IVF Umeå
Jag hörde ingenting på över 3 månader men mailade då och frågade kliniken och sen gick det jättefort. Undrar om inte vi var lite bortglömda också...
Jag hörde ingenting på över 3 månader men mailade då och frågade kliniken och sen gick det jättefort. Undrar om inte vi var lite bortglömda också...
Nektar: Nog tror jag du kan köra yoga om det känns bra. Jag skulle undvika dagarna efter insättning men annars tror jag bara att det är bra att vara igång. Man mår bättre i knopp och kropp och det tror jag bara är bra.
Själv mår jag riktigt bra. Magen växer, den lilla gossen blir mer och mer aktiv och jag njuter och är ytterst tacksam. Är också i vecka 24 nu. :)
Vårt 2012: Jag var helt säker på att det inte fungerat och ändå hade det. Några större tecken kände jag inte tidigt alls.
Värst av allt är ovissheten. Att inte veta hur utgången blir och det gör en ibland tokig. Försökte tänka att det som sker, det sker och att allt har en mening oavsett utgång. Försökte också fokusera på hur bra liv jag har ändå och att jag skulle överleva utan att få barn. Men ibland hjälper inget, det kändes bara hopplöst och meningslöst och jag bara grät. Försök hålla modet uppe! Kram
Äppelkaka: Stort Grattis och njut allt du bara kan! :)
Petto83: Trombyl är blodförtunnande och ska öka blodgenomströmningen i livmodern. Jag äter också det och ska fortsätta med det fram till v 36.
Drömmer om ett barn: Grattis till +!! :) Jag testade som ett tok fram till första UL i v9. Hade en del blödningar som gjorde mig extra nojjig tror jag, men det var så skönt att få se + lite då och då, det stillade oron.
Oj så kul att se att fler och fler får +. Himla, himla skoj. För alla som kämpar håller jag verkligen alla tummar att ni oxå ska få ett +. Jag är så imponerad av den styrka som finns hos er alla i tråden!!
Själv mår jag oförskämt bra. Lite tyngre (16 kg redan), ingen vätska än, men en mage som är stor för v 28, mycket rörelser framförallt tidiga mornar. Det enda som stör är en djävulsk halsbränna ibland, men det känns helt okej att ha det, är bara så tacksam över att överhuvudtaget få vara gravid.
Mammaidamaria: Kan vara tecken på havandeskapsförgiftning. Viktigt att du tar det lugnt och vilar mycket. Äter du Trombyl? Blodförtunnande kan visst hjälpa. Se i alla fall till att vila ordentligt och att de kollar upp dig ordentligt. Sköt om dig!!
Jag äter det och har gjort det hela tiden. Om jag förstått det rätt så kan det hjälpa eftersom blodgenomströmningen genom moderkakan ökar. Varför jag fick det vet jag faktiskt inte riktigt... Är dock ingen expert, men fråga bm i morgon.
Mammaidamaria: Så skönt att höra!! Håller tummarna att det fortsätter så.
Äppelkaka: Fantastisk känsla! Grattis!
Petto83: Jag mådde illa fram till v12 ungefär så för mig hade det inget med Trombyl att göra... :)
Petto83: Grattis! Så himla roligt!! :)
Daduck: Jag slutade också att röka, men ersatte det med motion och gick/joggade/sprang. Fick ut all frustration och blev på kuppen riktigt vältränad. Provade förts med tugg och tabletter, men det funkade inte alls för mig. Endorfinerna ger en bättre kick än nikotinet. Hoppas du hittar en modell som underlättar. Det svåra är inte att sluta utan att låta bli att börja om...
Vackerblomma: Usch så himla tråkigt!! Känner verkligen med dig!
Daduck: En stor eloge till dig!
Heli78: Även jag hade blödning i 3 omgångar med klumpar. Jag var helt säker på att det var kört, men nu sitter jag här med en 11 dagar gammal gosse. Det behöver inte betyda att det är kört.
Väntrummet
Sprayar
Sprutar
Väntar på ÄP/ET/FET
Ruvar
Gravida
Födda Nektar: Jag blödde 3 ggr innan VUL i v 8 och det kom slemmiga klumpar. Jag var helt förstörd och säker på att det var MF. Men det var det inte och guldklimpen är nu 5 månader. Jag håller verkligen tummarna för dig, men förstår verkligen din förtvivlan. Kram och försök hålla modet uppe så gott det går.