• Fru S

IVF Umeå

Hej alla. Har försökt hålla mig från internet ett tag, googlar typ ihjäl mig annars. En vecka sen TD nu, känns som en evighet sen, tiden kryper fram! 2 veckor kvar till VUL. Småblöder fortf lite ibland. Kom knappt nåt på onsd och torsd men igår kom det lite mer igen. Inte som vid mens men nog för att man ska nojja ihjäl sig! Ibland värker det lite typ som över vänster äggstock och det drar mer mot ljumsken. Och brösten känns lite spända ibland, som att dom är lite svullen. Men annars känner jag inget. Hade gärna tagit lite morgon-illamående eller nåt så man törs tro att nåt är kvar där inne.

• Fru S
    Kvinna32 skrev 2016-12-17 09:37:47 följande:

Vi fick avbryta vårat försök igen

Nej så trist. Får man fråga varför? Du har kanske skrivit om det tidigare men jag har ju inte varit med här så länge.
  • Fru S

Fan, nu blöder jag mer igen det kom även lite klumpar med levrat blod nu när jag var på toa! Antar att dom bara kan komma från livmodern. Varför ska det fastna först för att sen lossna direkt? Känner mig väldigt upplagd för julfirande i kväll, not!

• Fru S
    Norris skrev 2016-12-19 12:38:59 följande:

Nu känns det lite hopplöst. Jag har alltid plussat på RD5 med blasto. RD6 idag och negativt test...

Jag vet att RD6 är tidigt men när jag alltid har plussat så tidigt innan så känns det inte så hoppfullt nu.

RD6 är ju jättetidigt så ta inte ut besvikelsen i förskott (även om det är svårt när du har plussat så tidigt förut). Jag hade ju återföring en måndag och min läkare sa att ägget borde fastna mot torsdag-fredag nån gång. Sen tar det ju några dagar innan hormonnivån är nog hög för att ge utslag. Så vänta ett tag till innan du testar igen.
  • Fru S
    Kvinna32 skrev 2016-12-19 20:15:22 följande:

FruS hur går det? Blöder du mer?

Vi har fått en läkartid på torsdag för att planera framåt

Jo fast det är mer som att jag skulle ha väldigt rikliga flytningar som det är blod i. Det är som slemmigt blod och det rinner knappt ut i bindan utan mest när jag går på toa (ursäkta alla detaljer). Har ingen värk alls och tycker att det spänner i brösten, vilket jag tolkar som bra tecken. Men om det nu är en ofarlig blödning kan det väl sluta nu!
  • Fru S
    Kvinna32 skrev 2016-12-19 22:14:15 följande:

Låter bra att det inte är värre än så. Har ni fått tid för ultraljud än?

Jo den 30/12 (fredag nästa vecka). Är då på V8+0. Hade fått tidigare i veckan men min man jobbar borta till torsdag och han vill ju vara med.
  • Fru S

Fan fan fan!!! Testade imorse med ett sånt digitalt med veckoindikering, gjorde det förra torsdagen och då stod det gravid 2-3, vilket stämde bra. Imorse stod det gravid 1-2 ????????

Hade i och för sig varit på toa vid halv 2 och tog testet kvart i 6, men det är ju fyra timmar ändå, och nu borde det ju vara så mycket hormoner så det inte spelar nån roll, eller?

Tog ju ett vanligt clearblue i tisdags å då blev det ett starkt plus direkt. Blöder ju fortf men väldigt lite, borde det inte komma mer och göra ont om jag har haft missfall?? Nu känns det verkligen kört! Fy vilken dålig julklapp.

• Fru S
    drömmer om ett barn skrev 2016-12-23 09:09:02 följande:

Fru S: Jag har läst många trådar där Clearblue digital visat fel på veckoindikatorn så skulle inte lita på testet till 100% i detta fall då det gått så få timmar sedan du var på toaletten före testet.

När jag tjuvtestade och fick plus för att sedan få en blödning så blödde det ordentligt i flera dagar precis som vid en vanlig mens. Vill inte minnas några smärtor men sådant kan vara väldigt individuellt. Håller tummarna allt jag kan för er.

jag hoppas du har rätt! Jag har googlat lite om dom testerna och hittat många som det visat fel för men även många det visat rätt för, och gissa vilket man tar åt sig av? Men jag ska försöka att tänka positivt och köpa vanliga tester och testa igen under helgen och se, pluset borde ju bli svagare om jag nu har haft missfall. 
  • Fru S

Tog ett nytt test imorse, ett vanligt clearblue, fick ett plus men det var ju väntat eftersom testet igår visade att jag fortfarande har hormoner i kroppen i alla fall. Tyckte det lodrätta strecket var lite svagare än i tisdags, vet inte om det betyder nåt, vet inte om dom testen visar svagare när man har lägre hormonhalt i kroppen. Antar att det bara är att vänta nån dag till å ta ett nytt test å se vad det visar.

• Fru S
    Norris skrev 2016-12-25 19:39:23 följande:

Tack för peppet :)

Inte så mycket blod än. Bara tunnt och ljust och jag är väl inne lite på samma spår som du, att det kanske är en som inte fäst som ska ut. Men det är svårt att vara positiv ändå när maken bryter ihop och är bergsäker på att det är kört.

Det är precis såhär mina två mf har börjat också...

Verkligen tråkigt! Hoppas det bara är en blödning för att ena inte fastnat. När har du testdag? Eller har du redan haft den?
Svar på tråden IVF Umeå