IVF Umeå
Man ska kanske ställa in sig på att det kan behövas några försök så är det en bonus om det går på en gång, för det kan absolut bli så att det blir ett försök och att det lyckas. Men om det lyckas ska man inte ge upp eller bryta ihop (vet att det lätt blir så - been there!) man kan lätt tänka att det är något riktigt fel om man inte ens lyckas när man får ett befruktat ägg insatt, men det kan vara många orsaker, och en kan vara att man behöver anpassa medicinerna, första försöket får man ju en standardmedicinering då man inte vet hur varje kropp reagerar på sådan stimulering...
Jag har gjort många försök och varje gång var jag otroligt nervös, inte för ÄP men för att det inte skulle finnas några ägg, man kan ju inte påverka mycket tyvärr...
Hoppas ni lyckas på en gång dock!! ð???
Vad gäller resandet så tror jag att ni måste åka till kliniken för samtal innan behandlingen sant ÄP och återföring, i övrigt kan ni gå till er VC, men jag bor i Umeå så jag är inte säker, någon får rätta mig om jag har fel. Om ni bor långt bort kanske ni kan stanna och bo på hotell efter ÄP fram till återföringen...