Mirage skrev 2013-01-18 10:16:27 följande:
Tack tjejer! Tyvärr blev det fiasko ännu en gång. Trodde vi hade klarat oss men vid 18-tiden igår ringde Solensten igen. 4 ägg var omogna, 3 stycken hade inte befruktas (de använde microinjecering). Så nu är det andra gången som vi inte ens kommer till återföring. Känner mig helt tom...
Så tråkigt ! Vilken metod använde ni och vilken medicin ?
Vår första ICSI fick jag puregon och dom plockade ut 15 ägg varav 2 blev befruktade. - ingen graviditet.
ICSI nr 2 skulle jag byta medicin och fick menopur istället ( för att äggen skulle få bättre kvalitet ). Resultatet blev 4 ägg, tre var omogna och det sista sattes in och blev ett tidigt mf. Både dessa gångerna körde vi långa protokollet.
Sen önskade jag själv att få köra korta protokollet och frågade om vi inte kunde få kombinera puregon och menopur eftersom menopur ska ge bättre kvalitet och puregon fler ägg. Dr Sol sa OK så jag fick göra som jag önskade och då plockades jag på 23 ägg, 17 befruktades. 10 hade delat på sig som dom skulle på dag 2. Jag fick tillbaka två embryon - en blev vår son, och två blastocyster var av fryskvalitet på dag 5 och det är dom vi ska tina upp nu. Jag trodde aldrig att jag skulle få sån skillnad på 3:e försöket jämfört med dom två första så jag hoppas ni kan hitta en lösning som passar Dig !

Lycka till !