• Ws mamma

IVF Umeå

Hej ! Får jag hoppa in här ? Vi ska göra FET i ostimulerad cykel. Fick mens i söndags och ska på ul 23/1.

Vi har sen tidigare en son på 18 månader som kom till på vårt 3:e IVF/ICSI.

Vi har två blastocyster i frysen. Hur stor är chansen att dom klarar upptiningen ? Visst ska det-statistiskt sett- vara större chans att lyckas med blastocyster ?

Stort lycka till till er andra !     

• Ws mamma
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    *  Kvinna32 (4 försöket efter jul)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Nektar (FET i februari)  

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar * vårt 2012 (4:e försöket)  

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild Stimuleringsstart 13/1. VUL 24/1.
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) FET i januari
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari  (första FET för syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2

GravidGravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) BF 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Norris (FET) BF 28 aug BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • Ws mamma

Hej igen och tack för det varma välkomnandet !! Hjärta

Jag fick höra att ul alltid göra på cd 11 och det sa bm på kliniken också så det blir nästa onsdag. Jag har förvisso regelbundna cykler men dom är oftast på 5 veckor så jag vet inte om det är för tidigt att kolla redan på dag 11 ? Ja det borde dom väl veta Tungan ute

Det är i Umeå vi göra själva FET:en men vi bor i en annan stad. Vi har två blastocyster i frysen sen vår 3:e IVF/ICSI och vi ska få sätta in båda - förutsatt att dom nu klarar upptiningen. *hoppas hoppas* 

Jag blev gravid efter vår andra ICSI men det slutade i ett tidigt mf och sen fanns det inte några kvar i frysen så när vi lyckades på tredje färskförsöket så började det kännas som att vi nog har en god chans att det fäster i alla fall. Ska få trombyl även denna gång och kanske progesteronvaggisar också. Jag hade dom fram till v 10 i förra graviditeten för att stödja kroppan så vi inte skulle få mf igen. Jag har som ställt in mig på att det kommer att lyckas men det sår mig ibland att det kanske går helt åt helvete också...  Bara att hålla tummarna - även för er såklart ! Glad  

• Ws mamma
    Mirage skrev 2013-01-18 10:16:27 följande:
    Tack tjejer! Tyvärr blev det fiasko ännu en gång. Trodde vi hade klarat oss men vid 18-tiden igår ringde Solensten igen. 4 ägg var omogna, 3 stycken hade inte befruktas (de använde microinjecering). Så nu är det andra gången som vi inte ens kommer till återföring. Känner mig helt tom...

Så tråkigt ! Vilken metod använde ni och vilken medicin ?
    Vår första ICSI fick jag puregon och dom plockade ut 15 ägg varav 2 blev befruktade. - ingen graviditet.
    ICSI nr 2 skulle jag byta medicin och fick menopur istället ( för att äggen skulle få bättre kvalitet ). Resultatet blev 4 ägg, tre var omogna och det sista sattes in och blev ett tidigt mf. Både dessa gångerna körde vi långa protokollet.

Sen önskade jag själv att få köra korta protokollet och frågade om vi inte kunde få kombinera puregon och menopur eftersom menopur ska ge bättre kvalitet och puregon fler ägg. Dr Sol sa OK så jag fick göra som jag önskade och då plockades jag på 23 ägg, 17 befruktades. 10 hade delat på sig som dom skulle på dag 2. Jag fick tillbaka två embryon - en blev vår son, och två blastocyster var av fryskvalitet på dag 5 och det är dom vi ska tina upp nu.  Jag trodde aldrig att jag skulle få sån skillnad på 3:e försöket jämfört med dom två första så jag hoppas ni kan hitta en lösning som passar Dig ! Hjärta  Lycka till !  
  • Ws mamma

Hej !

Har haft så fullt upp i skolan nu så jag har inte riktigt haft tid att kolla in här som jag egentligen skulle vilja...
     Jag har varit och kollat ul på äggblåsorna och slemhinnan och äl-testet var positivt i söndags så på lördag blir det upptining och återinsättning - förutsatt att dom inte har full på lab med färska embryon som ska sättas in. På torsdag får vi veta hur det blir... Känns väl som att det skulle vara typiskt att få vänta ytterligare en menscykel innan vi får chans att sätta in... Bara nervositeten att få veta om dom ens klarar upptiningen är stressande... Fast på lab sa dom att blastocyster brukar ha mycket goda chanser att överleva... bara hoppas att det stämmer för våra två små...

Håller tummar och tår för er andra ! Kram på er !      Hjärta

• Ws mamma

Hej och ursäkta att jag inte skrivit på länge... Vi skulle göra FET förra menscykeln men det inföll en lördag och kliniken hade för fullt upp så vi fick vänta till ja - Imorgon !!! Då ska de två blastisar vi har i frysen tinas upp. Jag är skitnervös för att dom inte ska klara tiningen... Har varit jätteförkyld så det kanske var lika bra att vi fick vänta men jag hamnade verkligen i en liten depp när vi inte kunde komma till kliniken som planerat... det kändes så övermäktigt att det skulle krångla när vi väl besämt oss... å då började jag tänka att det kan ju inträffa en helg varje menscykel om vi har riktigt otur men nu verkar det ska ske- äntligen !!

Nu känner jag bara stress kring att sluta röka. Jag har dragit ner väldigt mycket men jag hade tänkt vara helt rökfri när dom sätts in. Är så besviken på mig själv att jag inte lyckats men jag blir så stressad av abstinensen och blir sur och vill verkligen inte att det ska gå ut över min son eller att stressen ska påverka chanserna att det ska bli en graviditet... Känns så surt om det skulle misslyckats pga rökningen eller pga stressen kring det... När jag väntade vår son slutade jag helt efter att först ha trappat ner... trodde det skulle vara enklare nu när jag lyckades vara utan cigaretter så länge tidigare... hur korkad får man vara som började om... Suck...

Men ett stort grattis till alla er som plussat och ni andra, som väntar på plusset -  finns i mina tankar - jag håller tummarna för er ! kram Hjärta    

• Ws mamma
    daduck skrev 2013-03-04 22:42:52 följande:
    Ws mamma: har du läst boken "äntligen ickerökare"? Om inte så gör det. Har du läst den, gör det igen. Jag slutade röka innan första insättningen och hade inga problem tack vare boken och att tänka om hur jag tänkte. Det är lätt och roligt. :) läs den!

Tack för tipset ! Har den nånstans i gömmorna... tror det tom finns en version speciellt för kvinnor :P Ska kolla upp det nu direkt... om inte annat så får jag väl köpa en ny imorgon :)
  • Ws mamma

Ingen av blastisarna klarade tiningen... :( fick telefontid den 9 april... Känns som en evighet bort... Vilken skitdag.... Vill bara Gråta....

• Ws mamma

Jo vi ska försöka med ett nytt ET igen. Första lediga telefontiden var 9/4 och jag hoppas att vi får börja direkt efter. Vi fick ju skjuta på FET:en för dom hade för fullt upp på kliniken förra månaden så jag hoppades verkligen att det skulle gå vägen nu... Naivt nog trodde jag faktiskt att det skulle lyckas... Förhoppningsvis får jag mens runt den 13-15 april så då kanske det inte dröjer så länge... men att vänta över en månad bara på att ens få prata med en läkare... Bara det känns övermäktigt... det verkar som att det finns skäl för dom att utöka sin verksamhet och aställa fler eftersom det är så högt tryck på kliniken nu...

Håller då alla tummar och tår jag har att det ska gå bra för ER i alla fall ! 

• Ws mamma

Hej !
    Förlåt att jag inte skrivit på länge. Det blev så "pinsamt" när det dröjde och sen skäms jag ju längre det går... Skäms men jag har tänkt på er och jag har nu läst igenom allt jag missat.

Vi har kört den korta metoden nu med 225 iu puregon, 75 iu menopur och ikväll tas hcg-sprutan så på måndag gör vi ÄP. Jag är nervös ! Inte för shälva plocket - det har gjort skitont alla ggr vi gjort det så det är jag beredd på utan jag nojar mest för att jag ska bli överstimulerad. Jag hade i torsdags på ul 18 äggblåsor i lagom storlek.
    Förra ivf-behandlingen vi gjorde hade jag färre ägg men dom tvär-spurtade sista dagarna så dom plockade ut 23 ägg då... så det gick fort sista dagarna. Så nu sitter jag och nojar och verkligen känner efter och funderar på hur svullen det är normalt att vara? , känner jag mig inte lite tungandad i alla fall ? Är det biverkningar av medicinen eller bara jag som inbillar mig... tankarna är många ( och kanske inte alltid logiska eller helt realistisk, det KAN ju vara jag som skenar iväg Tungan ute) ja jag brukar verkligen inte vara så orolig men det är ju så viktigt att det funkar rätt så jag vågar knappt fråga nån läkare för jag SKA plocka ut äggen på måndag ! Om det så ska ske från respirator Tungan ute

Kram på er Hjärta

Svar på tråden IVF Umeå