• Nektar

IVF Umeå

Vaknade till med en nattbinda som var totalt överfylld. Nu är det garanterat kört. Tror aldrig jag gråtit så förtvivlat förut. Tog en Citadon och hoppas den tar ned mig nog på jorden för att få avboka min jobbintervju nu på morgonen samt få tag i KK och ivf-kliniken för bättre svar.

• Nektar

Tack alla och vilken träffsäker dikt, skulle vilja skicka den till alla jag känner...

Blödningen fortsätter, mörkt mörkt blod och anar stigande värkkurva.

Raffebo: satte bara in ett embryo så det känns ju lite avlägset, men jag har läst om större mirakel. Hade du någon värk i samband med dina blödningar? Gör du någon behandling nu igen?

Jag har nu fått den tidigaste tid jag kunde få och det på fredag om en vecka. Mest rädd för vad som ev komma skall i helgen!

• Nektar

[quote=70006631][quote-nick]jennyz skrev 2013-05-24 15:43:58 följande:[/quote-nick]Lappgeten: grattis!!!

Nektar: hoppas trots allt att det är en ofarlig blödning, jag blödde jättemycket denna gång, satt på toa nyårsafton och tyckte att det forsade ut, klumpar och blod, blod, blod...sedan också på natten... Men pyret sparkar för fullt nu ändå... I mitt fall fick jag också bara en tillbaka denna gång, förra graviditeten blödde jag också, då mindre i mängd men utspritt under längre tid, då fick vi två tillbaka... I vårt fall sitter moderkakan långt ner, hade dessutom ett koagel bredvid bebisen som skulle ut, blödde några dagar sedan bruna flytningar flera veckor... Tyvärr så kan man ju inte veta hur det är för er, önskar av hela mitt hjärta att erat pyre kämpar på nio månader, det är inte helt kört för er än i alla fall!!! ramaote]

Tack för tröstande ord. Vilken färg var dina blödnuingar när det vsr mycket? Hade du någon värk?

• Nektar

Snöpliga: ja, där har du ju rätt. Känns dock väldigt jobbigt att besöka akuten. Hur kunniga är dem där egentligen? Vilken vecka var du dit och hur tedde sig din blödning? Upplever det som att min är för långdragen för att kunna föra något gott med sig..?

• Nektar

Tack alla återigen. Glömde även gratta Lappgeten för det positiva vulet, stort grattis!

Jag har ingen direkt värk därför känns det överdrivet att åka till akuten. Testade nu igen på förmiddagen (ej med morgonurin) och det var lika starkt som den 15:e och 20:e maj. Trots detta börjar jag vara säker på att det är kört. Upplever det som om att brösten är mindre ömma och magen mindre uppsvälld. Detta försvinner väl inte redan liksom? Är bara skraj för utomkveds. Blod kommer fortfarande, men i mindre mängd och det är mycket mörkt.
    Står dessutom inför ett svårt val ikväll då vi blev bortbjudna till de som vet att vi gör ivf, men inte att vi har gjort en nyss. Dessutom sa vi ja innan vi visste att även ett annat par ska dit som är gravida i 20 v. Hade sett fram emot att få breaka goda nyheter och nu vet jag inte om jag kommer kunna hålla tårarna borta istället. Lurar på att säga det direkt och hoppas på mindre bebisprat på så vis. Hur skulle ni gjort? Är även med ett par som vi normalt inte umgås med och som inte vet vår situation...  

• Nektar

Turtle och heli78: stort grattis till era guldklimpar!

Mikro: håller tummarna att äl håller i sig men att ni kan tänka bort måstet och istället se fram emot vad som komma skall.

Mirage: vad kul att du äntligen fått till det! Håller tummarna att det var superägget ni fick insatt!

För oss vet jag inte hur det går. Känner mig mindre gravid och tror nog senaste testet i lördags visade något något svagare, men det var iofs färskt urin. Har fortsatt blöda, men börjar bli mindre nu. Vi avvaktar besked på fredag fm, men är rätt säkra på mf eller liknande. Har fått bra med stöttning från olika håll då jag berättat så et börjar kännas mindre dåligt iaf. Hoppet finns för framtida försök..

Kvinna32: är du fri från komplikationer och ev blödningar nu? Hoppas det för det är ju verkligen en sur påminnelse så länge det håller i sig. Har du testat något för att se om hormonerna lämnat kroppen? Mina bröst skriker fortf men tar iofs femanest och lutinus fortfarandeäen om jag nu börjar trappa ner mot fredag..

• Nektar

Jockelina: underbart!! Såg embryot ovanligt bra ut denna gång eller har ni haft bra förutsättningar även tidigare?

• Nektar
    Jockelina: Håller verkligen tummarna för er!! Så känner vi också att efter 3 försök med toppenfina blastisar så är det skönt att se att det senaste iaf fäste. Är fortfarande nervös för komplikationer då jag ännu inte varit på koll. Ser mycket "fram" emot att ev få veta mer och hoppas på så bra besked som möjligt. Nu hoppas vi ju att du slipper uppleva detta med att bara känna hopp av att det kunde fästa och att ni istället får ert efterlängtade barn! Hoppas ni har folk runt omkring som stöttar er! 
  • Nektar

Har varit på koll nu och det var som befarat ett mf. Jätteledsamt att se fostret (dött v 6+0 ca) och veta att jag ännu har kvar att blöda ut det. Extra drygt med tanke på att jag redan blött i olika mängd i 3 veckor...ser fram emot att bli hormonfri

• Nektar

Äralltupptaget: usch, förstår dig till fullo och håller tummarna för att allt fortf ser bra ut i morgon!!

Idag har jag haft väldigt ont i svanken och runt livmodern. Eller, ja egentligen började det inatt. Det kom klumpar i omgångar men nu är värken helt borta så nu hoppas jag det är över.

Svar på tråden IVF Umeå