• Fru S

IVF Umeå

Norris skrev 2016-12-25 19:56:02 följande:

Testdag är inte förrän 3/1.

Jag testade tidigt eftersom jag ville vara förberedd ifall jag skulle börja blöda på julafton.

Ska åka in på apoteket på tisdag å köpa nya test.

Vilken dag är du på nu då? Jag började ju få missfärgade flytningar på ruvdag 9, blrjade blöda på ruvdag 13, blöder ju fortf till och från mer eller mindre, blir 3 veckor nu. Vi satte också in två och läkaren sa att man kan få en blödning utan att det är kört pga att det ena inte fäster. Men för min del har det ju pågått så länge nu. Ska ju på VUL på fredag, men jag är ganska säker på att det som fastnade nu har åkt ut, kan aldrig vara nåt bra att blöda så här länge.

Har inte Apoteket öppet nåt i helgen så du kan köpa före? Eller det kanske är bra att vänta nån dag ändå innan du testar igen.
  • Fru S
    Norris skrev 2016-12-25 21:31:30 följande:

Jag är på ruvardag 12 nu. Nu kom det bara lite blod blandat med lutinus. Hoppas verkligen det avtar till imorgon. Vi har 7 mil till närmsta apotek å det har stängt imorgon så jag får snällt vänta tills på tisdag :/

Hur mycket blöder du?

Hoppas det går bra för dig på fredag!

Ja då förstår jag att du får vänta till tisdag

När jag pratade med kliniken om mina blödningar så sa hon att själva lutinus-tabletterna kan göra att man blöder plus att man är skör i slemhinnorna och man är ju där å retar med lutinuset flera gånger om dagen dessutom.

Första veckan blödde jag ganska mycket men bara klarrött blod, som att jag hade ett sår som det droppade ifrån. Sen har det varit lite till å från, knappt nåt i bindan, men mer när jag torkat mig efter toabesök, med lite slemmigt blod och nån liten klump med koagulerat blod ibland, som att det inte rinner ut som det ska.

Detta är verkligen psykisk terror på hög nivå! Man vill ju bara veta liksom! Slippa analysera allt man känner.
  • Fru S
    drömmer om ett barn skrev 2016-12-26 00:38:29 följande:

Norris: Så tråkigt att höra om dina blödningar.. :( Hoppas innerligt att det är en ofarlig blödning.

Fru S: Har du gjort något nytt test?

Inte sen i lördags. Tänkte vänta till tisd en onsd, är hos svärföräldrarna nu och vill inte bryta ihop här om det skulle visa minus nu.
  • Fru S
    Norris skrev 2016-12-27 12:58:36 följande:

Nu har jag tagit ett nytt test som var starkare än tidigare test, så förhoppningsvis var det en ofarlig blödning :)

Hur går det Norris? Inga mer blödningar?

Kom på här om dagen att många brukar tempa sig för att se om dom blir gravida och se när dom har ÄL. Jag provade själv detta några månader i vintras/våras. Jag vet att jag är en lågtempare, hade mellan 35,9 - 36,7 (oftast runt 36,4), har jag över 37 har jag typ ont i hela kroppen.
    Jag tempade mig igår på morgonen och då hade jag 37,11. Idag hade jag 37,18. 
    Har visserligen blivit förkyld igen så det kanske påverkar men jag tempade igår innan jag somnade bara för att se skillnaden och då hade jag 36,36. 
    Någon annan som brukar tempa sig? Jag törs dock inte tro att detta betyder att något är kvar där inne men det känns ju märkligt att jag har så hög temp utan att jag har ont i kroppen som när jag har feber. 
  • Fru S
    Norris skrev 2016-12-29 13:05:31 följande:
    Hej!

Hade en liten blödning igen nu på morgonen, men ska försöka vara positiv iaf.

Jag har funderat på det där med att tempa men jag verkar ha raderat gammal data på hur min normaltemp ser ut så jag har inget att utgå från.
    Hur var det, använde du Lutinus? För man kan få blödningar av dom sa hon på kliniken när jag pratade med dom om min blödning. Dels för att man är där och pillar och man har sköra slemhinnor. Och dels av nåt ämne i själva tabletterna som gör att man lättare blöder från slemhinnorna. Jag äter ju dessutom Trombyl vilket gör att det blöder ännu lättare. 
    Hoppas det är en ofarlig blödning! Så länge det inte gör ont säger dom ju att det mest sannolikt är ofarligt. 

Har själv blödit lite mer idag än tidigare. Har lite molande i svanken och nederdelen av magen också, inte som mensvärk men ändå, känns inte bra i kombination. Tur att det snart är fredag för detta kan verkligen göra en galen! 
  • Fru S

Just varit på VUL, inget kvar där inne ????????

Fick lämna blodprov för hon ville se att hormonet gick ner som det ska så det inte sitter fel, hon trodde inte det men för säkerhets skull.

Livet känns riktigt piss just nu! Har dessutom inga i frysen så det blir en helt ny omgång med alla mediciner igen. Hoppas 2017 blir ett bättre år än detta!

• Fru S

Tack allihopa! Nä det känns verkligen fördjävligt.

Har funderat lite idag under dagen och läst i mina gamla journaler, har ju fått Trombyl vid fyra tillfällen, med detta försök så har vi fått plus tre av gångerna men alla har slutat i blödningar och tidiga missfall, samband??

Sen såg jag att dom skrivit på det försöket vi gjorde efter sista gången vi fick plus att om jag fick positivt test även den gången så skulle jag fortsätta med progrsteron i 5 v till. Nu blev det ju inte plus den gången men jag tycker ju att jag borde ha fått samma instruktion även denna gång.

Sen hade jag lågt TSH när jag skulle börja med sprutorna så jag fick sänka dosen Levaxin fr 100 till 75, när jag tog nästa prov 3v senare hade jag 4,9 igen. Nästan lika högt som i våras när jag inte fick börja med behandlingen pga för högt värde. Fick öka dosen till 100 igen men har fortf 4,6 i värde. Känns ju också märkligt.

Kan högt TSH i kombo med att jag kanske producerar för lite progesteron göra att det blir missfall hela tiden? Plus att Trombylen gör att man blöder ännu lättare.

Många frågor! Och kliniken är stängd till den 9e.

Detta blev långt, förstår om ni inte orkar läsa.

• Fru S
    Kvinna32 skrev 2016-12-30 18:41:42 följande:

FruS fick du progesteron längre denna gången?

Nä bara fram till testdagen. Kom inte ihåg att dom hade sagt så tidigare för det var för nåt år sen. Såg även att jag då fick Femanest. Men inte denna gång. Har ni fått det?
  • Fru S

Konstigt att det är så olika bud på medicinen. Jag ska fråga om lutinus efter testdagen samt varför jag fått Femanest förut men inte nu. Samt om man måste äta Trombyl. Jag är ju väldigt lättblödande i vanliga fall så det borde väl inte vara nån fara för blodproppar tycker jag.

• Fru S
    Norris skrev 2017-01-02 17:34:12 följande:

Jag har fått instruktioner att fortsätta till vecka 12 och sedan trappa ner. Vad konstigt att det är så olika.

Dom öppnar igen den 9:e så det är ju ändå inte så länge till :)

Har dom sagt nån anledning till att du ska fortsätta till v12 och sen trappa ner?
  • Fru S
    Norris skrev 2017-01-03 06:18:45 följande:
    Nej dom har inte sagt varför och jag har inte frågat, trodde ju det var samma för alla.
    Om du vill själv får du gärna fråga vid tillfälle, vore intressant att få höra varför det skiljer sig så. 
  • Fru S
    jennyz skrev 2017-01-03 09:11:00 följande:

Vid min första graviditet så fick jag fortsätta med lutinus också till ung v12, detta var eftersom vi misslyckats några ggr, i kombination med att jag fick blödningar redan innan TD, de sa att vi skulle testa det, det fanns inget dokumenterat att det skulle hjälpa till men att det var värt att prova.

Jag har också börjat blöda före TD alla gånger utom en, då kom blödningen nån dag efter TD. Jag ska verkligen ligga på för att få Lutinus längre tid nästa gång. 

Nån som har fått progesteron i sprutform istället för tabletter? Läste i nån annan gammal tråd om några som fått sprutor istället. Känns som att kroppen kanske tar åt sig det bättre och man slipper vara där och pilla om det nu sätter igång blödningar lättare. Sen slipper man ju kladdet också och det vore ju skönt. 
  • Fru S
    Norris skrev 2017-01-03 12:34:26 följande:

Nu känns de inte bra igen... större blödning idag. Så pass att det droppar i toaletten... :(
    Kliniken borde ha nån back-up som man kan ringa och rådfråga när dom har stängt. Kvinnokliniken på min ort har inga svar på nånting...

Usch Norris, förstår verkligen din oro. Det enda jag vet är att till mig sa dom att så länge det inte kommer klumpar och du har ont/värk samtidigt (som typ mensvärk) så låter det som en ofarlig blödning som inte alls är ovanlig vid graviditet, speciellt inte när man tar Lutinus och andra mediciner som gör slemhinnorna sköra och lättblödiga. Nu visade det ju sig att min blödning ändå var ett missfall trots att jag inte hade ont men det behöver ju inte vara så för dig. Håller tummarna stenhårt för att det bara är en ofarlig blödning. 
  • Fru S
    Norris skrev 2017-01-03 13:12:04 följande:
    Jag har haft lite småont igår och idag men inte alls lika illa som mensvärk (jag vill typ dö när jag har mens för det gör så ont).
    Dessutom var det lite "slemmigt" blod. Ursäkta äcklet men känner att jag behöver ösa ur mej lite...
    Ingen fara, ös på du! Jag tror det är bra så länge blodet är "slemmigt" och klarrött. Det är nog värre om det blir klumpar och mörkare blod. Om du inte har lika ont som mensvärken brukar vara kan det ju vara växtvärk istället, det ska ju kännas typ likadant men inte göra lika ont. 
  • Fru S
    Norris skrev 2017-01-04 15:26:29 följande:

Idag kommer ännu mer blod + värk, typ mensvärk så nu känns de kört (igen).

Det har verkligen gått upp och ner denna gång. Tog ett test imorse som var jättestarkt dock.

Ååå varför dessa jäkla blödningar?! Jag fattar inte?

Nu kommer det blod heeeeela tiden. Ibland ljust å tunnt bara på pappret. Å sen ibland mörkare ,"slemmigare"...

Om det nu skiter sig denna gången så har vi bestämt att det blir inga fler försök.

Nej Norris! Vad tråkigt! Tyvärr kan ju hormonerna vara kvar länge i kroppen så testen visar positivt länge. Jag hade ju fortf kvar hormoner i blodet i fredags trots att missfallet måste ha varit för minst 3 v sen.

Har ni gjort många försök tidigare?
  • Fru S
    Norris skrev 2017-01-07 20:16:27 följande:

Igår när störtblödningen kom var jag i vecka 6+1, så det har ju bara hunnit gå en dag. Men det borde väl bli svagare på testerna redan idag? Eller griper jag efter halmstrån nu kanske...

Tyvärr kan testet visa starkt ganska länge efter, mitt visade starkt i över en vecka, sen lite svagare efter drygt två veckor. Min läkare sa att man kan ha hormoner kvar i upp till fyra veckor efteråt.

Men det kan ju också vara så att det ena sitter kvar än, håller tummarna att det är så! Visst skulle du på koll på måndag?
  • Fru S
    Norris skrev 2017-01-09 21:01:22 följande:

Det gick åt skogen tyvärr... där fanns ingenting kvar.

Bad om att få missfallsutredning men blev nekad. Får se om man kan få nån mer hjälp på ivf-kliniken. Annars vet vi inte hur vi ska fortsätta. Det känns inte lönt att fortsätta med exakt samma behandling för de känns som det ger samma resultat.

Fy vad tråkigt! Att det ska vara så jävla svårt! Det känns så himla orättvist när vissa blir barn hur lätt som helst och vissa av oss får kämpa så här!

Jag känner lite som du att det inte är nån idé med samma behandling när det blir samma resultat hela tiden. Får se vad dom säger på kliniken.

Styrkekramar till er!
Svar på tråden IVF Umeå