• Norrlandskvinnan

IVF Umeå

PetiteCherie skrev 2017-01-11 19:24:44 följande:
    Hej. Har inte spolat äggledare elle livmoder. Fått remiss för ivf efter nästan 2 års försök. Tror knappast ni behöver prova ett år till om ni har provat två år redan! Håller tummarna för att det går bra på spolningen nu !
    Tusen tack! Jag håller alla tummar och tår! Meddelar imorgon hur det gick! =)

Har dock ett TSH på 3,8, så dom kanske vill behandla det innan vi får remiss för IVF. :/
  • Norrlandskvinnan
    Hej. Har inte spolat äggledare elle livmoder. Fått remiss för ivf efter nästan 2 års försök. Tror knappast ni behöver prova ett år till om ni har provat två år redan! Håller tummarna för att det går bra på spolningen nu !

Har dock ett TSH på 3,8, så dom kanske vill behandla det innan vi får remiss för IVF. :/
  • Norrlandskvinnan

• Norrlandskvinnan

Hej på er!
    Vi har precis blivit uppsatta för IVF i umeå, hur länge fick ni vänta innan ni fick komma på första besöket? 

• Norrlandskvinnan
    Kv89 skrev 2017-06-05 23:29:03 följande:

Vi fick remiss skickad i slutet på feb i år, fick komma på första mötet i början på april (mejlade dom ett par ggr å tjatade lite haha), började det långa protokollet i slutet på april och nu på onsdag är det dax för äggplock för oss. Såå nervös! Är äggplocket verkligen såå hemskt ni som gjort det? Har aldrig någonsin provat morgon eller liknande heller, jobbat som ssk så jag vet ju hur man kan må på det men som sagt aldrig tagit något starkare än alvedon. Så jäkla nervös!

Herregud så bra! Då gick det ju fort att få remiss. Vi kommer ju att få vänta tills i höst, men man kanske kan hoppas på augusti/september. :) hehe... du måste berätta sedan hur äggplocket var.. Lycka till! 
  • Norrlandskvinnan
    LottaU skrev 2017-06-06 09:37:27 följande:
    Hej!

Remissen skickades i början på februari, jag var i kontakt med kliniken direkt de bekräftat att de fått den och bad att få skrivas upp på listan för snabba tider efter återbud. I början på mars ringde de om att de hade en tid två dagar senare - som vi så klart tog. Två veckor senare började vi med det korta protokollet och i mitten av april fick vi vårat efterlängtade plus efter tre år av försök hemma. Fortfarande overkligt.

Vi har tur att bo i Umeå och kan komma med ganska kort varsel - kan ni också det så tipsar jag er om att skrivas upp på listan!

Jag vet att det inte alltid går så här smidigt, men ibland behövs solskenshistorier. Håller tummarna för att ni får en tid så snart som möjligt! <3
    Men oj, vilken tur ni hade! Och stort grattis till plusset! ;) Vi bor en bit ifrån, men jag tänker att vi kan åka närsomhelst bara det inte är samma dag. Ska absolut ringa och be om att bli ställd på den listan. Vi vill ju lixom komma igång så snabbt som möjligt. Vi har försökt bli gravida i ca 2,5 år. Vi har precis avslutat 3:e kuren med Letrozol utan effekt eller effekt blev det men ingen bebis. ;) Nu hoppas vi att vi kan bli gravida med hjälp av IVF. Återigen grattis till graviditeten! <3
  • Norrlandskvinnan
    Kv89 skrev 2017-06-08 16:05:08 följande:

Hej igen!

Nu har jag pratat med kliniken och av 11 ägg så har 9 st blivit normalt befruktade. Yeej!! Dom vill odla till blastocyter så på måndag ska vi tillbaka för insättning. Är det större chanser med blasocyter än 2-3 dagars?

Hur länge blödde ni efter äggutaget? Har idag mått illa till och från, är det vanligt så här dagen efter äggplocket? Mådde rejält illa och väldigt ont i magen igår kväll, var tvungen att gråta en skvätt. Hehe

Men super grattis! Vad roligt för er!! Önskar er verkligen lycka till på måndag! 
  • Norrlandskvinnan

Hej på er! 
    Jag har en fråga: Vi är uppsatta för IVF i umeå, har fått en bekräftelse från läkaren som skrev remissen att remissen är skickad. Får man även efter bekräftelse från umeå? Eller hur fungerar det? 

• Norrlandskvinnan

Har precis fått en bekräftelse från IVF kliniken att de har tagit emot vår remiss! Jippie.. =) Min nästa fråga till er, är det någon av er som har fortsatt att ta letrozol i väntan på att få komma till umeå? 

• Norrlandskvinnan
    LottaU skrev 2017-07-04 16:04:13 följande:
    Har aldrig använt letrozol, hoppas någon annan kan uttala sig om det.

Grattis till bekräftelsen! Hoppas ni får en tid att komma igång snart! Vi bor i Umeå och skrev upp oss på en lista för kort varsel, dvs att vi kunde ta tider som kom från sena avbokningar. Det är ett hett tips, om ni har möjligheten och vill komma igång fort. Vi fick vår första tid ca en månad efter att de tog emot remissen. :)
    Tack för tipset! Ska ringa dom imorgon och höra hur väntetiderna ser ut. :) Vill bara komma igång, som alla andra såklart. hehe.. 
  • Norrlandskvinnan

Vi har bokat ennresa till Spanien om 2 veckor. I september kommer vi få vår första tid inför ivf. Borde vi låta bli att resa? Vilka är råden som man får?

• Norrlandskvinnan

Alltså helt otroligt, igår plussade jag på Stickan! Efter 2,5 års försök är vi gravida!!! Hoppas att det går vägen! ????

Svar på tråden IVF Umeå