• tusa

IVF Umeå

Thesse86 skrev 2014-02-10 20:42:45 följande:
    Är det någon som vet hur det funkar med VUL i Sunderbyn? Jag fick en tid av Umeå men jag vet inte vart jag ska eller nått. Trodde att man skulle få en kallelse med posten, men fortfarande inget :/ MÅste man ringa sunderbyn själv eller?
    Hejsan Thesse! Kul att se att du redan är vid VUL Solig

Nej, du behöver inte ringa. IVF har stående inbokat VUL-tid på torsdagar kl.09.00 på Sunderbyn.
    Du åker bara in på Gyn och anmäler dig i receptionen. Umeå har redan anmält att du kommer!

Lycka till!
  • tusa
    Thesse86 skrev 2014-02-11 09:58:04 följande:
    Tusa: Vad är eran berättelse? Genomgår du/ni IVF just nu? :)
    Skrattande Vi sågs väl i en annan IVF tråd där du kikade in några gånger i januari?

Ja, vi gjorde vårt ET igår! Solig

Vi har var sitt barn sen tidigare, men nu har jag inga äggledare kvar, därför får vi gå denna vägen. Vi har nu väntat på vårt barn i snart 4år och det känns fantastiskt att veta att nu ligger det faktiskt nån därinne!!??
  • tusa
    Thesse86 skrev 2014-02-11 14:03:40 följande:
    Ja det kan kanske hända, följer bara den här och IVF februari just nu :)

Åh vad spännande för er!! Massor med lycka-till till er :) Måste kännas häftigt att gå ut från kliniken och veta att man är gravid! Längtar tills den dagen då vi är där, förhoppningsvis bara lite mer än en vecka :)

Lycka till nu :)
    Ok. Kan inte namnet i huvudet på den tråden. Hittade  denna för bara Umeå nyss och vill gärna hänga med här också Glad

Ja, det är en häftig känsla! Inte långt bort för dig nu Solig
  • tusa
    santa86 skrev 2014-02-11 19:26:20 följande:
    Hej tjejer.. Nu var de ett tag sen jag var in, har varit lite nere.. Då min mens inte har velat komma igång efter föra behandlingen. :/ men nu är den här :) så nu har man börjat spreja igen :) de trågiga är bara att jag får sån migrän av sprejen :( men men var gör man inte för att få en liten :)
    Hur går de för er?
    Ser att tusa har hittat hit :)
    Ja,hej!! Ja, lite sent, men nu hittade jag. Skrattande.  AHA!!..nu fattar jag, kanske blandade jag ihop dig och Thesse, ni har ju båda 86 i nicket?? Ber om ursäkt att jag är snurrig, ha, ha Tungan ute

Så skönt att du är på G santa, men gud såå tungt med migrän?! Hur klarar du den?
  • tusa

Thesse, jag ringde upp dem dagen efter ÄP, men ja, de gjorde samma med oss, sa att vi ses på lördag, om vi inte ringer. De ringde fre e.m och sköt upp till mån.

• tusa
    Thesse86 skrev 2014-02-18 09:24:10 följande:
    Berättade de något när du ringde dagen efter??

Kanske är det bästa att inte veta, så att man oroar sig i onödan. Fast och andra sidan kommer man blir skit skraj så fort telefonen ringen fram till torsdag :/ Nästan som att välja mellan pest eller kolera. Men jag tror verkligen på detta och att det kommer lyckas så kanske ingen ide att oroa sig :D Varför skulle det inte fungera??
    Glad Ja, men det är ju klart att de berättar!? 

Gör som känns bäst, men jag skulle då ha oroat mig om jag INTE fått veta innan, men det är ju klart att säger de att "bara" 1 blivit befruktat, ja, då kanske det skulle blivit mer oro...tänkte aldrig så långt, ha, ha!

Vi fick ut 10ägg och tanken på att det skulle kunnat bli bara ett embryo i slutändan fanns inte... 8 blev berfuktade, fick tillbaka 2 och 1 i frysen.

Ring, men kan vara svårt att komma fram vissa dagar. Maila, det går bättre och man får svar samma dag. Det går säkert jättefint! Solig
  • tusa
    Micro skrev 2014-02-18 10:24:44 följande:
    Tusa: hur kom det sig att du fick tillbaka 2 st? Om det är ok att fråga. Sambon skojar alltid om att han vill ha 2:)
    Som jag förstod så bildas bastocyten antingen på dag 5 ELLER 6. 

Vi gjorde ET på dag 5 och då fanns 2st som var på "dag5stadie", men inget hade hunnit till "dag6stadie". Det gick alltså forfarande inte att avgöra vilket av de 2 som var bäst, därför fick vi välja om vi ville ha båda för att öka chanserna, eller ena, om vi absolut inte kunde tänka oss att riskera tvillingar..

Kanske hade min ålder, 37, också med saken att göra?

...hursom så verkar det inte gått vägen alls..Rynkar på näsan Är idag på BIM -1. Testade minus i förrgår och väntar nu på posten med nya tester. Jag hoppas så klart och vet att mirakel händer, men är väl inställd på minus... Känner mig helt ogravid, och har gjort hela tiden. Inte minsta il, stick eller dragning i livmodern. Brösten ömmar, men verkar vara Lutinussymptom, för det minskar på en gång när jag glömt en tablett, och det har hänt flera gånger att jag somnat innan jag hunnit ta sista, ska ta 3ggr/dag.
  • tusa
    Micro skrev 2014-02-18 13:15:04 följande:
    Tusa: Jag är oxå 37 år o har lite låg äggreserv. Skulle gärna sätta in 2 st:) Tråkigt att du inte tror på plus, att inte ha symptom behöver ju inte betyda nåt, håller tummarna!
    ...Hmm, får du Lars Nilsson så har du nog stor chans till 2, bara en känsla jag har Flört Håller tummarna för dig med!!, och dina hjälpte nog, för jag plussade faktiskt igår...{#emotions_dlg.flower}

Rekommenderar f.ö Hotell Winn för ÄP-natten Solig, för du var lulebo va?!

Får ni alla här genom Landstinget?

Thesse. Jag tar Lutinus 3ggr/dag, utspritt, så blir när jag vaknar och sedan ca va 8e timme.
  • tusa
    Micro skrev 2014-02-19 12:58:33 följande:
    Tusa: är de sant, min sambo är från Björs:)) han "typ" bor där fortfarande, brukar jag säga, är där jämt:)) bor du i ekobyn?
    Liten värld!! Nä, inte Eko, bredvid Byagården typCool Var bor ni?
Svar på tråden IVF Umeå