• 3villbli4

IVF Umeå

Insättningen gick super. Av våra 7 befruktade ägg hade 6 st blivit blastocyster !!!! 4 st var av toppkvalitet, 1 tillbaka till mig och 3 st till frysen. De hoppades på att kunna frysa de andra 2 på måndag. Helt underbart att äntligen vara ruvare. :) Vi är verkligen jätte nöjda men så många blastisar. :) Testdag på julafton ! Nektar: på lappen vi fick stod det att testdag brukar vara 21 dagar efter äggplock. Vad härligt att ni fick ut så många ägg och att så många blivit befruktade. Håller tummarna för många fina blastocyster. :)

• 3villbli4

EEJ: Stort grattis till plusset !! Spännande att höra om det är en eller två som fäst.

• 3villbli4

Grattis till er som har plussat. Och er som börjat blöda och fått minus lider jag verkligen med. Skickar er alla en stor kram och hoppas på att ni orkar ta nya tag efter jul och nyår.

Jag hade tänkt att hålla mig till testdagen, men då jag i fredags började må fruktansvärt illa och kräkas kunde jag inte längre hålla mig. Fick ett svagt men jätte tydligt streck på en sticka igår. Och idag fick jag Gravid 2-3 på cb digital. Bara att hoppas innerligt nu på att det ska gå hela vägen. Jag har nog dock inte fattat det riktigt än. Vågar kanske heller inte riktigt tro på det då det ändå är ett tag kvar till TD. 

• 3villbli4

Tack alla. :) Stort grattis jennyz till erat plus oxå. Jag vet dock inte varför jag testade så tidigt. Vi har testdag på julafton. Men det är inte lätt att låta bli när man mår så illa. Nektar: tycker inte alls du ska ge upp bara för det, det är inte så vanligt att man mår så illa dom jag gör så tidigt. Jag hade det dock likadant med dottern faktiskt. Började må illa innan mensen uteblev och spydde sedan konstant i 9 månader. Så det är nog bara jag som är känslig. Lite orolig blir jag dock då jag är rädd att det ska bli samma ignorerar. Men nu vet man ju att det är värt det. Jag håller tummarna.

• 3villbli4

Jag mådde jätte bra innan det. Trodde det var kört då Jenny sa till mig också att jag kunde börja må dåligt om det lyckades. Mina äggstockar var jätte svullna och jag hade skit ont efter äggplocket. Så när det slutade göra ont och övergick till bara mensvärk trodde jag inte det kunde tagit sig. Vaknade i torsdags och bara grät för att jag bara kände att det gått åt helvete, hade tydligen fel. Nu får man väl bara hålla andan till TD. Jag hoppas att det går vägen för er.

• 3villbli4

Norris: jag förstår att du är glad nu. Jag är på rd10 och jag hade också tänkt vänta. Men jag hade så fruktansvärt dålig känsla i kroppen kände mig så ledsen. Jag tog också första testet på rd5 och då var ett jätte svagt streck. Så svagt att jag intressant ens vågade tro att det var sant att det var där. Men det blev starkare och på söndagen fick jag ju positivt på cb digitalt. Då vågade jag tro att det var sant. Och nu är jag alldeles lugn och jätte glad att jag testade. Nu slipper jag oroa mig även om det är 5-6 dagar kvar till td. Helt otroligt att man kan få utslag på test redan 5 dagar efter ET. Men så underbart. :) Världens bästa julklapp har man ju fått. :)

• 3villbli4

Grattis jennyz. Vad härligt att se ett hjärta som slår. :) 

Jag har vissa dagar jätte mycket gravsymtom och vissa dagar ingenting alls. Blir lite orolig ibland. Har sen igår dessutom haft jätte ont runt äggstockarna ungefär och i samband med att symtomen avtagit blir man ju jätte rädd. Jag ska ju ta crinone fram till söndag, har då tagit det i 5 veckor efter äp ca. Är rädd att det ska börja blöda efter det.  Ska ringa kliniken imorgon och hoppas då att vul inte blir så långt bort, jobbigt att gå och oroa sig. 

____________________________________________________________________________________

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * jenads (inväntar FET i Jan) 
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan) 
    * vårt 2012 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) 
    * Kvinna32 (4 försöket efter jul)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    *Mirage

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET 
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari) 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Sofiali77 TD 14/12 
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12 
    * Jennyz TD 18/12 
    * Nektar (1:a IVF) TD 28/12 
    * Norris TD 1/1 

GravidGravida 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF)
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150
    * 3villbli4 (1:a IVF)

BabyFödda * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december 

• 3villbli4

Nektar: Vi har varit på 2 vul, senaste igår och vi fick se en livlig liten krabat där inne. Har det dock jobbigt med illamående och kräkningar och får dropp någon gång i veckan pga det. Men jag klagar inte. Det är värt det. Är nu i v10+4. Jag håller tummarna för dig och alla er andra att ni också ska få era plus. Är inne och läser allt ni skriver. Lycka till !!

Svar på tråden IVF Umeå