• Nektar

IVF Umeå

Emki: Säger som Norris, ge för guds skulle inte upp redan! Det är livmodern som ger liv inte labbet! Ni får ju dessutom (pga av de nya reglerna) göra ett till ET om detta inte skulle gå vägen. Chanserna vid ET är ju trots allt något högre än vid FET. Skriv gärna in dig på listan!

Germany: Intressant läsning om hur du själv försökt påverka chanserna. Finns garranterat mycket som spelar in också som vi är omedvetna om.
    Pratade med kliniken idag och gällande Folsyra så har dem frångått Folacin 5 mg och råder en att knapra 1 mg totalt om dagen istället. Detta är ju bra även inför spontana försök. 

Drömmer om ett barn: Förstår om du har haft mer än fullt upp! Hoppas ni hittar bästa lösningen. Vet folk runt omkring er att du är gravid så dem inte sliter ut dig i ovetskap? 
    Ja, det är onekligen drygt. Nu har vi iaf bestämt oss för att vi "struntar" i den okända pengautgiften i vår och går in med inställningen att vi klarar det oavsett med eller utan privata lån. Sen får vi ta tag i ekonomin ordentligt i höst istället :P Mens? Njae, tror mig ha ordentliga förkänningar iaf som liknar tidigare försök efter Pergotime eller efter IVF. Spända och ömma bröst och öm ländrygg framför allt. Detta har pågått i ca 1 vecka så den kan inte vara långt borta. Det hänger dock lite på dagarna om vilken metod vi väljer. Dyker den upp säg senast onsdag blir det nog ett FET direkt :) Dröjer den och jag börjar med Provera senast till helgen blir det Pergo innan ett FET i juni.

Alla: Kliniken har öppet hela juli ut men efter midsommar är det nog mest återföringar som gäller. Stängt sedan till 5 augusti tyckte jag dem sa.       

• Nektar
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
     * Mirage
    * Ws mamma
    * äralltupptaget - kör igång 29 mars med provera
    * Nektar, väntar in naturlig eller framkallad mens inför försök 3 eller ett Pergotimeförsök 
    * Snöflinga 

{#emotions_dlg.flower}  
    Sprayar

{#emotions_dlg.flower} Sprutar
    * Kvinna 32, sprutar sen 21/3, ÄP v.15
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET
    * VackerBlomma 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    * Vårt 2012, försök nr.5 TD 13/4
    * daduck TD 22/3
    * Emki Försök nr ett. TD 22/4

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen)
    * Petto 83 ( BF 8/11, syskonförsök)

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari

EEJ skrev 2013-04-08 14:42:45 följande:
    Vill bara skicka lite sol och värme från Thailand till er alla dom fortfarande kämpar!
    Tack! Finns dock sol i Umeå också. Satsade på en halvtimme på renskinnet  nyss (lite kortare solning än i Thailand - man vill ju bara bli något mörkare än snön, inte röd haha). Måste vara riktigt gött att ligga still med magen i vädret och bara njuta!

Drömmer om ett barn: Jag förstår det. Säkert gör dem det också och kan glädjas åt situationen! Tack för ditt stöd, det värmer. Önskar så att jag ska kunna vara mer positiv denna gång som kommer! Känns helmystiskt faktiskt att eventuellt snart vara ruvare igen då vi som gått och segat fram till nu och velat ha andra besked före som vi inte fått. Men men ska bli kul! :)

Känner ni som blivit gravida att ni lyckats delvis pga ett positivt sinneslag eller tvivlade ni? Haha ännu en av mina mindre statistiskt korrekta undersökningar...

Emki: Ok. Då har de ju säkerligen valt det som såg bäst ut utvecklingsmässigt. Bra gjort av dig att be att få prata direkt med embryologen! Vad hade hon att säga om varför de inte "safade" och frös ner några av de andra i ett tidigare skede? Sa hon något om chanserna vid ett eventuellt kommande ET? Var anledningen för er att du har pcos? Hur "gamla" är ni?

Hur går det för er som snart är i förlossningstider? Flyter allt på i lugn mak?

• Nektar
    Snöflinga: Antar att de har ändrat för att rekomendationerna egentligen är lägre. Kanske fanns det inte apotekets 500 mg tabletter innan? Man tar väl inte upp så mycket mer än 1 mg per dag ändå. Jag kommer att äta den lägre dosen (1 mg) ungefär fram till FET sen ta mina resterande 15-20 piller av 5 mg.

Äralltupptaget:  Oroa dig inte över att du tar för mycket Folacin, som sagt är det mest ett tillskott av bra ämnen till oss kvinnor. Men ta inte för lite :) Kör på 1 mg totalt!

Vårt2012: Men helvete också! Lider verkligen verligen med dig! Så himla trist! Varför vill dem inte stanna kvar hos dig? Håller tummarna korsade för att det inte är kört eller löser sig snarast för er!! 
    Skönt att ha ett jobb att gå till. Jag sitter hemma om dagarna och försöker få ett så jag inte sitter här och bara kuckilurar!     

Imorse hann jag bara upp och ta fram till frukosten innan jag började må hiskeligt dåligt med diarré, kallsvettningar och väldig mensvärk. Den goda nyheten är att det gav med sig efter ca 30 min och att jag nu är redo för det 3:e försöket genom stimulerat fet. Räknar med att mensen kommer igång ordentligt imorgon. Den dåliga nyheten är att jag verkligen börjat oroa mig för om jag har endometrios också (utöver pcos)..hur kan det annars göra så oerhört ont?! Någon här som har det men lyckats? Stod på 1177 att det vid ivf var lika goda chanser som vid andra bekymmer..men lär kolla upp det framöver. Nu är det positiva tankar som gäller. Ser iaf ut att bli fet i slutet av april. Snabba puckar!   
  • Nektar
    santa86 skrev 2013-04-12 01:12:24 följande:
    Tack.. De ska bli spännande att få följa er alla. Jo jag kan hålla med om att de är många tankar i huvet. Men de Känns bra att få skriva av sig lite :) och Inte hålla allt för sig själv.. Hur skriver jag in mig i listan?
    Välkommen hit! Du måste kopiera listan och lägga till den i ett nytt inlägg. Hur ser er bakgrund ut, varför blir det ivf?

Mirage: Håller verkligen alla tummar och tår för er att det denna gång ska bli ett framgångsrikt äggplock! Inte kul att behöva genomgå hormonbehandling så länge och vara osäker på resultatet! Hoppas du har förmågan att tänka positivt! Det är verkligen min utmaning nu framöver! Så himla skönt att du fick göra en titthålsoperation och fick bort chokladcystan. Fanns det härdar på andra ställen i buken också? På livmodern? Det enda jag hittar om gravidchanserna med endometrios är att de kan minska men att chansen vid ivf är samma som vid övriga bekymmer/diagnoser. Vad sa läkaren till dig, spelar det roll vart endon sitter för att det ska påverka chanserna till graviditet? Vad är dina endometrios-symptom? 

Jag har själv blivit mycket nojjig om jag har endometrios. Denna mens som startade för några dagar sedan innebar först en dag med 30 min värk à la ligg på badrumsgolvet och ta mig inte upp för att ta en värktablett trots utebliven mens, sedan en mesvärksdag och mens med lös mage, igår diarré och j*vligt magknip plus ev feber och idag fortsatt diarré. Måste detta vara endometrios eller känner ni andra också igen att ni kan ha haft likande vid mens? Tror ni det finns någon risk att jag inte tillgodogör mig mina Femanest-tabletter? Känns inte som den bästa uppladdningen inför fet, men försöker se det positivt och att jag kommer vara utan mens ca 12 månader framöver ;)        
  • Nektar

Äppelkaka: hmm, ok lät ju mindre bra. Har definitivt gått i vågor men kom första gången för 1,5 år sedan. Har du hört något om graviditetschanserna? Kan man ha härdar inne i livmodern så att embyot inte kan fästa?

• Nektar
    Äppelkaka och Mirage: Ja, det är säkert bättre att ha diagnosen innan. Trodde det räckte med att ha Pco-s, men kanske inte :P Som sagt, inte helt säkert det är endo, men smärtan tyder på det. Blöder mycket gör jag inte. Jag kommer ju att få ta Trombyl denna gång så jag håller hoppet till det :) Ska definitivt fråga mer på mitt kommande vul, men tänka att det är mest smärtan som jag har och inget annat som ska påverka negativt. Hade ju inga problem med att producera många och fina ägg iaf. Shit, tänk om man skulle va gravid i sommar. Håller tummarna för oss alla i den frågan! 

Lappgeten: Grattis till ruvarsatus! Hoppas vi båda får en positiv 29 april (om allt klaffar ska jag återföra en blasto då)!

Äralltupptaget: Ja, så kan det mycket väl vara att sprutan innehåller mer än vad som står. Har vagt för mig det också. Men egentligen spelar det väl inte så stor roll, dem kommer ju ändå utgå från hur läget ser ut inne i maggen? Tror inte det hänger på en dag, däremot kan det ju innebära att du får gå på ett vul extra om inte så mycket hänt även nästa gång? Men nu ska vi tänka positivt! Hur såg det ut nu vid vul?      
  • Nektar
    Kvinna32: Grattis, vad fantastiskt! Du har haft en liknade resa som mig och då känns det ännu mer hoppfullt :) Hoppas den lille är ämnad att vara med er länge länge!! Kände du några tydliga symptom?

Äppelkaka:  Jo, det var jag. Hmm, kändes inte så upplyftande, men statistiken beror säkert på när och om de sökt vård och så också. Jag fokuserar på att det går att bli gravid :)

Är allt upptaget: Vad roligt att det blir av snart! Lycka till! Jag kommer också att vara på kliniken på måndag kl 08.00, men bara för ett vul. Glasögon och långt brunt hår har jag om du skulle vilja hälsa :P 

Supernova99: Åh, lycka till och skriv gärna in dig på vår lista sen!

Drömmer om ett barn: Ja, det ska verkligen bli mycket spännande att testa Trombyl. Upplever det som att statistiken för den medecinen är god här i forumet iaf. Har inte riktigt hängt med att det snart är dags för fet (om allt ser bra ut vid vulet förstås), men jag har ett positivt sinne inför i varje fall! :) Hur mår du, börjar det synas snart?

• Nektar
    Kvinna32 skrev 2013-04-19 14:45:32 följande:
    Tack för alla positiva kommentarer angående mitt positiva resultat!
    Jag har känt det på mig då jag haft lite symtom. Halsbränna, molvärk i rygg och mage, kände även av att äggstockarna svullnade till! Har även känt av att jag är varmare än vanligt!
    Jag är jätteglad men samtidigt vettskrämd för ett nytt missfall!! Min riktiga TD är på onsdag hoppas på ett ännu tydligare plus då.
    Spännande med symptom, särskilt om man inte haft dem tidigare vid olika hormonomgångar! Håller tummarna för er på onsdag och även framgent såklart :)
    äralltupptaget skrev 2013-04-19 16:31:48 följande:
    Nektar - åh spännande !! Ja ser du en förvirrad nervös liten tjockis är det jag !! HAHAHA
    Såg du mig imorse? Var massor med folk där precis innan kl 8. Har du mörkrött hår? Kul att ni fick ut många ägg! Nu håller vi tummarna för att guldägget är däribland!
    För mig gick det också bra. Slemhinnan var 10 mm så det är bara att ladda för FET på måndag, yeay!! :)

Drömmer om ett barn:
    Det låter som en fantastisk plan att berätta för mormor då! Har hon några barnbarn sedan innan? Ja, boka in ett privat RUL, allt för lugn och ro i sinnet!

Lappgeten: Ja, ruvartiden är en hemsk berg och dalbana! Tänker du vänta till testdagen med att testa alltså? Hur långt är det kvar? Tar du Femanest eller liknande? Med den fick jag inte mens före jag slutat med pillerna efter testdagen, i annat fall får nog de flesta mensen innan testdagen? Håller tummarna stenhårt!   

Stargazers: Man kan alltid hoppas och man kan alltid ringa och höra med kliniken så att den har kommit fram och kolla hur de ser på chanserna. Sen beror det ju säkerligen på var i cykeln du är när ni får tid för infomöte. Men räkna med efter sommaren så blir det som sagt en glad överraskning om ni hinner innan dess!

Hela85: Lycka till med behandlingen, jag skriver in dig i listan nu då jag uppdaterar. Ändra om jag missuppfattat!

• Nektar

* Ws mamma  
      * Snöflinga  

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Mirage

* Solanna (1:a IVF)
    * Hela85 (from 24/4, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET
    * Äralltupptaget ( ÄP mån 22/4 )
    * VackerBlomma 
    * Nektar (3 försöket, fet, 29/4) 

* daduck TD 22/3
    * Kvinna32 försök 4 TD 24/4
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4

Gravid Gravida
    *  Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * Norris (FET) BF 28 aug

Baby Födda 

Hur går det för Fiffa, Ebbagrön, Heli78, Mammaidamaria som har eller bör få snart??  
  • Nektar

Lappgeten: Stort stort grattis, vad fantastiskt! Det är ni värda :)

Mammaidamaria: Åh, vad spännande. Varmt lycka till!

Supernova: Tråkigt med minus på testet, hoppas det bara är för tidigt! Blod vet man ju aldrig med...

Äralltupptaget: Grattis till ruvarstatus!!

Idag blev jag ruvare för 3:e gången. Det återfördes en blastocyst av toppkvalitet efter att de endast behövt tina upp en av 6 :) Den var redo att "kläckas" tydligen så nu är det verkligen att hålla tummarna närmsta dygnet!!     

* Ws mamma  
    * Snöflinga 

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Mirage

* Solanna (1:a IVF)
    * Hela85 (from 24/4, 1:a IVF)  

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET
    * VackerBlomma 

* daduck TD 22/3
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4
    * Äralltupptaget Försök 1, TD 13/5
    * Nektar (3:e IVF), TD 20/5

Gravid Gravida
    *  Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Freja150 BF 20 aug * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * Norris (FET) BF 28 aug
    * Kvinna32 (BF 24/12)

Baby Födda 

Svar på tråden IVF Umeå