• Ws mamma

IVF Umeå

Nu har vi gjort ÄP. 20 blåsor som gav 18 ägg. Tydligen hade jag lite vätska i buken. Dom var noga med att jag skulle hålla koll så jag inte blev kraftigt överstimulerad. Är det nån av er som haft lite vätska i buken - isf hur har det gått ? Hur svullna har ni varit eftrt ÄP ? Det är ju vår fjärde ICSI men jag minns inte alls hur de tidigare varit... har inte blivit överstimulerad tidigare heller... trots att vi gjorde exakt samma behandling som förra gången. Varför blev det så nu ?

• Ws mamma
    drömmer om ett barn skrev 2013-05-05 14:15:43 följande:
    Ws mamma: Hur har det gått för dig, är du ruvare nu? Hoppas det!

drömmer om ett barn skrev 2013-05-05 14:15:43 följande:
    Ws mamma: Hur har det gått för dig, är du ruvare nu? Hoppas det!

Jo jag fick tillbaka två fina blastocyster igår. Idag fick jag magsjuka med feber ... Är det kört då ? De resterande sex blastocysterna skulle odlas vidare till idag för att se om nån kunde frysas ner så jag vet inte om vi måste göra om hela behandlingen om det inte lyckas nu.... Känns verkligen inte som vi har tur... Hur går det för er andra ? Bättre hoppas jag. Kram
  • Ws mamma

[quote=69785947][quote-nick]Petto 83 skrev 2013-05-05 20:51:15 följande:[/quote-nick]Så spännande att ruva på 2 st :) Det behöver absolut inte vara kört. Mindre än 2 tim efter ET började jag kräkas pga magsjuka och är i dag gravid i v.14 :) Håller tummarna för dig och att du kryar på dig Tack ! Det behövde jag höra :) känner mig betydligt bättre idag. Ringde kliniken och kollade med dom också och hon sa att det vet man inte om det påverkar,varken feber eller sjukdomar i övrigt. för en del går det jättebra och för en del inte men man vet inte vad det är som påverkar. Det blev inga till frysen så jag hoppas verkligen att dom två vi fick tillbaka ska ta sig :)

• Ws mamma
    jennyz skrev 2013-05-08 07:55:38 följande:
    Fet ingår om det klarar upptining, annars är det bara att betala tyvärr...
    Hur är det nu, är det fler än ett försök som landstinget bekostar även här i Norrland?

Det har tidigare - när vi gjorde vår landstingsfinansierade försök- varit ETT färsk coh ett frys men jag tror men beslutade att ändra det i höstas till två färk och två frys. Är dock inte säker.
  • Ws mamma
    Nektar skrev 2013-05-06 21:49:31 följande:
    Vag blödning nu ikväll...skumt att den kommer och kommer så tidigt. Förra stimulerade fet kom den ju inte alls förrän jag slutat med alla hormoner. Så less man blir. Ung, toppenembryon och hälsosam. vad kan vara fel? Får se hur blödningen fortsätter...

Usch så tråkigt. Å så stressande... Hoppas att det bara är sköra slemhinnor eller nåt så det går vägen för er !
  • Ws mamma

Ni andra som gjort många försök - hur har ni finansierat det ? Jag ruvcar ju nu men är som vanligt helt övertygad om att det går åt skogen så jag har redan mentalt börjar planera inför en ny behandling... Det är bara så stressande att det ska kosta så förbannat mycket pengar. Som att situationen att vara barnlös inte skulle vara nog...

Jag är på RD 4 nu med två blastocyster som såg bra ut så vi får väl hoppas. Känner inget annat än att det molar i/kring blygdbenet men det kan ju lika gärna vara biverkningar av vaggisarna. Blir bara så nedslagen över alla symtom som påminner om mens.   

• Ws mamma
    Hela85 skrev 2013-05-08 09:26:57 följande:

Som jag förstod det får man även ett nytt färskt försök om inget klara upptining, hade tydligen ändrats reglerna sen 1 jan. Håller tummarna du ska slippa det dock :) Strax åker vi iväg till Umeå för insättning, ska bli kul att höraa hur många ägg som klarat sig, förhoppningsvis 1 iaf :)

Lycka till !!
  • Ws mamma
    Nektar skrev 2013-05-08 17:55:58 följande:
    Hmmm, har nyss testat och tycker mig se ett ""relativt" tydligt plus på CB-testet från kliniken (läs utifrån hur vi så gärna vill se ett streck)...men jag läste dock inte innan testet hur länge det skulle vara i urinen och höll ca 20 sek istället för 5. Gjorde därför ett till, på en sticka från från testlagret som saknade bruksanvisning och höll det 15-20 vilket också visade sig vara för länge (klantarsel!). Där syns ett ännu mindre streck om man veeerkligen vill se det. SÅ nu är frågan, har jag använt dålig/för färsk urin, har jag hållit för länge och kan jag vara gravid trots ringa blödning (á la mörkbruna flytningar/blodish). Använder ju fortfarande alla preparat, dvs FEmanest, Lutinus, Trombyl, Folacin. Åååh! Jag som skulle ut och vara fysisk, men nu blir det väl att avboka....

Det är nog en graviditet ska du se :) jag hade bruna flytningar i min förra graviditet och han blir då två år i juli så det kan gå bra ändå. :) Hoppas så för er skull !
  • Ws mamma
    Nektar skrev 2013-05-08 20:50:44 följande:
    Törs av förklariga skäl inte tro på det än.Vore helt klart ett mirakel! Kan man få sköra slemhinnor av något av alla preparat? Fortsätter man med trombylen även efter ett plus?

Tror tom att bruna flytningar är en biverkan på ngt progesteronpreparat. Googla ;) Trombylen ska man fortsätta med tom v 36. Man ska sluta fyra veckor innan beräknad förlossning så man inte riskerar att blöda mkt under själva förlossningen.
  • Ws mamma

Grattis till er som plussat ! Jag är så avundsjuk ! För oss hade det med största sannolikhet inte lyckats trots två fina blastisar. Officiell TD är på måndag men jag testade neg senast imorse. Började testa i löragds för det var på den dagen jag testade positivt när jag väntade min son och även gången före då vi fick ett tidigt mf så det har varit en jobbig vecka... Men det är ju verkligen kul att det lyckats för några av oss - det ger ju hopp till framtiden :)

Vad beror det på att embryona inte fäster ? Jag hade ju både progesteron-vaggisar och trombyl som ska underlätta men inte då... bara fula minus som stirrar mig i ansiktet...  Kan man själv förbättra äggkvalitéen inför nästa försök ? Antar att det blir efter sommaruppehållet. Känns ju som en evighet tills dess... suck...

• Ws mamma
    Kvinna32 skrev 2013-05-14 07:52:44 följande:
    Fanns inga hjärtslag på vul igår och Pyret var för litet, troligen ma återbesök imorgon men läkaren gav ingen förhoppning om att det ska se annorlunda ut då!!

Hjärta
  • Ws mamma

Jag testade inte på min testdag. Började blöda redan i lördags och har störtblött sen dess... Så det finns inget hopp alls. Ska nu under sommaren försöka sluta röka och gå ner i vikt några kilo så jag ligger under bmi 25, ligger strax över i dagsläget och så ska jag ta akupunkturbehandlingar. Det gjorde jag innan jag blev gravid med min son så man får hoppas att det kan inverka positivt även denna gång, Jag vet inte riktigt när vi kommer att starta om igen. Maken inväntar ett arv som ska gå till nästa behandling så förhoppningsvis har det kommit innan augusti så vi kan starta om igen direkt efter sommaruppehållet.

• Ws mamma
    Mirage skrev 2013-05-26 21:27:09 följande:
    Är det någon mer som fått ont i magen/livmodern vid samlag efter återföring? Det har ju gått 1,5 v sedan ÄP... vet att man ska vänta typ två veckor, men det känns inte som att det har nåt med smärta att göra utan snarare för infektionsrisken.

Sex utan penetration är helt okej men just för infektionsrisken ska man inte före in "främmande föremål" dvs vaginala samlag eller sexleksaker. Sen tror jag tom det är tre veckor. Vi fick tillbaka två 5-dagarsodlade och då sa dr Ida att det var inget samlag på två veckor men då hade det ju redan gått fem dagar från ÄP.
  • Ws mamma
    Nektar skrev 2013-05-31 11:26:40 följande:
    Har varit på koll nu och det var som befarat ett mf. Jätteledsamt att se fostret (dött v 6+0 ca) och veta att jag ännu har kvar att blöda ut det. Extra drygt med tanke på att jag redan blött i olika mängd i 3 veckor...ser fram emot att bli hormonfri

Usch så tråkigt ! Rynkar på näsan Skickar en styrkekram !{#emotions_dlg.flower}
    äralltupptaget skrev 2013-06-02 19:44:24 följande:
    Nektar- skickar en till styrkekram till dig och hoppas att ni orkar ta nya tag !

Själv har jag mått dåligt den senaste tiden. Jag började störtblöda i måndags och fick panik. Ringde i vild panik till karln som kom hem från jobbet, och sedan bar det iväg till läkaren på koll. Men allt såg bra ut och lilla pyret var kvar och hjärtat slog.. Så det var lugnt denna gången.
    Har småblött hela veckan, mest brunrött vilket tyder på "gammalt" blod, men i fredags vid lunch så kom det ett "anfall" igen.. :( Men jag ringde inte läkaren, stöter kroppen bort det så finns det som inget att göra.. :(
    Har en tid inbokad imorgon måndag så då får vi se om jag fortfarande är gravid. Då är jag vara i v 8+0 . Håll tummarna...
    Jag vill kunna njuta av att vara gravid men än så länge är jag så rädd att något ska gå fel att jag knappt kan njuta :(:(:( 
    Vill bara att dessa 12 första veckor ska vara över, dvs den " kritiska" perioden för barnet..

Håller tummarna att det ser bra ut imorgon och att det är ofarliga blödningar. Styrkekram till dig också !{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF Umeå