• jennyz

IVF Umeå

Härligt kvinna32, njuuuuut nu...

• jennyz

Härligt nektar, svårt att inte oroa sig, men försök njuta också, det växer en bebis därinne!!!

• jennyz

Nektar: hoppas det är en ofarlig blödning! Har du ont?

Stargazers: tror inte att det finns några restriktioner på flygning, lät trevligt med en resa! :)

• jennyz

Har för mig att man max får vara 39 år för gratisförsök och för att köpa trepack men är osäker...jag är 35 och ingen pratade om ålder, sambon fyllde nu 40 alldeles efter vårt sista försök...

• jennyz

Stargazers: jag har iofs aldrig haft missfall, men mensen som annars är ruskigt lika varje månad har absolut varit annorlunda efter IVF...

• jennyz

Drömmer om ett barn: supergrattis!!! Hoppas ni båda mår bra och att allt gått bra!

• jennyz

Precis så är det, när de odlat länge kan de se bättre vilka som är finare än andra, däremot så trivs de såklart bättre i livmodern än på labbet, så ett embryo som inte överlever fem dagar på labbet hade kunnat klara sig i livmodern, men får man några blastocyter så är det väldigt bra då de utvecklats längre och man ser kvalitén bättre.. De vill inte långtidsodla om man har för få ägg för att de vill inte riskera att man blir utan återföring, men om de efter två dagar tycker att det är många fina kan de vilja fortsätta odla för att kunna återföra det bästa... I vårt fall ringde de sista försöker en timme innan jag skulle på ET, jag fick inte ut så jättemånga ägg denna gång, 7-8 tror jag, men av dem var det 5-6 fina efter två dagar, så då frågade de om det var ok att odla tre dagar, så vi provade det och fick dagen efter ett fint embryo tillbaka, hon ligger nu i sängen bredvid mig... förra gången jag blev gravid var dock på 2-dagars odlat, den gången och flera ggr till sattes två tillbaka...innan vi fick vår första dotter valde vi att återföra två st, hellre tvillingar än inget barn... vi fick göra det fr.o.m. Andra ET, kanske pga åldern, eller att sambon var tvungen att göra tesa för att få ut spermier, är osäker, jag frågade och de sa ok.

• jennyz

Dumdummast: vi fick svaren per post, minns inte, tror att det tog någon vecka... Drygt att få ett brev där de konstaterat att det inte fanns några spermier, och ingen mer info... nu kunde de ju hitta via tesa, men hade varit kul att få veta det i samband med testresultatet...

• jennyz

Testa bara inte för tidigt, ovitrellen kan ge felaktigt plus ett tag... Jag brukade försöka låta bli att tjuvtesta, testade felaktigt minus första graviditeten, denna graviditet kunde jag inte hålla mig, tjuvtestade plus typ RD 15... :) kände för första gången att det borde vara plus...

Svar på tråden IVF Umeå