• 3villbli4

IVF Umeå

drömmer om ett barn: Fy vad tråkigt att det inte gick bra för era ägg. Men jag håller tummarna för er att det ändå ska gå vägen.

• 3villbli4

drömmer om ett barn: Det är ju sant , men man måste ändå få bli besviken när det inte går som man hoppats. Håller i alla fall tummarna och det verkar ju inte som det äromöjligt i alla fsll. Ja det är spännande, men jag är jätte nervös. Ja jag tog den ikväll. Skönt att inte behöva ta några sprutor imorgon. :)

• 3villbli4

drömmer om ett barn: äggplocket gick jätte bra, Vill inte skrämma någon, alla är ju olika men jag tycker ärligt att det gjorde fruktansvärt ont, jag grät mig igenom hela äggplocket. Av 25 äggblåsor fick vi ut 9 ägg, de tyckte tydligen att det var jätte bra resultat så ska bli spännande att se. Om inget går fel så ska vi sätta tillbaka en två dagars imorgon, de skulle höra av sig om de skulle odla längre.

• 3villbli4

drömmer om ett barn: Jag fick mer morfin i omgångar och det hjälpte säkert lite men kan inte varit mycket då det gjorde så fruktansvärt ont. Men vad går man inte igenom för att lyckas. Läkaren ringde idag och det såg än så länge bra ut så de ville odla äggen lite till så tidigast torsdag blir det ET. :)

• 3villbli4

drömmer om ett barn: de ville odla vidare. Alla våra befruktade ägg har delat sig vidare, 6 st var riktigt fina. Så förhoppningsvis får vi en blastis tillbaka på lördag. :) Trodde att det var bättre med magen idag, men det gör fortfarande jätte ont och jag är väldigt svullen, svårt att röra mig. Hur länge brukar det kunna vara så? Hur går det för dig? Håller tummarna.

• 3villbli4

drömmer om ett barn: Jag har ju haft jätte ont och varit svullen hela veckan, bara kunnat vara uppe korta stunder. Nämnde det när de ringde. Dock hoppas jag verkligen inte att det är så, skulle bli jätte ledsen om vi inte fick sätta tillbaka något, särskilt nu när vi dessutom stannat här hela veckan. Fick ju utskrivet något av hemläkaren i fall det skulle bli ös för säkerhetsskull men de på kliniken tyckte inte jag behövde ta det.

• 3villbli4

Petto 83: Ja jag känner mig som om jag vore förstoppad, fast ändå inte. Väldigt ont i äggstockarna, framför allt vänster. Öm över hela buken. Jag kanske andas lite tyngre än vanligt, men inte jätte. Mår illa (kan ju lika gärna bero på Crinonen). Och svårt att röra mig. Men jag hoppas att det inte är så eller att det bara är på gränsen annars. Vill ju ha tillbaka en blasto på lördag. Låter dessutom inte roligt heller. Det har ju faktiskt inte blivit sämre under de här dagarna, fast inte bättre heller.

• 3villbli4

drömmer om ett barn: det känns faktiskt lite lite bättre idag så förhoppningsvis är det på väg åt rätt håll. Fortfarande jätte ont men faktiskt inte lika svullen, har också kissat mer idag. Vi har fått tid 12.15 för insättning, börjar bli nervös. Kommer inte kunna sova i natt. Hoppas att i alla fall en klarat sig till blastosyst. :) Jag förstår att det är svårt att tänka på annat och låta bli att oroa sig. Jag hoppas att din mens uteblir. :)

• 3villbli4

Äppelkaka: vad roligt att ni fick två till frysen också!! Hoppas att det du kände då stämmer och att det har tagit sig. Jag håller tummarna. :)

Svar på tråden IVF Umeå