• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta

men nej så här skulle det inte blir, är så ledsen för er som fått minus och pinglan missfall är ju så hemsktGråter
    kram till er alla

• Mustikka

Men usch vad är det som händer!Förvånad Blir så ledsen och arg för er skull!!Rynkar på näsan Massor massor massor med styrkekramar till er fina tjejer!!!!{#emotions_dlg.flower}Hjärta

Känns urdumt att skriva det här nu efter alla negativa nyheter, men jag fick vul tid idag 3/7 och de på kliniken sa att bf var beräknat till 14/2 Alla hjärtans dagHjärta Vågar ju inte riktigt tro på det än och är förberedd på det värsta. Tur det är midsommar snart så man kan ha trevligt med vänner och familj och glömma all oro för en liten stund.

• Emilotta

jag har tid för vul den 4 juli=) och fick beräknat den 18 feb. jag är jätteorolig att det ska vara tomt vid vul och så fort jag får ont i magen känns det som att det är kört samtidigt som jag vet att det bara kan vara bra med värk...

• Mustikka

Emilotta: Jag är också jätteorolig att det ska vara tomt. Och jag vill ha en massa symptom hela tiden annars blir jag orolig, man blir helt knäpp av allt det här. Hoppas man lugnar ner sig om allt ser bra ut på vul.

• Helvetiaaa

vilken skit dag!! Kram på alla med tråkiga nyheter:((( Även jätte glad kram på er andra som inte har bajsnyheter;)

• pinglan2012

Tack för all stöttning! {#emotions_dlg.flower}

Jag har fortfarande VUL inbokat till den 5/7 men den kommer jag ju att måste säga upp... måste bara vänta på att blödningen ska sluta så jag kan ta grav.test.

Mustikka: Grattis igen! Och vilket kul BF-datum! Vi skulle ha haft den 15/2, på min svärmors födelsedag.  vi har varit jättelyckliga över det, men så kommer det här Rynkar på näsan

• turtle01

Mina tester: Rd 13: negativt med clearblue (morgonurin) Rd 17: negativt med Preg (kvällstid) Rd 20: negativt med clearblue. (morgonurin) -bara för att meddela fakta till kliniken Det som förbryllar mig mest är att blödningen startade runt rd 16, i form av brunfärgat... mens brukar väl komma på tidigare ruvardagar eller? Jag lider verkligen med er andra som fått minus... Jag har iaf accepterat mitt nu, slipper ovetskapen och kan städa bort lutinusaskar etc. Tar sommarledigt nu och gör Fet till hösten.

• turtle01

Mustikka; tack för din omtanke om oss o våra dystra besked, nu hoppas vi o försöker såklart glädja oss till er som har plussen! Ska hålla tummarna att de håller till februari! Kram

• A79
    Mustikka skrev 2012-06-20 11:02:11 följande:
    Men usch vad är det som händer!Förvånad Blir så ledsen och arg för er skull!!Rynkar på näsan Massor massor massor med styrkekramar till er fina tjejer!!!!{#emotions_dlg.flower}Hjärta

Känns urdumt att skriva det här nu efter alla negativa nyheter, men jag fick vul tid idag 3/7 och de på kliniken sa att bf var beräknat till 14/2 Alla hjärtans dagHjärta Vågar ju inte riktigt tro på det än och är förberedd på det värsta. Tur det är midsommar snart så man kan ha trevligt med vänner och familj och glömma all oro för en liten stund.
    Jamen verkligen dyster dag i denna tråd!
    Jag känner mig så dum när det ( än så länge) går bra för mig..Obestämd

Sänder en hel del styrkekramar till alla ledsna!!!HjärtaNalle

Mustikka vad roligt med BF på alla hjärtans dag!!Solig
    Min är oxå ganska rolig :) BF 24 dec Glad
    Blir ju bästa julklappen  haha
    Vad spännande med ultraljud så snart! 
    Nu är tiden man ska njuta & om det händer tråkigheter får vi tat då! krams