IVF Umeå
I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.
Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)
Är så glad men nervös på samma gång!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
Här är en länk till gruppen:)
www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...
Det är oerhört jobbigt att få det efterlängtade plusset och sen kommer en blödning som raserar alla drömmar och planer man hunnit bygga upp. Jag vet inte hur det känns för dig men själv är jag på sätt och vis glad över att veta att det iallafall GÅR att bli gravid (vilket jag trodde var omöjligt), även om det tyvärr inte slutade som vi hoppats. Kämpa på tjejen, kram. 
Hoppas nu att din ÄL kommer när den brukar och att allt klaffar. Hoppas, hoppas!
!
var eviga helg om man så önskar.
Måste vara känslomässigt förkrossande och att kroppen sedan dessutom fortsätter tro att du är gravid.. kan inte ens tänka mig in i den situationen. Förstår att livet måste ha varit ett enda stort kaos från dagen då ultraljudet gjordes.
Klart det blir omvälvande för din son men jag tror han kommer klara detta ändå. Bebisen kommer ju oavsett vad..