• VackerBlomma

IVF Umeå

Jag kunde inte hålla mej från att testa, testet visadee två streck, svagt, men nog var det två streck alltid!! Hoppas det håller i sig baraSkrattande

• VackerBlomma

Tack alla:) håller också tumamrna att det håller i sig! vet inte riktigt om jag kännt av några symtom, som jag skrev igår så kändes det som mensen var på väg, molvärk till och från  hela dagen, något bättre med den känslan idag. Men har haften bra känsla från insättandet och fram till nu!

• VackerBlomma
    Snöflinga skrev 2013-02-19 19:47:26 följande:
    Hej på er alla!
    Jag kunde inte hålla mig till i morgon med att testa. Konstaterade att jag inte skulle kunna sova om jag skulle göra det på morgonen i morgon. Så nu har jag hållit mig hela eftermiddagen och tog ett test alldeles nyss.

Det blev ett fint pluss!!! Så mina föraningar var rätt, jag är gravid! Känns underbart och overkligt!

Wiiee, grattis!!
  • VackerBlomma

Hallå, hallå! Tagit nytt gravtest nu på morgonen och visade ett jättestarkt plus, så det håller i sig! Så nu vågar vi kanske tro att det ska hålla sig så ocksåSkrattande  Har fått tid för UL den 18:e Mars, kanske man kan berätta för våra nära och kära efter vi vart där, eller är det för tidigt, vad tycker ni?

Och grattis Mayflower till ditt plus!

• VackerBlomma
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet

* Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Mirage
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    * Vårt 2012, väntar på försök nr.5..
    * äralltupptaget ( väntar på 1:a IVF försöket)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32  
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 

*Petto 83  

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET

{#emotions_dlg.flower} Ruvar

* Jockelina (9:e försöket) TD 2/2 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2
    * Nektar (FET 2:a försöket) TD 26/2  

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug  
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * Snöflinga (FET, syskonförsök BF 17/10)
    * VackerBlomma (FET) BF 25/10

Baby Födda

* A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari

Uppdaterar liteSkrattande    
  • VackerBlomma

Drömmer om ett barn: Åhh vad jag blir glad för eran skull, varma grattiskramar!! Vilket stim av plus den här tråden har fått!!Solig

• VackerBlomma

Hej på er tjejer!
    Jag kommer tillbaka och joinar er här, vilka j-vla skitdagar jag har haft, känner att jag bara måste få ur mej allt!! 

Allt började med att i lördags kom bruna flytningar, helt från ingenstans, som senare började övergå i sparsamma blödningar som höll i sig hela helgen. Vet ju att man kan blöda och va gravid ändå men jag kände på mej att allt var åt skogen. Jag tog kontakt med Umeå i måndags morse och ville få komma och göra mitt VUL tidigare. (hade egentligen vul 18:e mars) De hade ju såklart överbokat på måndagen men de ordnade in en tid i morse. Så i morse konstaterades det vara en ofostrig graviditet som är på väg att stötas ut=/ Dessutom upptäckte dem en cysta på ena äggstocken som absolut inte ska vara där. Så nu står vi här, ogravidare än någonsin och allt känns åt skogen. Får veta om 4 veckor om cystan kan punkteras eller om den ska opereras bort. Kul? Nae...

Sorry för deppigt inlägg....  Någon vänlig själ får gärna plocka bort mej från listan...

• VackerBlomma

Hej hej!
    Tack för stödet, det värmer verkligenHjärta
    Vi gråter och är förbannade här, men vi har gett oss den på att så lätt ger vi inte upp, tjurskallar som vi är:P

• VackerBlomma
    drömmer om ett barn skrev 2013-03-13 10:50:26 följande:
    VackerBlomma: Det kommer säkert vara en väldigt tung tid ett tag framöver men det är ändå bra att ni bestämt er för att kämpa vidare trots denna motgång. Jag är säker på att ni kommer få ert efterlängade barn inom en snar framtid. Fick du både Trombyl och Prednisolon senast eller hur var det?
     Ja, men vi blir så mycket starkare tillsammans, vi blir bara mer och mer sammansvetsade, så det känns skönt.

Jag åt inga mediciner alls, gjorde FET ostimulerat, det enda jag åt var folsyra.  Ska fråga upp kring Trombyl och Prednisolon nästa gång tror jag, om inte annat om jag får ta proggisar, hjälpa det på traven lite.

När har du ditt VUL? Borde vara snart va? Håller tummarna att allt ser bra ut för er!{#emotions_dlg.flower}
  • VackerBlomma
    drömmer om ett barn skrev 2013-03-13 19:54:20 följande:
    VackerBlomma: Jag känner också att vi har kommit varandra väldigt mycket närmare efter alla motgångar vi kämpat oss igenom. När allt känns som värst så har man iallafall varandra.. Hjärta

Skönt att ni har två blastos kvar i frysen så att du inte behöver börja om med en ny stimulering. Absolut, fråga om ni kan få lite hjälp på traven denna gång. Dom borde inte vara helt omöjliga på den punkten! Hur ställer ni er till att få tillbaka bägge två om det blir aktuellt?

Den 21:a är det dags för vul så det börjar närma sig. Tack för tumhållningen, det behövs! {#emotions_dlg.flower} 
    jag tror vi tar tillbaka bägge två om vi får, och ja, det känns riktigt bra att ha blasto i kvar i frysen, dom verkar ju fästa iallafall, så loppet kan ju inte vara helt kört att det ska hålla hela vägen.
Svar på tråden IVF Umeå