• jennyz

IVF Umeå

Man ska kanske ställa in sig på att det kan behövas några försök så är det en bonus om det går på en gång, för det kan absolut bli så att det blir ett försök och att det lyckas. Men om det lyckas ska man inte ge upp eller bryta ihop (vet att det lätt blir så - been there!) man kan lätt tänka att det är något riktigt fel om man inte ens lyckas när man får ett befruktat ägg insatt, men det kan vara många orsaker, och en kan vara att man behöver anpassa medicinerna, första försöket får man ju en standardmedicinering då man inte vet hur varje kropp reagerar på sådan stimulering...
    Jag har gjort många försök och varje gång var jag otroligt nervös, inte för ÄP men för att det inte skulle finnas några ägg, man kan ju inte påverka mycket tyvärr...
    Hoppas ni lyckas på en gång dock!! ð???
    Vad gäller resandet så tror jag att ni måste åka till kliniken för samtal innan behandlingen sant ÄP och återföring, i övrigt kan ni gå till er VC, men jag bor i Umeå så jag är inte säker, någon får rätta mig om jag har fel. Om ni bor långt bort kanske ni kan stanna och bo på hotell efter ÄP fram till återföringen...

• jennyz

Grattis gozzan!!! Förstår din oro, blödningar är ju tyvärr vanligt, men som jag sagt tidigare, jag har haft en hel del blödningar vid båda mina graviditeter och de slutade bra, det ska det göra för er också!!!

• jennyz

Pommac1: grattis till ruvarstatus!! Håller tummarna för pyret där inne...
    De brukar skicka ett brev, men det kan ta några dagar innan man får det. (Om de inte ändrat sedan vi gjorde ivf sist)

• jennyz

Hoppas pyret i dig stannar så du slipper göra det igen! ð???
    Själv hade jag lite tur, tyckte inte att ÄP gjorde så ont, annars hade jag nog aldrig gjort så många försök som vi gjort...jag har sparat alla papper från alla försök, nu när den tiden vårt liv är över ska jag rensa lite, men lite lär jag spara av sentimentala skäl...det har trots allt varit en viktig lång del av livet.
    Nu kommer den jobbigaste tiden (tyckte jag i alla fall) men hoppas du får ett stort plus om ung två veckor!!!

• jennyz

Jag ändrade till menopur efter två försök samt började med akupunktur, och då lyckades vi...kändes bra att prova något nytt så jag gjorde något annorlunda... ð???

• jennyz

Pommac: jag tror inte att det är någon fara, kroppen är inte som vanligt efter ett ivf försök... Om du vill kan du kolla med kliniken på måndag?

• jennyz

För oss hade det tagit mer än tre månader om vi inte hade ringt och tjatat efter typ 2,5 månad, de från Skellefteå hade inte skickat kompletta papper... ð???

• jennyz

Stargazers: ni finns redan i systemet så ni ställer er inte i kö för syskonförsök, hör av er dit och säg till när ni vill börja försöka, vi väntade tills dottern var ett år och körde sedan igång samma månad som vi ringde dit... â?ºï¸
    Det som styr är såklart hur inbokade de är just då, men när vi påbörjade syskonförsök så var det fullt upp för dem, men det krävs inte lika mycket av dem när det är personer som redan finns i systemet, jämfört med nya par.

• jennyz

Nej passa på att njut av guldklimpen först, sedan funderar ni på fortsättning, för oss kändes det lagom då hon var ett år, nu tog det ett bra tag för oss att lyckas så det är fyra år mellan dem, men det känns bra det också, vi har ju en tjej som är rätt förståndig... â?ºï¸

• jennyz

Har ni kvar i frysen? Om ni har det så finns två alternativ, vi provade först att jag bara åt folsyra, sedan gjorde jag ÄL test och när jag fick utslag så meddelade jag dem och fick tid för återföring 2 dagar senare (eftersom mina ägg var odlade två dagar innan infrysning... Vi provade också stimulerat FET, då åt jag tabletter ung en månad innan tror jag det var, då får man ingen egen ÄL då kan de planera in återförandet efter hur slemhinnan ser ut och så...

Svar på tråden IVF Umeå