• trex2013

IVF Umeå

Snöflinga skrev 2013-09-17 23:03:48 följande:
    Nektar: Tack för omtanken!
    Ja, det var nog fina embryon vad jag tror. Solensten sade att de bara fryser ner de som är fina. Det var 5-dagars och de klarar tydligen upptiningen sämre... Så alltså borde man kanske frysa in alla på dag 2?

Vi är relativt insatta i adoption. Det har varit ett alternativ väldigt länge för oss. Vi gick exempelvis den obligatoriska föräldrautbildningen som man måste gå om man vill adoptera redan våren 2010, alltså i samband med att vi fick remiss till IVF. Vi har ståt i adoptionskö (man betalar sökandeavgift för en köplats) i snart fem år.
    Det kan nog ta väldigt olika lång tid beroende på vilket land man adopterar ifrån. Och ja man måste vara gifta och vissa länder har krav på att man ska ha varit gift en viss tid också.
    Kenya är nog ett av de länder där det kan gå snabbast att adoptera ifrån. Från att man har fått skicka sina papper dit tar det ofta bara någon/några månader att få besked om att man fått barn (BB) och sedan får man åka ganska direkt dit (RB). Men sedan måste man stanna i Kenya i typ 8 månader. Så det är ju många som bli avskräckta för det.
    Men innan man kan skicka papper till ett land så måste man som sagt gå föräldrautbildning och sedan göra en medgivandeutredning hos socialtjänsten och detta kan nog tillsammans ta mellan 6-12 månader.

De flesta länder har även kötid i Sverige innan man får skicka iväg sina papper till landet. Så det är bra att stå i kö om man så bara snuddar vid tanken på att kanske eventuellt någon gång adoptera. Då har man sparat mycket väntan!
    Så det är vi glada för nu!

Detta blev visst en liten uppsats
    Tack snöflinga för informationen! :)
  • trex2013
    Nypan84 skrev 2013-09-18 11:50:38 följande:
    Hej på er!

Idag är jag på RD 2 och har fått lite ljusgula/ljusbruna flytningar eller snarare klumpar som kommer med Lutinusresterna. Är det någon mer som fått så? Så himla nervös nu...  

Ingen fara så länge det inte är färskt rött blod. Rosa flytningar kan man tydligen också få under lutinus behandlingen.
    ta det lugnt. :)
  • trex2013
    penntroll skrev 2013-09-18 10:36:26 följande:
    Äggplockningen :)
    Jag har bara gjort det en gång men kommer göra det på nytt i nov/dec.

Jag fick citodon som lugnande inför ÄP, efter 20 min satte de in en kateter (heter det så?)i armvecket. Sen efter ca 1tim så fick jag gå in i op rummet där ÄP skulle ske.
    Väl där så tvättas man där nere och får en lokalbedövning. Sköterskan ger morfin via armvecket. Hon sa att man kunde känna sig lite "lullig" men tyvärr upplevde jag inte alls detta utan var hur klar som helt i skallen och kroppen.
    Jag tycker det gjorde väldigt ont äggen skulle plockas ut men vet att andra inte alls tycker det känts så mycket.
    Be iaf om mer bedövning om det skulle göra ont man ska inte behöv ligga och smärt svettas.
    Jag kommer be om mer bedövning inför nästa gång.

Lycka till det kommer gå bra! =)
  • trex2013
    Stargazers skrev 2013-09-25 19:17:07 följande:
    Tyvärr är det ingen graviditet på G, för nu kommer det rött blod :(( Fy fan vad detta suger! Är så helvetes less på att mensen aldrig kan sluta komma!! Allt känns bara så hopplöst just nu. Kommer det aldrig bli våran tur??
    Åh nej hoppas bara det är en nidblödning! :(
    KRAM!
  • trex2013
    Kvinna32 skrev 2013-09-26 09:44:58 följande:
    Hjärtat slår!! alltsåg bara bra ut!!
    Skönt att höra, lycka till nu! :)
  • trex2013
    Stargazers skrev 2013-09-29 13:23:02 följande:
    Santa då är vi två som är ledsna idag... Jag har tydligen haft ett tidigt missfall eftersom testet idag var negativt :( Fy fan va allt suger nu!!!
    Åh nej vad ledsamt! Stor kram till dig!
  • trex2013
    jenads skrev 2013-10-03 07:36:24 följande:
    idag ska vi på vul. känns väldigt spännande.
    Hoppas det går bra! Glad
  • trex2013
    jenads skrev 2013-10-03 23:48:38 följande:
    det slog ett jätte fint litet hjärta idag Glad
    Åh vad härligt att få se! :)
  • trex2013
    jenads skrev 2013-10-04 20:44:48 följande:
    jo verkligen skönt. hur kommer ni att gå vidare?

Jag startadde lång nedreglering i fredags igen pg av min endometrios .Ska ska behandlas med synarela,Menopur och Prednisolon.
    Jag hoppas det kommer gå vägen för mig denna gång.! =) 
  • trex2013
    YoCheri skrev 2013-10-05 10:45:54 följande:
    Ska tillägga att våra ägg inte klarade sig till frysen och att vi betalar själva. Så det är väldigt osäkert om vi kommer att försöka igen. 
    Det känns riktigt bittert idag. Tror nämligen att jag hade ett eller två som fäste men att de inte klarade sig. Skrev upp symptomen dag för dag och hade en dag med sån magvärk så usch, efter den dagen försvann alla symptomen. Nu kom mensen två dagar för tidigt.  
    Åh lider med dig! STOR kram från mig!
Svar på tråden IVF Umeå