efter nyår istället.drömmer om ett barn skrev 2012-11-27 21:37:53 följande:
LongingForAChild: Välkommen hit!
Härligt att ni har en hel drös med blastos som ligger och väntar på varmare tider. Så det är planerat FET till denna vecka?
Tackar jo hoppas på lycka denna gången, nä just nu tar jag Femanest och sen troligtvis nästa vecka ska jag göra VUL för att se om slemhinnorna blivit tjocka nog och om de blivit det så får jag nog veckan efter.
Ser nu att jag skrivit fel ska ju vara december såklart och inte november jag är månadsvild :P -
Väntrummet
* Freja150 (inväntar FET)
* Norris (inväntar FET)
* jenads( inväntar FET i Jan.
Sprayar
Sprutar
* Nektar (1:a IVF, start 25/11)
* Petto83 (start 25/11)
Väntar på ÄP/ET/FET
* drömmer om ett barn (4:e försöket) äp 28/11
* EEJ (4:e och sista försöket) Äp 28/11
* Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
*LongingForAChild (behandling inför FET i Dec)
Ruvar
* VackerBlomma TD 27/11
* ali85 TD 3/12
* Sofiali77 TD 14/12
* Kvinna32 TD 17/12
Gravida
* EbbaGrön (1:a IVF)
* A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
* Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
* Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
* Mammaidamaria (1:a IVF)
* Barreliten (1:a IVF) -
Joo jag tänkte tokigt :P Jo det är vad jag hoppas på. Hoppas på VUL på torsdag så jag kan får svar senast fredag och förhoppningsvis börja med vagisarna som jag måste ta i 6 dagar före FET.drömmer om ett barn skrev 2012-11-27 22:13:22 följande:EEJ: Vi ska köra försiktigt, hoppas det inte är så mycket djur längs vägarna. Tack detsamma, varmt lycka till imorgon!
LongingForAChild: Tänkte först att du kanske menade december men blev lite osäker..
Håller tummarna för att allt ser bra ut på VUL nästa vecka så att det blir återföring veckan efter. -
Tackar!! :)Sofiali77 skrev 2012-11-28 22:08:48 följande:Välkommen hit LongingForAChild och lycka till! -
Ska göra VUL på torsdag för att kolla slemhinnorna. Dock har jag inte mycket hopp eftersom jag fick min mens i lördags och den slutade typ igår/idag. Dock har jag mycket mensvärk men tror ändå inte slemhinnorna hunnit återhämta sig till torsdag och då lär jag få avbryta och börja om med behandlingen i Januari istället.
Känns inte så kul men inte mycket att göra åt tyvärr. Försöker hålla humöret uppe ändå och tänka att om min kropp inte är redo än så är det ändå bäst att vänta. Men lätt är det inte.
Hoppas det går bättre för er alla!! -
Jo jag tyckte oxå det gjorde jätte ont, dock påverkade det nog i mitt fall att jag har tunna slemhinnor så bara när han tog med bomull och rengjorde före så började jag gråta av smärtan. Så är man ju känsligare med alla hormoner i kroppen.3villbli4 skrev 2012-12-04 09:31:20 följande:drömmer om ett barn: äggplocket gick jätte bra, Vill inte skrämma någon, alla är ju olika men jag tycker ärligt att det gjorde fruktansvärt ont, jag grät mig igenom hela äggplocket. Av 25 äggblåsor fick vi ut 9 ägg, de tyckte tydligen att det var jätte bra resultat så ska bli spännande att se. Om inget går fel så ska vi sätta tillbaka en två dagars imorgon, de skulle höra av sig om de skulle odla längre. -
Jag tar Femanest som är östrogenbaserat för att försöka få mina slemhinnor tjocka nog. Har lästa att man behöver minst 4 mm för att kunna bli gravid. så jag får väl se vad de säger imorgon. Men som sagt är jag inte hoppfull. Jag fick Provera för att få mens tidigare men som vanligt med min kropp ville den inte hjälpa till och jag fick mensen en vecka efter jag slutat med Proveran.Nektar skrev 2012-12-04 19:14:21 följande:
Det låter som att det blir svårt för slemhinnan att växa så mycket som behövs (vad jag har hört tidigare måste den vara över 7 mm, men bra om den är lite till. Jag hade 8 mm igår). Men du tänker nog helt rätt där i att det ju inte är lönt att slösa pengar och ork på att försöka när kroppen inte är redo. Jag förstår dock inte varför du inte kan få ta slemhinnestimulerande medel samtidigt som något som kan stoppa upp att du går för långt i din normala cykel? Det går inte eller? Då har du väl alltid lika "många" dagar på dig att få till slemhinnan? Jag kanske har missat vad du skrivit tidigare så jag ber om ursäkt om jag missförstått ditt dilemma...
Jag börjar bli galet nervös inför äp. Tyckte Solensten sa att jag var tvungen att göra ett oavsett om blåsorna vuxit sig tillräckligt stora eller inte. Jag tycker det gör ont av att gå på vul! Min sambo tycker inte jag ska skrämma upp mig med risk för att bli för hispig när det gäller, men känner att det är bättre att förvänta sig det värsta och försöka vara beredd på det..Ni som gjort äp med många ägg, gör det ont konstant eller går det i vågor?
Solensten sa att jag skulle börja ta Femanest dagen efter jag slutade med Proveran oavsett om mensen kommit eller inte. Sen ska man ju ta VUL på dag 12-14 i behandlingen vilket blir imorgon (dag 12).
ÄP måste ju tyvärr göras oavsett om äggblåsorna är stora nog eftersom de annars fortsätter växa och kan ge överstimulering (vilket leder till sjukhusvistelse och tömning utan återföring).
Vad gäller smärtan under ÄP så stack det till ibland men Morfinet hjälpte mycket. Dock kändes det som om man åkte på världens fylla på 1 minut från nykter till helt luddig, var faktiskt lite kul att uppleva hur fort det gick.
Vart i en och samma mening som jag gick från helt klar till ganska luddig och jag pratade med min man under tiden och tyckte det var rätt kul.
Det var mest i början det gjorde ont på mig när han började och rengjorde och sånt eftersom jag har tunna slemhinnor så började jag blöda av det. sen stack det till när han använde nålen men det var ju ganska väntat och så kände man ett litet tryck när han började tömma på vätskan. Som om man är ganska kissnödig typ. -
Jo jag vet men har fortfarande lite flytningar så jag vågar inte hoppas. Men blir ju såklart överlycklig om de har det. Läser att man ska ha minst 4 mm men många skriver mycket högre tal så jag vet inte. Får väl fråga läkaren som gör VUL om vad som är optimalt.drömmer om ett barn skrev 2012-12-04 21:04:26 följande:LongingForAChild: Hoppas verkligen på ett bra besked vid ditt VUL på torsdag. Man vet aldrig, slemhinnorna kan ju faktiskt ha hunnit återhämta sig.