• Ivf-ulrika

IVF Umeå

Frökenankare skrev 2017-01-17 13:05:23 följande:

Hur går det? Har den kommit än?

Jag gjorde mitt första VUL idag med helt okej resultat. Lite ökad dos och nytt VUL på fredag. Hoppas dom växer på sig lite.

Men Gud va spännande för dig! Då är nästa tid att längta till fredag för din del nu då!

Jag har haft småblödning sen i fredags men i dag fick jag sätta in en tampong så förhoppningsvis drar de igång på riktigt nu under dagen:)

Då blir ju dag två i morgon..dessa dagar har varit fruktansvärt långa en evig väntan !

Kunde de se om du hade många ägg på g?
  • Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-17 21:03:07 följande:

Ja precis! Fokus är nu på fredag. Tycker det är skönt med dagar att hålla fokus på, tiden går så sakta annars. Men vad härligt! Ja då blir ju din dag två imorgon, spännande att få börja med sprutorna.

Jag hade tre stora och tio på g, så bara att hoppas att dom växer på sig nu!

Blä kliniken tyckte jag skulle börja i morgon för det passade dem bäst..så inga sprutor i kväll tyvärr..men i morgon!

Härligt att de kunde se så många ägg på g..jag oroar mig som 17 då jag inte hade så mycket ägg i reserv ..men ska ta 150 fostimon och 225 menopur och dag 5 0,25 cetrodite så hoppas det kan locka fram några fina ägg till mig med!

Haha kommer va som en nåldyna nu ett tag.
  • Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-18 20:17:18 följande:

Typiskt, alltid denna väntan! Ja man känner sig som en nåldyna litegrann faktiskt, och alltid är det något att oroa sig för. Är det inte för lite ägg så är det överstimulering.. suck!

Bara att hålla tummarna. Kul och skönt att läsa om hur det går för er alla!

Ja oron är värst. Vi gick in i detta å tänkte att vi tar de som det kommer och att vi inte ska fundera så mycket och försöka hålla oron borta.

Men kan ju säga att detta är det enda man tänker på nu å oron gör sig ständigt påminn.
  • Ivf-ulrika
    Kvinna32 skrev 2017-01-18 20:38:06 följande:

Vi har fått tid för frysåterföring på tisdag... äntligen!!

Grattis...härligt att höra!
  • Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-20 11:29:41 följande:

Jobbiga besked idag, efter andra VUL har dom inte växt som önskat. Ännu en höjd dos och ett nytt VUL på måndag. I absolut bästa fall kan det bli äggplock nästa vecka ändå. Någon som varit med om samma?

Det av tråkigt att höra! Men kommer nog gå bra ska du se:)
  • Ivf-ulrika

Hej

Har nu tagit menopur och fostimon sprutor i 3 dagar och märker att mens blödningen är betydligt mindre än vad den brukar vara!

Är det vanligt när man påbörjat behandlingen?

• Ivf-ulrika

Då har vi fått tid för äggplock. Tisdag morgon smäller det och hoppas mina 4 äggblåsor inehåller något fint ägg...man har ju oddsen emot sig med bara 4 äggblåsor!

Hur går det för er andra?

• Ivf-ulrika
    Vårivfresa skrev 2017-01-27 15:48:47 följande:

När vi gjorde vår ivf så hittade dom bara 4 ägg... Två blev befruktade och ett av dem hade delat sig så som läkaren ville.. vi trodde att det var helt kört men det var guldägget, är i v16 :)

Va kul att höra. Inte har man gett upp hoppet hoppas att två kan bli befruktade då vi fått tillstånd att sätta in två då vi har låga odds.
  • Ivf-ulrika
    Micro skrev 2017-01-30 17:06:52 följande:

Lycka till imorgon. Håller tummarna.

Jag väntar på fredag:)

Tusen tack ska bli skönt att få detta steg avklarat.

Hoppas allt kommer gå vägen för er med och att det går bra på fredag!
  • Ivf-ulrika

Grattiskramar kvinnan 32

Själv hade vi äggplock i dag och fick ut 4 ägg.

Insättning på torsdag om allt går som planerat.

Svar på tråden IVF Umeå