• VackerBlomma

IVF Umeå

Freja150 skrev 2012-11-28 20:26:22 följande:
    Hej på er alla!

Nu har jag krypit ut ur mitt lilla skal! Jag behövde lite distans från förra omgången och har knappt varit inloggad på FL. Jag har inte hunnit läsa ikapp tråden, kanske gör det till helgen. Så jag ber om ursäkt för ett ganska egocentriskt inlägg!

Var på VUL i fredags (dag 12) och hade då en äggblåsa på 11 mm och fin slemhinna. Började testa med ÄL-test i söndags och i igår, tisdag, fick jag omslag    - helt enligt min ordinarie cykel =) Känns skönt att cykeln är normal igen! Så, det blir FET på måndag den 3 december (om någon av våra två eskimåer överlever upptiningen!)
    Hej och välkommen tillbaka! Skönt att cykeln är som den ska vara. Håller tummarna att FET lyckas för er.
    Vi ska  oxå göra FET i januari, går bara och väntar på att veckorna ska gåTungan ute

Hur många har ni i frysen?
  • VackerBlomma
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * Norris (inväntar FET) 
    * jenads( inväntar FET i Jan.)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11) 
    * Petto83 (start 25/11)  

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild (behandling inför FET i Dec) 
    * Freja150 (FET 3/12)
    *3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök) ÄP 3/12 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar  
    * ali85 TD 3/12 
    * Sofiali77 TD 14/12 
    * Kvinna32 TD 17/12
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) TD 19/12
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Td 19/12

* Freja150 TD19/12

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF)

Petto83: Så trist och ledsamt för dej. Jag tycke du ska kräva att få ett helt nytt försök inkl. en gratis FET. Jag menar en överstimulering är inget att leka med.... Ta hand om dej, kram!

EEJ: Verkar lovande för dej nu, håller tummarna för er!

• VackerBlomma

Hej på Er! Vet inte om ni minns mej, men vi gjorde ett färsk försök i november som misslyckades, fick 3 blasto till frysen, som vi nu denna cykel ska sätta tillbaka, troligtvis v.6. Så nu är det att ta nya tag och hålla tummarna att detta försök går våran väg!

Har skummat igenom tråden och ser att det hänt en hel del, fantastiskt med alla  som lyckats bli gravida! Och jag känner med er som inte nått ända fram än, men plötsligt händer det, brukar dom ju sägaFlört
    Kram på er!

• VackerBlomma
    Nektar skrev 2013-01-24 18:00:38 följande:
    Jenads, VackerBlomma, Solgudinnan, Mirage och Ws Mamma - hur går det för er, var befinner ni er i ev behandling inför FET?  Eller var det ET du skulle göra Mirage?  
    Jag ska på VUL på tisdag och då antar jag att jag börjar testa tills glada gubben dyker upp:) Så v.6 blir nog insättning!
    En fråga; Vi har 3 blastocyster i frysen, två 5-dagars och en 6-dagars, om de nu sitter på samma strå, måste de tina upp alla 3 då?
  • VackerBlomma

I går kom den glada gubben fram på testet, så ringde på en gång till Umeå och fick tid för
    återföring på Onsdag!Förvånad Shit, lite nervös är man, men mest spännande!

• VackerBlomma
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar

{#emotions_dlg.flower}
      Sprutar  *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) ÄP 6/2
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    * Nektar (FET 12/2)

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök)TD 8/2
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2

Gravid Gravida

* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF) * Norris (FET) BF 28 aug

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • VackerBlomma

Hej på er!

Igår fick vi göra vårt FET. Det gick toppen bra, de behövde bara tina upp en av de 3, så nu finns 2 stycken kvar i frysen:)  Och Dr. Solensten är ju bara för toppen, han verkar så säker och lugn på det han gör, så vi sa både jag och sambon att vi fick en bättre känsla inför ruvartiden än förra gången! Det sista Dr. Solensten sa innan vi lämnade kliniken var att nu måste vi tro på att det här ska gå vägen för det är minst lika viktigt att vara positiv och tro att det ska lyckas.

äppelkaka: Grattis till plusset. Underbart! 

• VackerBlomma

Drömmer om ett barn: Jo tack, ruvandet flyter på, om än långsamt förstås:P Vi gjorde ju fet ostimulerat och mensen beräknas på fredag/lördag, men tänker titt som tätt på att testa liite tidigare, vet inte hur jag skulle reagera om ett minus nu? Är de för tidigt att testa, RD 6 idag....

• VackerBlomma
    jennyz skrev 2013-02-12 11:23:35 följande:
    Det såg bara fint ut på UL idag så nu ska jag njuta av att vara gravid!!

Såå härligt, lycka till nu!

Drömmer om ett barn: Nej, har inte fått Progesteron utskrivet, det enda jag tar är Folacin varje dag. Just idag är en sämre dag,molvärk och känns konstigt i magen, skumt, säkert mensen som börja göra sig redo=/  
Svar på tråden IVF Umeå