Nektar skrev 2013-04-13 10:31:50 följande:
Äppelkaka: hmm, ok lät ju mindre bra. Har definitivt gått i vågor men kom första gången för 1,5 år sedan. Har du hört något om graviditetschanserna? Kan man ha härdar inne i livmodern så att embyot inte kan fästa?
Ja du, det enda jag hört är att 50% av alla med endo har svårt att bli med barn men hur det är efter ivf vet jag inte. Inte mer än att jag är gravid med andra barnet trots en besvärligt endometrios som gjort att jag opererats två gånger och förlorat en äggstock

Jag tror inte att härdarna sitter inne i livmodern utan största problemet verkar vara cystor och sammanväxningar på äggledarna. Jag har fått trombyl vid varje återföring eftersom det tydligen kan underlätta för ägget att fästa om man har t ex endometrios.
Det var nog en fördel för oss att jag fått min diagnos innan vi försökte bli gravida för jag tror att jag fått precis den hjälp jag behövt just därför.
Jag har mått som allra bäst när jag ätit p-piller utan uppehåll och inte haft några blödningar, då har det läkt ut för tillfället. Jag håller tummarna för nästa försök blir det sista!