• 3villbli4

IVF Umeå

björnen2007: jag håller tummarna för att det ändå ska gå vägen. Så länge det är plus på test som sagt så finns det ju hopp.

• 3villbli4

Äppelkaka: Okej vi får helt enkelt se när vi kommer upp. Längtar fruktansvärt mycket. Tagit tre doser av gonal-f och det känns iaf som att äggstockarna håller på att vakna till liv, det moler ordentligt i dem av och till. :) Vul imorgon ska bli intressant. Hoppas iaf att det hänt ngt på fem dagar. :) Är det Vul du ska göra imorgon ?

• 3villbli4

Äppelkaka: Åh så spännande. Lycka till. :) Håller tummarna ! björnen2007: fy vad tråkigt. Tycker verkligen synd om dig/er. Sofiali77: vad är det för typ av allergi du har? Räknas alla allergier som det eller är det bara vissa ? Hoppas iaf att det funkar!! Lycka till :)

• 3villbli4

Vul idag och nu äntligen börjar något gå vägen iaf. :) Efter fyra doser gonal-f har det blivit 25 äggblåsor som vaknat till liv. 4 st redan på 15 mm. Ska nu sänka dosen till 100 enheter och ta blodprov idag. Nytt Vul på torsdag och senast tisdag nästa vecka trodde han att det skulle bli äggplock. Gud vad jag längtar. Dock har jag redan nu väldigt ont i äggstockarna och han tror att risken är väldigt stor att jag blir överstimulerad så han har skrivit ut ngt för det som jag ska ta med till Umeå.

• 3villbli4

Äppelkaka: tack för att du ville dela med dig av vad de sa. :) vad härligt att ni fick ut så många ägg. :) Håller tummarna för er och alla ni andra. Jag hoppas ju på att det bli så pass många att de kan odla vidare. Men det beror ju på hur det är när man har långt att åka, vet inte alls vad som gäller. drömmer om ett barn: håller tummarna för er på onsdag.

• 3villbli4

Äppelkaka: Hmm ja. Det är ju lite synd. Hade inte varit så dumt att fått tillbaka en blasto. Men det kan ju ta sig oavsett. Usch jag är jätte nervös. Har riktigt ont i äggstockarna av och till och då ska äggblåsorna mogna på sig en vecka till ca, man ska väl inte klaga, men lite nervöst bara. :)

• 3villbli4

Jag tycker också att detär skönt att känna att de vaknat till liv ordentligt. Men när det gör så här ont redan blir man ju lite nervös. Men det är helt klart värt det om man får något för det. Förhoppningen är ju att det även ska bli några till frysen. :) Det värsta tycker jag är att väntan blir såå lång och man blir så otålig. :) Tack. :)

• 3villbli4

Nytt vul idag och varit och tagit nytt blodprov. Han tyckte att det var så konstigt för på dag fem var dt massa äggblåsor och ganska stora men östradiol värdet var inte så högt. Jag hoppas att det gått upp lite nu iaf. Imorgon får vi veta om det blir äggplock måndag eller tisdag. Hoppas på måndag.

• 3villbli4
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * Norris (inväntar FET) 
    * jenads( inväntar FET i Jan.)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11) 
    * Petto83 (start 25/11)  

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Äp 28/11
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) 
    * LongingForAChild (behandling inför FET i Dec) 
    * Freja150 (FET 3/12)
    *3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök) ÄP 3/12 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar  
    * ali85 TD 3/12 
    * Sofiali77 TD 14/12 
    * Kvinna32 TD 17/12
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) TD 19/12

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb