• trex2013

IVF Umeå

moderlig skrev 2013-12-03 14:27:19 följande:
    Hej alla! Är ny på området. ska snart börja spruta (långa protokollet) och är nervös för alla biverkningar. Är det så hemskt som man hört? Ni som gjort långa protokollet- har ni också fått göra det pga att det är lättare att planera/styra då? Känns hemskt och bli nedreglerad" men det kanske inte är så farligt...?! Håller med om att Kristina är supertrevlig och att Åsa e lite mindre trevlig..men då jag pratade med Åsa å förklarade att jag är nervös och hade mkt frågor så lät hon som lite trevligare sen..

Oj.. nu blev det lite tokigt med texten ! hoppas på svar..
    Hej moderlig, jag har kört långa protokollet två ggr nu. Första gången upplevde jag av nedregleringen (synarela) att jag fick värmesvallningar på tidig morgon och ibland på dagen.
    Nu andra gången så hade jag värmesvallningar, tappade en hel del hår samt att jag blev myket torrare på huden. Men inget att oroa sig för tiden går snabbt. :)

Biverkningar av sprutorna puregon och menopur kände jag inte av under tiden men nu efter senaste gången så fick jag tyvärr blodproppar i ena benet. Om det var av just Menopur vet jag inte eftersom jag är blodproppsbenägen.

• trex2013
    moderlig skrev 2013-12-04 18:58:54 följande:
    Okej känns ju lite lugnare att höra, de verka ju som rätt lindriga biverkningar(de av sprutet). tackar som delar! men det blev inga proppar 1a ggn då? tycker du oxå att äggplock va värre?
    Inga proppar efter första gången. Äggplocket kändes mindre andra gången men då bad jag också om större dos morfin. Efter ca 2-3 tim när morfinet börjar släppa, fy f-n vad dåligt jag brukar må! Sist fick killen tvärnita på E4 så jag fick hänga ut ur bilen..  nu ler man åt det men det var inte kul då.
    På tredje dagen efteråt så brukar det kännas mkt mindre ömt/ont på mig.
  • trex2013
    supernova99 skrev 2013-12-04 22:46:14 följande:
    Snowgirl: ja det är märkligt på nått vis, som att något händer i kroppen. Vi hade också försökt i flera år och inget hänt, sedan plötsligt efter behandlingen så funkade det. om allt går bra så har vi återföring i morgon. Ja dina ägg är ju genetisk 5 år yngre, det är bra ;)
    Hoppas ni får dispens. Känns väldigt onödigt att kasta något som kan bli nått :)
    Lycka till i dag! :)
  • trex2013
    moderlig skrev 2013-12-05 12:20:33 följande:

Okej. Jaha då ska jag också be om en stor dos! Och se till att inte sitta i en bil efter. Har du/ni varit sjukskriven ¨dagarna efter äggplock? Sängliggandes?
    Jo det är att rekommendera! :) På dag ett och två inte en chans att jag kunde jobba då hade väldigt ömt/värk. Hade nog kunnat jobba på tredje dagen har ett lugnt jobb och sitter mest. Men stannade ändå hemma då.
    Vill inte skrämma dig en del har ju inte alls så ont av ÄP, det är nog rätt individuellt. :)
  • trex2013
    supernova99 skrev 2013-12-14 10:55:09 följande:
    Plus i dag också! Jag är gravid! Snälla lilla stanna nu därinne. :)
    Håller tummarna! :)
  • trex2013
    Mars skrev 2013-12-20 11:51:20 följande:
    Vad är predisolon?
    Det är kortison. jag fick börja äta det vid förra försöket och hoppas får fortsätta äta det om jag får gör ett nytt försök till sommaren.
  • trex2013
    santa86 skrev 2013-12-19 11:06:11 följande:
    Kliniken ringde nyss, jag är jätte ledsen och vet inte vart jag ska ta vägen.. Vårt förra äp vart hälften av äggen befruktade.. Nu hade 2 av 8 blivit befruktade och bara den ena hade blivit rätt befruktad.. Jag vet att de bara behövs ett guld ägg men när hon i telefonen säger att de äg som finns kvar är okej.... Vad menas med okej?! :(
    hur går det för dig? Har du fått tillbaka något ägg? Hoppas det.

• trex2013
    santa86 skrev 2013-12-21 01:05:28 följande:
    Trex: att hoppas hjälpte inte, vi fick vända idag :( ägget som vi hade kvar delade sugningen som den skulle :(
    Eftersom resultatet inte var så bra denna gång så kommer vi gå tillbaka till gonal-F nästa gång.. Och så kommer vi få två ägg tillbaka.. Så nu tar vi nya tag efter jul..
    åh nej vilken besvikelse! usch jag vet hur det känns. :( kram

• trex2013
    jenads skrev 2013-12-20 16:36:22 följande:
    trex2013:  vad säger läkarna kommer du att kunna göra mer försök?
    Inte en enda läkare har hört av sig så jag har (efter väldigt mycket ringande) äntligen fått tag i en läkare som ska kolla upp om det finns möjlighet.
    Om inte läkaren hör av sig i feb (vilket jag vet att de inte kommer göra, vårt landsting är uselt)  så ska jag återkomma till henne.
    Tiden går lååångsamt. :(

• trex2013
    jenads skrev 2013-12-23 11:15:38 följande:
    jag håller tummarna för dig.
    tack!

Önskar dig också en mysig jul och ett Gott nytt  År!
    =)
Svar på tråden IVF Umeå