• LongingForAChild

IVF Umeå

VUL visade trotts höga doser av östrogen endast 3,2 mm slemhinna vilket inte räcker på långa vägar för FET.
    Vet inte vad jag ska ta mig till! Så förtvivlad! Varför kan det aldrig gå vägen för oss!! :(
    Får se vad kliniken säger när de ringer senare men blir då inget FET denna månaden!! Gråter

• LongingForAChild

Kliniken ringde. Jag ska fortsätta behandlingen + att jag fått Evorel plåster som jag ska byta 2 gånger i veckan. Nytt VUL blir den 31:a (om en vecka)
    Så kanske finns lite hopp ändå.

• LongingForAChild
    Nektar skrev 2013-01-24 09:44:59 följande:
    Longing For A Child:  Usch, lider verkligen med er! Vilken dos har du tagit av Femanest denna gång jämfört med sist? Blev det någon bättrin alls? Vilken cykeldag är du på nu, är det helt kört att den växer på sig mer om du väntar 1 vecka till eller får man bara vänta ett visst antal dagar? Hur såg slemhinnan ut när ni gjorde färskförsök? Hoppas verkligen dem finner en lösning! Går det testa naturläkemedel eller akupunktur eller något samtidigt tro? 
    När jag gjorde färsk var slemhinnorna oxå för tunna så då gav de mig Femanest 1 tab morgon/kväll.
    Förra gången tog jag Provera och på dag 10 så började jag med Femanest 2 tab morgon/kväll men började trotts att min mens inte kommit. Mensen kom en vecka sent så då var jag i slutet av mensen när jag gick på VUL och hade då 3,0 mm.

Nu var det dag 10  i behandlingen med samma dos som förra gången men denna gången startade jag vid mensen som var meningen. idag var slemhinnan dock bara 3,2 - 3,4 mm alltså bara en förbättring på 0,2-0,4 mm. Behöver 7-8 mm minst för FET.

Nu ska jag fortsätta en vecka till + att jag har fått Evorel plåster som jag ska byta 2 gånger i veckan och hoppas det hjälper.
  • LongingForAChild
    äralltupptaget skrev 2013-01-24 09:36:21 följande:
     Men usch, vad tråkigt!!  :(

Hur tjock ska den vara för att det ska vara ok med FET ?

7-8 mm
  • LongingForAChild
    Äppelkaka skrev 2013-01-25 10:57:11 följande:
    LongingForAChild: Vad skönt att du får fortsätta behandlingen!
    Tack!
    Nektar skrev 2013-01-25 11:14:47 följande:
    LongingForAChild: Åh, vad fantastiskt att hoppet lever! Vi får alla hålla tummarna för att plåsterna fungerar på kort tid!

Tackar, jo det hoppas jag oxå, jag har då fått mer värk i lillmagen sen jag började med det i alla fall!
  • LongingForAChild
    drömmer om ett barn skrev 2013-01-26 16:41:35 följande:
    LongingForAChild: Så tråkigt att slemhinnan inte var tillräckligt tjock.. hoppas att östrogen-plåstret hjälper och att det ser bra ut på nästa VUL. Ge inte upp hoppet, mycket kan hända på en vecka! Håller tummarna för er.
    Tack jo just nu är jag positiv :) Och ska försöka att koppla av så mycket jag kan.
  • LongingForAChild

Eftersom jag upptäckte att jag försvunnit ur listan i någon uppdatering så nu sätter jag in en ny.
    Hoppas den stämmer för alla annars får ni lägga in en ny.

Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    *  Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

Sprayar

Sprutar

* drömmer om ett barn (5:e försöket)

Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild  Femanest 13/1 Evorel plåster 24/1 VUL 2 31/1.  
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari  (första FET för syskonförsök)
     * Nektar (FET i februari)

Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2

* Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök)TD 8/2

* vårt 2012 (4:e försöket)  

Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) BF 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Norris (FET) BF 28 aug

Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december

• LongingForAChild

Håll tummarna för mig imorgon!

Imorgon ska jag på mitt andra VUL eftersom förra bara visade 3,4 mm och jag behöver minst 7-8 mm för att få göra mitt FET och ens kunna bli gravid.
    Har gått på Femanest i 17 dagar samt Evorel plåster i 6 dagar.
    Hoppas verkligen på att det hjälpt annars vet jag inte vad jag ska göra... tar ju redan väldigt hög dos av Femanest (4 tabletter per dag sammanlagt) och så nu Evorel plåstren och det är mycket östrogen och eftersom jag har blodtrycks problem och hjärtfel på båda mina föräldrars sidor så vet jag inte hur mycket högre doser de vågar ge mig.

Men nu ska jag vara positiv!! De har vuxit det har jag känt!! Klart de vuxit tillräckligt nu för NU är det MIN tur!! Och förhoppningsvis många andras oxå

• LongingForAChild

Tack alla ni som tänkte på mig i torsdags, tyvärr gick det ändå inte vägen... mitt VUL visade på bara 3,0 mm slemhinna så nu är försöken satta på is ett tag.
    Läkaren skulle skicka remiss för att jag ska göra en Hysteroskopi och försöka ta reda på varför min slemhinna inte växer som den ska.

Hoppas ni andra plussar och att allt går bra för er.
    Ska börja få Zonterapi till veckan och hoppas det hjälper mig att komma igen när det väl blir dax för det.

• LongingForAChild
    Äppelkaka skrev 2013-02-03 18:42:52 följande:

Oj då, det var tråkiga nyheter. Tänk vad mycket som kan krångla när det gäller att bli gravid Vad innebär en hysteroskopi, är det ungefär som att göra en biopsi? Jag hoppas att du får hjälp att hitta svar och lösningar!
    Enda jag vet är att de tar en kamera in i livmodern och kollar omkring där och kollar om de kan hitta nått som inte stämmer = en förklaring till min tunna slemhinna.
    Snöflinga skrev 2013-02-03 22:21:51 följande:
    Å så jobbigt!
    Jag fick prova två omgångar med tabletter och nu senast också med plåster innan det blev en ok slemhinna. Det känns så surt - kan inte ens kroppen fixa en ok slemhinna! Så kände i alla fall jag. Hoppas att de kommer fram till hur de ska gå vidare för dig och att det löser sig.

Växte slemhinnan när du gjorde IVF:en med sprutor?
    Jag tog tabletter i december men då vart slemhinnan bara 3,0 oxå.
    Denna månaden tog jag tabletter i sammanlagt 3 veckor, sista veckan även med plåster.
    Vecka 2 visade VUL 3,4 mm och så vecka 3 hade den istället minskat till 3,0 mm.
    Så nu vill de hitta anledningen istället för att medicinera i all evighet.
    Nektar skrev 2013-02-04 10:39:31 följande:

LongingForAChild: Beklagar verkligen! Känns ju fruktansvärt irriterande att det ska hänga på något så svårbehandlat! Hade S någon teori om varför inte plåsterna hjälpte alls utan den snarare blev tunnare? Zonterapi tror jag på - synd bara att det gör så fruktansvärt ont! Får du gå på zonterapin via kliniken och då på högkostnadsskyddet? Håller tummarna för er!
    Ja det suger verkligen. Nä det var därför han ville att jag skulle få en ordentlig undersökning och försöka hitta orsaken, själv tror jag det är stress därför jag ska få Zonterapi, det är privat av en kompis styvmamma.

• LongingForAChild
    Äppelkaka skrev 2013-02-03 18:42:52 följande:

Oj då, det var tråkiga nyheter. Tänk vad mycket som kan krångla när det gäller att bli gravid Vad innebär en hysteroskopi, är det ungefär som att göra en biopsi? Jag hoppas att du får hjälp att hitta svar och lösningar!
    Det är när de går in med en kamera i livmodern och kollar runt. De kan tydligen göra mindre ingrepp oxå om det är nödvändigt.
  • LongingForAChild
    Snöflinga skrev 2013-02-03 22:21:51 följande:
    Å så jobbigt!
    Jag fick prova två omgångar med tabletter och nu senast också med plåster innan det blev en ok slemhinna. Det känns så surt - kan inte ens kroppen fixa en ok slemhinna! Så kände i alla fall jag. Hoppas att de kommer fram till hur de ska gå vidare för dig och att det löser sig.

Växte slemhinnan när du gjorde IVF:en med sprutor?
    Nä det var ju tyvärr det den inte gjorde det var vid äggplocket som läkaren upptäckte mina onormalt tunna slemhinnor.
  • LongingForAChild

Igår genomgick jag min Hysteroskopi under narkos, de gjorde även äggledarspoling cellprovtagning och klamydiaprov för att få en fullständig bild på varför min slemhinna inte växer.
    Fick svar samma dag, jag hade sådana sammanväxningar att livmodern var som hopvikt och därmed inget utrymme för slemhinnan att växa på. Nu är lovmodern frigjord och jag skulle börja med Femanest för att slemhinnorna skulle börja växa igen. Samt att jag idag ska sätta in en spiral för att förhindra att livmodern växer ihop igen. Denna ska jag ha i ca 2 månader och sen ska de göra en ny Hysteroskopi för att se om slemhinnan kunnat växa och se så jag inte fått tillbaka sammanväxningar.

Om allt går som det ska borde jag om ca 2 månader ha en normal livmoder och slemhinna så jag kanske kan göra mitt FET och bli gravid. HOPPAS Hoppas hoppas!!!

Fram till dess lär jag dock inte vara så aktiv här men hoppas allt går bra för er andra!!

• LongingForAChild
    Äppelkaka skrev 2013-02-19 13:25:49 följande:

Oj oj oj, det var ju för väl att de gjorde hysteroskopin! Har du också endometrios? Med tanke på sammanväxningarna tänkte jag, har själv massor men utanför livmodern. Förstår att det kan ha varit jobbigt idag men nu finns det hopp om framtida graviditet  Skrattande Lycka til och välkommen tillbaka hit!
    De nämnde ingen endometrios så jag tror inte jag har det för då hade de ju sagt det.
    Narkosen var nervöst men hade inte så ont efteråt som jag trodde så det kändes skönt.
    Dock tog det 15-20 minuter igår att få in spiralen med MYCKET smärta, var samma sak för 10 år sedan. Min livmoder verkar inte vara gjord för insättning av spiral.
    äralltupptaget skrev 2013-02-19 17:42:04 följande:
    kul att vara på g!!!  2 månader går fort !! :)
    Tack joo jag hoppas det går fort :)
    Nektar skrev 2013-02-19 19:06:13 följande:
    LongingForaChild: Fantastiskt att de kunde finna vad det berott på och nu hoppas vi bara att den närmsta tiden ger de svar ni önskar! Lycka till!

Joo känns faktiskt skönt att veta att det inte bara är stress, som tar betydligt längre tid att åtgärda.

Det mest förvirrande igår vara att hon sa att jag hade ägglossning!... och jag har väntat på mensen sen i helgen men tydligen blir min cykel superlång denna gången... typ 7-8 veckor mot de vanliga 5. Skumt!!
  • LongingForAChild
    drömmer om ett barn skrev 2013-02-19 12:56:13 följande:
    LongingForAChild: Vad skönt att du har fått ett svar på varför slemhinnan inte vuxit som den ska. Inte konstigt att det inte fungerat med en hopvikt livmoder! Åh, vad spännande det kommer bli att följa dig vid ert nästa försök!
    Tackar jo hoppas att om 2-3 månader ha en normal livmoder och slemhinna och får göra mitt FET och förhoppningsvis bli gravid!! <3
  • LongingForAChild
    Snöflinga skrev 2013-02-19 19:47:26 följande:
    Hej på er alla!
    Jag kunde inte hålla mig till i morgon med att testa. Konstaterade att jag inte skulle kunna sova om jag skulle göra det på morgonen i morgon. Så nu har jag hållit mig hela eftermiddagen och tog ett test alldeles nyss.

Det blev ett fint pluss!!! Så mina föraningar var rätt, jag är gravid! Känns underbart och overkligt!
    GRATTIS!!!! :)
  • LongingForAChild

Suck... Opererades ju med Hysteroskopi för 10 dagar sedan.
    Och nästan hela tiden har jag haft förhöjd kroppstemperatur. Bara 0,8-1 grad men då jag är så lågtempad i vanliga fall så får det mig att må skit.
    Ringde gyn men de hade ju hunnit stänga så blir att ringa imorgon bitti.
    Kan INGET gå åt rätt håll nu?? suck

• LongingForAChild
    drömmer om ett barn skrev 2013-02-28 15:48:25 följande:
    LongingForAChild: Vad jobbigt att du har fått dras med feber ända sedan Hysteroskopin.. Rynkar på näsan Kan det ha med spiralen att göra månntro?
    De anser inte att det är feber eftersom det bara är en grad och inom normalvärdet för normaltemperatur, att jag är lågtempad tas inte i åtanke tyvärr. Men så länge jag inte får ont eller illaluktande flytningar eller högre feber så är det inget farligt säger de. De kan vara oxå för att jag är mellan ÄL och Mens oxå som jag har förhöjd temp.
Svar på tråden IVF Umeå