• Äppelkaka

IVF Umeå

Tinzu skrev 2012-09-16 09:51:37 följande:

den här gången var det en ostimulerad FET men det känns ju helt konstigt, det kan inte stämma.. nu är det 8 dagar kvar till TD, måste hålla mig tills dess om det inte hänt något innan

Ja du, sonen blev till vid ett ostimulerat FET och då finns det ju normalt inga andra hormoner som stör   Så om du har fått ett streck och  inte får riktigt mens så är du gravid! Håller tummarna för att det inte händer något mer nu och att din lilla prick stannar

Jag höll ut till TD den gången med sonen och skulle egentligen ha kunnat teta mycket tidigare med tanke på att jag fick en hel massa symtom men vägrade tro att det kunde ha gått vägen...

Lycka till!
  • Äppelkaka

Tinzu skrev 2012-09-17 10:04:27 följande:
    Nu känns det dock som att det är kört även för denna gång, rosa flytningar var hela dagen igår, även idag kommer det och alla symptomer jag hade innan har försvunnit.. var jättetrött, hade halsbränna, illamående, kände konstiga lukter, konstiga smaker.. inget av det finns kvar
    Oj, jag hann skicka det förra innan jag läste det här. Jag hoppas innerligt ändå att
    det går vägen för du har ju blivit gravid och det gäller för lill*n att stanna!
  • Äppelkaka
    Norris skrev 2012-09-20 11:41:14 följande:
    Nu ringde doktorn och sa att vi väntar med återföringen tills imorgon :) 22 befruktade ägg blev det! :)

22 befruktade ägg!! Oj oj oj, vilket bra resultat, grattis!
  • Äppelkaka
    Tinzu skrev 2012-09-19 00:19:59 följande:
    Nu är våra landstingsfinaniserade försök över, igår kom mensen efter att ha haft rosa i 2 dagar..

Så himla tråkigt! Jag hoppas att ni lyckas bättre själva nu då den närmaste tiden, håller tummarna!
  • Äppelkaka

Igår hade jag en av de tristare dagarna i mitt liv. Vi hade tid på ÄP igår men det gick inte riktigt som vi tänkt. När vi skulle få besked om hur många ägg det blivit så kommer läkaren själv in och lämnar beskedet - inga ägg alls!

Puregon-sprutan krånglade för mig och efter några dagars sprutande så började jag misstänka att det inte stod rätt til då jag borde ha fått i mig mer än av amullen i sprutan visade. Den borde ha varit tom men det var minst hälften kvar. Jag kontaktede kliniken och fick till svar att vi fick se efter blodprovet hur det gått. VUL visade på äggblåsor och det fanns även äggblåsor vid ÄP men det fanns alltså inte ett enda ägg i dem.

Det är så mycket som gått snett den här gången och just att  inte sprutan fungerat sänkte allt! Vi ska visserligen inte behöva betala för den här gången, men jag är så otroligt ledsen över att behöva gå igenom allt igen!

Jag har mått skit under nedregleringen och fått femtioelva biverkningar och nu måste jag göra om det, det här som skulle bli mitt sista försök att få ett barn till.

Hoppas det går bättre för er andra

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)
    * EEJ (from 20/9) 3:e IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF)
    * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)
    * Mammaidamaria (1:a IVF

• Äppelkaka
    drömmer om ett barn skrev 2012-09-25 18:33:32 följande:
    Äppelkaka: Nää, fy vad tråkigt att denna behandlingen skulle sluta så här för er! Rynkar på näsan Har själv varit fruktansvärt besviken över att inte ens komma till äggplock men detta scenario är ännu värre. Att gå igenom allt och sedan inte få ut några ägg alls.. förstår att du är ledsen. Extra hårt slag när du dessutom mått dåligt under nedregleringen och måste gå igenom allt en gång till. Ni har inte pratat om att prova korta metoden nästa gång? Så du inte behöver genomlida dessa biverkningar tänker jag.

På vilket sätt krånglade Puregon-sprutan, var det något fel på själva pennan? Tänk att en sån här sak ska få förstöra allt. Inte tänker man väl på att se efter hur mycket det är kvar i ampullen utan man förutsätter ju att den ska fungera.

Stor kram till er {#emotions_dlg.flower} 
    Tack så mycket  Det var verkligen antiklimax att gå igenom äggplock och sedan inget att åka tillbaka dit för. Jag grät mest hela dagen men nu har jag samlat ihop mig och försöker fokusera på annat ett tag till dess att det är dags att göra om det igen. För visst, vi har ett barn redan men det är ändå mänskligt att önska sig fler och jag vill så innerligt gärna få uppleva det en gång till.

VI diskuterade korta metoden, men den här gången har jag bara en stackars äggstock kvar (bortopererad tillsammans med en stor endometrioscysta) och statistiken visar att det kan ge fler ägg med den långa metoden och då vet vi inte om vi vill chansa på den korta. Jag velar fram och tillbaka just nu hur vi ska göra.

Tur i oturen är ju att det som gick fel går att göra något åt, hade varit värre om det bara kom ut odugliga ägg istället.

drömmer om ett barn: hur gör ni nu då? Ser inte dig i listan näligen. Kan de justera dosen eller så till nästa försök?
  • Äppelkaka

Då var på på´t igen då, började spraya igen förra veckan! Visste inte innan att man kan börja spraya antingen på första mensdagen eller dag 21 i cykeln så nu började jag på första mensdagen istället

Ser att det är flera ruvare här just nu, håller tummarna stenhårt för er!

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)
    * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar  
    * VackerBlomma (24/10)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * Barreliten (31/10)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * EEJ (testdag 22/10)
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11) 
    * Vårt2012  (TD 7/11)
    * jenads (TD 15/11)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Äppelkaka

Drömmer om ett barn; Nä jag hade aldrig hört talas om det heller och tydligen ska det vara lika lång nedreglering som när man börjar på dag 21. Hoppas verkligen att det stämmer för det känns ju lite lättare att få börja på dag 1. Hur länge har du sprayat nu? Jag har sprayat i 12 dagar nu och ska ta blodprov på måndag. Lite orolig är jag att det inte fungerar lika bra för jag tycker att jag har mindre biverkningar den här gången. Förra gången mådde jag verkligen skitdåligt men nu har jag bara några av alla jag hade sist

• Äppelkaka

Drömmer om ett barn:  Läkaren sa att man inte får någon ytterligare blödning när man börjar spraya på första mensdagen (det är ju mensen som kommer annars när man börjar  på dag 21) för nedregleringen gör ju att man inte får några blödningar alls i fortsättningen. Vid vår första IVF så hade jag en lång nedreglering på 2 månader eftersom jag hade en liten cysta som de ville skulle bort med hjälp av det, och då hade jag inga blödningar under den perioden annnat än den första.

• Äppelkaka
    VackerBlomma skrev 2012-11-12 15:32:11 följande:
    Hallå på er!
    En liten fråga... Ni som plussat; Hur kände ni er rent kroppsligt veckorna efter ET. Kunde ni misstänka tt ni var gravida eller kände ni inget alls?

Jag skrev ner hur jag kände varje dag efter ET (totalt 3 st) och visst kände jag mycket mer den gången jag blev gravid! Inte för att jag trodde på att det kunde ha fungerat då men i efterhand så fanns en hel del tecken där
Svar på tråden IVF Umeå